چند توصيه براي تلفن‌هاي همراهي كه در آب مي‌افتند

چند توصيه براي تلفن‌هاي همراهي كه در آب مي‌افتند


1388/10/02 12-23-2009 08:41:41 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات آب و محصولات الكترونيكي به‌ويژه رايانه‌هاي جيبي يا تلفن‌هاي همراه هيچ سازگاري با يكديگر ندارند، پس مي‌توان تصور كرد در صورتي كه اين دستگاه‌ها به‌طور تصادفي در آب بيفتند چه اتفاقي ممكن است رخ دهد.
به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آسيب‌ديدگي ناشي از تماس با هر نوع آبي براي تلفن همراه بي‌نهايت صدمه زننده خواهد بود زيرا موجب اتصال كوتاه يا از بين رفتن قطعات الكترونيكي ظريف داخل دستگاه مي‌شود.
اما براي اين كه هزينه خريد يك دستگاه جديد به صاحب بدشانس آن تحميل نشود، راه‌هايي براي نجات تلفن‌هاي همراه خيس شده وجود دارد كه ديجيتال تراندز به شرح آن‌ها پرداخته است:
تلفن را از آب خارج كنيد؛ هراندازه سريع‌تر از آب گرفته شود، ممكن است با آسيب‌ديدگي كمتري مواجه شود، اگرچه اين اقدام ساده به نظر مي‌رسد اما در نجات تلفن از خرابي هميشگي اهميت به‌سزايي دارد.
در مرحله بعد بايد باتري را از تلفن همراه خارج كنيم كه بايد به‌محض خارج كردن تلفن از آب صورت بگيرد و اين كار به نجات هر دوي تلفن و باتري آن كمك مي‌كند كه هرچه بيش‌تر با نحوه جدا كردن باتري تلفن آشنا باشيم به سرعت مي‌توانيم آن را خارج كنيم.
سپس سيم‌كارت تلفن را خارج كرده و تمامي اطلاعات و شماره تما‌س‌هايي را كه در آن وجود دارد، ذخيره مي‌كنيم زيرا حتي اگر تمامي تماس‌ها و اطلاعات برروي آن ذخيره نشده باشد، دست‌كم مي‌توان با برداشتن آن تا اندازه‌اي از ميزان دردسرهاي احتمالي كم كرد.
پس از برداشتن اين دو قطعه، در مرحله بعد بايد به خشك كردن تلفن اقدام كرد كه در اين مورد توصيه مي‌شود از وسايل الكترونيكي مانند خشك‌كننده‌هاي موي سر استفاده نشود زيرا ممكن است تنها آسيب‌ديدگي تلفن تشديد شود. خشك كردن دستگاه بايد با تكان دادن آرام دستگاه و تكاندن قطرات باقي مانده در آن و خشك كردن به‌ويژه درزها و شكاف‌هاي آن با يك پارچه
نرم انجام بگيرد. سپس به مدت چندين ساعت بايد دستگاه را با برنج يا مواد جذب كننده رطوبت ديگر بپوشانيم و اجازه بدهيم تلفن دست كم به مدت يك روز به همين صورت باقي بماند.
در آخر پس از گذراندن تمامي اين مراحل زمان آن مي‌رسد تا مشاهده كنيم اقدامات انجام گرفته نتيجه بخش بوده يا خير. براي اين منظور باتري را دوباره در تلفن قرار داده و آن را روشن مي‌كنيم. اگر اتفاقي نيفتاد سعي مي‌كنيم تلفن را بدون باتري روشن كنيم كه درصورت كار كردن تلفن بدون باتري و با استفاده از سيم شارژ، باتري سوخته است در غيراين صورت متاسفانه تلفن همراه شما خراب شده است.

0 نظرهای شما: