*آخرين آخبار بررسي‌ علت سقوط توپولوف*

آخرين آخبار بررسي‌ علت سقوط توپولوف
بهبهاني:
نه سر پياز بودم نه ته پياز
«يا حسين» آخرين كلمه خلبان بود
نتيجه بررسي‌ها را به من بدهند اعلام مي‌كنم

1388/10/08 12-29-2009 17:35:48 8810-03408: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان
بهبهاني گفت: دل بسته بوديم كه نتيجه جعبه سياه هواپيماي توپولوف را اعلام كنند اما نوارها خرد و پودر شده و كنار هم كه چيده‌اند خلبان يك يا حسين گفته بود و امام حسين را وقتي كه عمر به انتها رسيده، طلبيده بود


به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حميد بهبهاني ـ وزير راه و ترابري در حاشيه جلسه كميسيون ايمني راه‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا نتيجه نهايي بررسي‌ها در زمينه سقوط توپولوف را اعلام مي‌كنيد؟ تصريح كرد: هنوز نتيجه را به من نداده‌اند وقتي نتايج را به من بدهند اعلام مي‌كنم.
بهبهاني گفت: درباره هواپيمايي كه در قزوين سقوط كرد من نه سر پياز بودم نه ته پياز؛ هواپيما را نخريدم و مجوز خريد هم ندادم.
وي ادامه داد: هواپيما 16 دقيقه با برج مراقبت در ارتباط بوده و پس از آن ظرف شش ثانيه ارتفاع شش دقيقه‌اي را طي كرده و جعبه سياه هواپيما بر اثر اين سانحه پودر شد و كسي هم زنده نماند كه بتوانيم بپرسيم در هواپيما چه اتفاقي افتاده است.
لازم به ذكر است 24 تير ماه يك فروند هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از تهران عازم ايروان بود نزديك قزوين سقوط كرد و تمام 168 نفر مسافر و كادر پروازي آن جان باختند.
وزير راه و ترابري همچنين در ادامه افزود: هواپيماهايي كه خريداري مي‌شوند بايد توليد سال 1995 به بعد باشند اما سعي داريم كاري كنيم كه در آينده هواپيماهاي توليد پس از سال 2000 خريداري شوند.
بهبهاني خاطرنشان كرد: همانطور كه مطلع هستيد عامل انساني در تصادفات موثر معرفي مي‌شود و اين عامل نياز به كنترل دارد.
وي ادامه داد: همانطور كه سردار مومني هم گفتند قوانين راهنمايي و رانندگي مربوط به دهه 50 يعني 30 سال پيش است و الان در دهه 80 هستيم بنابراين بايد قوانين را تغيير داد به‌گونه‌اي كه جرايم بازدانده باشد.
وزير راه و ترابري اظهار كرد: بعضي از خاطي‌ها زماني كه جريمه مي‌شوند به پليس بي‌احترامي مي‌كنند و اين بدترين نوع رفتار است.
بهبهاني با بيان اينكه اگرچه اتومبيل هم ممكن است مقصر باشد اما كارخانه‌ سازنده بايد تمام اين مراحل را ببيند، خاطرنشان كرد: اگر بدانم اتومبيلم ترمز ندارد در صورت استفاده از اتومبيل عامل انساني مقصر است نه اتومبيل.
وي گفت: خوشبختانه در حال حاضر سازمان حمل و نقل در حال نصب علامت سرعت در در اكثر جاده‌ها است و اين علامت‌ها به گونه‌اي است كه شب و روز با چراغ روشن مي‌شود.
وي افزود: اگر سرعتي كه نوشته شده رعايت شود آمار تصادف پايين مي‌آيد زيرا زماني آمار تصادفات بالا مي‌رود كه اتومبيل‌ها سرعتشان بالا رفته است بنابراين گناه راننده است كه رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي را نكرده است.

0 نظرهای شما: