در آستانه ارائه‌ سرويس وايمكس

در آستانه ارائه‌ سرويس وايمكس
سازمان تنظيم
مقررات چگونه بر اپراتورها نظارت مي‌كند؟
1388/10/02 12-23-2009 08:38:51 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
اپراتورهاي برنده مزايده وايمكس تجهيزات خود را نصب كرده و معاونت نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال انجام بررسي‌هاي لازم تجهيزات براي تطابق آن‌ها با استانداردهاي لازم براي ارائه سرويسي با كيفيت بهتر است.
محمدرضا فرنقي‌زاد - مديركل روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: نمونه قراردادي ارسالي شركت‌هاي ارائه‌دهنده اين سرويس‌ با مشتركانشان به ما ارسال شد كه به اعتقاد سازمان كاملا يك‌طرفه بوده و حقوق مشتركان در آن رعايت نشده بود.
او تصريح كرد: بنابراين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات اين موارد را دوباره براي انجام اصلاحات لازم و رعايت حقوق مشتركان به شركت‌ها ارائه داد كه تغييرات لازم را در اين زمينه انجام دهند.
فرنقي‌زاد اظهار كرد: بحث بعدي موضوع تعرفه‌ها است كه اپراتورهاي وايمكس تعرفه‌هاي پيشنهادي خود را در اين زمينه ارائه دادند اما به اعتقاد ما اين تعرفه‌ها بسيار زياد تعريف شده بود و معتقديم كه بايد كمتر شود بنابراين آن‌ها را براي تغييرات و كاهش به اپراتورها بازگردانديم زيرا بايد براساس مدل تجاري آن‌ها و هزينه‌اي كه پيش‌بيني كردند بررسي و ارائه شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه اپراتورها تجهيزات خود را نصب كردند و بعضي از آن‌ها تبليغاتشان را آغاز كردند، براي آن‌ها به صرفه‌تر است كه هرچه زودتر سرويس‌هاي خود را ارائه دهند.
چندي پيش محمود خسروي - رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - به خبرنگار ايسنا گفته بود: اپراتورهاي وايمكس تا اواخر آذرماه فرصت دارند سرويس‌هاي خود را واگذار و ارائه كنند كه درصورت ديركرد در ارائه سرويس‌ها توسط اپراتورها علت اين موضوع بررسي شده و دليل آن هرچه باشد در آن زمان، طبق مفاد پروانه با آن‌ها برخورد خواهد شد.
به گفته او البته در بعضي مواقع مشكلاتي كه در نصب تجهيزات به وجود مي‌آيد و يا مشكلات گمركي و مسائلي از اين قبيل باعث مي‌شود تا اپراتورها نتوانند در زمان و موعد مقرر سرويس‌هايشان را ارائه كنند كه در آن زمان يا فرصت آن‌ها تمديد مي‌شود و يا بر اساس پروانه‌ و در مواردي مشمول پرداخت جريمه مي‌شوند.
به گزارش ايسنا وايمکس (WiMax) كه پديده‌اي نوين در دنياي ارتباطات، شبکه و اينترنت به شمار مي‌رود، در اصل سيستم ارتباطي و ديجيتالي بي‌سيم است كه به‌عنوان پروتكل 802.16 شناخته شده است و جايگزيني مناسب براي شبكه‌هاي بي‌سيم نواحي شهري محسوب مي‌شود و امكان دستيابي به بي‌سيم باند پهن را فراهم مي‌سازد.
وايمكس در سال 2001 ميلادي، با هدف انتقال داده به‌صورت بي‌سيم معرفي شده و فن‌آوري آن شباهت‌هاي زيادي به واي فاي دارد اما هم سرعت انتقال و هم گستره‌ي آن از واي فاي بيش‌تر است، با اين فن‌آوري سرعت داده‌ها در شبكه‌هايي مانند واي‌فاي به سادگي پشتيباني مي‌شود و در مقابل تداخل امواج كاهش مي‌يابد و مي‌توان اين سيستم را براي شبكه‌هاي بي‌سيم دقيقا به طور مشابه با پروتكل‌هاي رايج واي‌فاي مورد استفاده قرار داد.

0 نظرهای شما: