صداقت به مهر خبر داد:

صداقت به مهر خبر داد:
موارد تشخیص ایدز
خارج از وزارت بهداشت امکانپذیر نیست

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت تاکید کرد: شناسایی و مشاوره افراد مبتلا به ایدز تنها از طریق کانال این وزارتخانه صورت می گیرد

.دکتر عباس صداقت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شناسایی و تشخیص موارد ابتلا به اچ آی وی/ ایدز در کشور تنها از طریق سیستم وزارت بهداشت صورت می گیرد. چون موارد تشخیص به گونه ای نیست که خارج از وزارتخانه صورت بگیرد.
بررسیهای وزارت بهداشت نشان می دهد که می بایست 83 تا 120 هزار فرد مبتلا به اچ آی وی در کشور داشته باشیم که فقط 20 هزار مورد آنها شناسایی شده اند.
صداقت با عنوان این مطلب که آزمایشهای تشخیص ایدز شامل دو مرحله اولیه و تاییدیه است افزود: نتیجه جواب آزمایش تاییدی تنها در سازمان انتقال خون صورت می گیرد و پاسخ آن نیز تنها به مرکز مشاوره اعلام می شود.
بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تعداد فوت شدگان مبتلا به ایدز در سه ماهه دوم سال 88 در مقایسه با سه ماهه اول سال جاری حدود 94 نفر افزایش نشان می دهد. یعنی روزانه بیش از یک مورد مرگ ناشی از این بیماری در کشور رخ داده است.
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با اعلام اینکه بعد از مثبت شدن جواب آزمایش فرد مبتلا برای او پرونده تشکیل می شود و در مسیر مشاوره قرار می گیرد تصریح کرد: این مشاوره قبل و بعد از جواب آزمایش توسط مشاورین متبحر و مجرب به فرد مبتلا صورت می گیرد.
هزینه سالانه مراقبت و درمان هر بیمار مبتلا به ایدز در کشور حدود 50 میلیون ریال است که شامل مراقبت، درمان و آموزش و پیشگیری می شود.
صداقت با تاکید بر رایگان بودن هزینه های مشاوره و آزمایش فرد مشکوک به ابتلا به ایدز افزود: هر فردی که در این ارتباط سئوالی داشته باشد می تواند بدون کارت شناسایی به مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری مراجعه کند و پاسخ خود را بگیرد.

0 نظرهای شما: