افزايش سرعت اينترنت تلفن همراه*

افزايش سرعت اينترنت تلفن همراه*
مدير كل بهينه‌سازي ارتباطات سيار خبر داد:
امكان افزايش سرعت GPRS تا 240كيلوبيت بر ثانيه با كاهش ترافيك شبكه
1388/09/30 12-21-2009 10:35:01
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
سرعت GPRS - اينترنت تلفن همراه - در ساعات مختلف متغير است و كم يا زياد مي‌شود، به‌عنوان مثال در ساعت 24 كه ترافيك صدا در شبكه كم است، شانس اين كه سرعت مشترك براي استفاده از اين سرويس بالا باشد، زياد است و در ايام تعطيلات هم همين طور، يعني هر زماني كه شبكه صدا و مكالمه فضا را خالي كند، شبكه GPRS با سرعتي بالاتر به استفاده‌كنندگان سرويس مي‌دهد.
مجيد مختارنيا - مدير كل بهينه‌سازي شركت ارتباطات سيار ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: اولويت ما در شبكه با صدا يا voice اسـت، يعني ما اولويت را هميشه به صدا اختصاص داديم زيرا به‌عنوان سرويس پايه ما محسوب مي‌شود اما وقتي ترافيك صدا و مكالمه كاهش يابد، سرعت GPRS تا 240كيلوبيت بر ثانيه نيز افزايش مي‌يابد و اين سرعت را زماني شاهديم كه صدا دچار انسداد ترافيكي نشده است.
مدير كل بهينه‌سازي شركت ارتباطات سيار ايران ادامه داد: در شرايط ترافيكي پر ازدحام ما تا 120 كيلو مي‌توانيم سرعت را بين مشتركان، به اشتراك بگذاريم.
به گفته مدير كل بهينه‌سازي شركت ارتباطات سيار ايران به لحاظ فني دو slot زماني براي هر سايت BTS تلفن همراه را براي سرويس GPRS در كل شبكه به‌صورت اختصاصي در نظر گرفته‌ايم.
به گزارش ايسنا شبکه‌هاي GSM و GPRS هر دو امکان دادن هشت انشعاب داده‌يي در هر لحظه از زمان را دارا هستند که به هر يک از آن‌ها در اصطلاحات فني يک Time slot گفته مي‌شود.
گفتني است GPRS يکي از خدمات شبکه‌هاي GSM است که با بهره‌گيري از آن مي‌توان به تبادل بسته‌هاي ديتا پرداخت، يکي از کاربرد‌هاي اصلي آن دسترسي به اينترنت و مرور صفحات وب است. تنها با استفاده از شبکه مناسب و با داشتن تلفن همراه مناسب مي‌توان به صفحات وب رفت و يا اطلاعات تحت وب را دريافت و به سروري اطلاعات ارسال كرد.
يکي از مزاياي استفاده از GPRS سرعت برقراري ارتباط آن است؛ اساساً براي اتصال به اينترنت همان مراحلي طي مي‌شود که براي برقراري يک تماس يا فرستادن يک پيامک طي مي‌شود، به اين دليل که GPRS در حقيقت پروتکل ارسال و دريافت بسته‌هاي ديتا را به شبکه GSM اضافه مي‌کند.

0 نظرهای شما: