بانك مركزي :مردم ازنوشتن يا مهر زدن بر روي اسكناس خودداري كنند

بانك مركزي :
مردم ازنوشتن يا مهر زدن بر روي اسكناس خودداري كنند

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۰۳/۱۰/۸۸‬ اقتصاد. داخلي. بانك مركزي. اسكناس بانك مركزي در اطلاعيه‌اي ، اسكناس را جزو سرمايه‌هاي ملي اعلام كرد و از مردم خواست در حفظ و نگهداري آن كوشا بوده و از نوشتن يا مهر زدن بر روي اسكناس خودداري كنند .
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه خود افزوده است: متاسفانه گاهي مشاهده مي‌شود كه برخي افراد اقدام به نگارش كلمات، عبارت و جملاتي بر روي اسكناس‌هاي رايج كرده و يا آن را ممهور به مهرهاي گوناگون مي‌كنند.
در اين اطلاعيه آمده است : اقدامات مذكور موجب مخدوش ، فرسوده و از رده خارج شدن اسكناس مي‌شود از اينرو به عموم مردم توصيه مي‌شود كه از نوشتن و يا مهر زدن بر روي اسكناس جدا خودداري كرده و در حفظ و نگهداري آن كوشا باشند .
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران توصيه كرد :دارنده اين گونه اسكناس‌ها در سراسر كشور در اين مرحله بايد به شعب بانك‌ها مراجعه و نسبت به تعويض اين گونه اسكناس‌ها اقدام كنند.
براساس اين اطلاعيه ، از آنجايي كه اسكناس‌هاي منتشره جزو سرمايه‌هاي ملي است ، لذا لازم است همه افراد جامعه در حفظ و نگهداري ان دقت كافي داشته باشند.
شايان ذكر است، بانك مركزي سالانه به طور متوسط ‪ ۶۰۰‬تا ‪ ۷۰۰‬ميليون برگ اسكناس‌هاي فرسوده را امحاء و به جاي آن اسكناس نو ،چاپ و جايگزين مي‌كند . هزينه چاپ هر برگ اسكناس به طور متوسط ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۴۰۰‬ريال است،چنانچه اين مبلغ درتعداد اسكناس‌هاي امحا شده در سال ضرب شود، مبلغ قابل توجهي خواهد شد كه با اين مبلغ مي‌توان ده‌ها مدرسه ، بيمارستان، و ... در سطح كشور به بهره برداري رساند.

0 نظرهای شما: