امام‌جمعه خلخال:

امام‌جمعه خلخال:
صداوسيما يك رسانه ملي است
اخبار صداوسيما نبايد رنگ دولتي به خود بگيرد،
حتي اگر اعتبارات آن توسط دولت تامين شود

1388/10/04 12-25-2009 09:14:33 خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل سرويس: شهرستان‌ها
امام‌جمعه شهرستان خلخال در استان اردبيل گفت: با توجه به اينكه صدا و سيما يك رسانه ملي و وابسته به نهاد رهبري است، اخبار پخش شده از آن نبايد رنگ دولتي به خود بگيرد، حتي اگر اعتبارات آن تو
سط دولت تامين شود
. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام شجاعي، در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خلخال، كه با حضور مديركل و معاونان صداوسيماي مركز اردبيل، در محل فرمانداري خلخال برگزار شد، افزود: پخش فرازهايي از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان‌ها از بخش‌هاي مختلف خبري صدا و سيماي اردبيل، از نكات قوت اين مركز در مقايسه با مراكز صدا و سيماي ساير استان‌ها است.
وي همچنين، پخش كامل خطبه‌هاي نماز جمعه هر شهرستان به تعداد حداقل يك‌بار در سال براي بيان مشكلات اهالي از زبان امام جمعه آن شهرستان را خواستار شد.
امام‌جمعه خلخال با انتقاد از برجسته شدن بيش از حد اخبار مربوط به شخصيت‌هاي اداري، بدون توجه به محدوديت زمان پخش خبر، گفت: با توجه به اينكه صدا و سيما يك رسانه ملي و وابسته به نهاد رهبري است، اخبار پخش شده از آن نبايد رنگ دولتي به خود بگيرد، حتي اگر اعتبارات آن توسط دولت تامين شود.
به گزارش ايسنا، در ادامه، دكتر بشير خالقي، نماينده حوزه انتخابيه خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي هم، در سخناني خواستار تهيه برنامه‌هاي ويژه توسط صدا و سيما، با هدف افزايش احساس مسئوليت در جوانان شد و از اطلاع‌رساني رسانه ملي در خصوص حضور گسترده مردم در محكوميت هتك حرمت به ساحت حضرت امام(ره) و حمايت از ولايت و رهبري قدرداني كرد.
خالقي در ادامه به تشريح مشكلات شهرستان‌هاي خلخال و كوثر و قدمت و تاريخ تاسيس فرمانداري اين شهرستان، به ضرورت توسعه همه‌جانبه اين شهرستان پرداخت و ضمن خواستار تهيه و پخش برنامه‌هاي مختلف براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري منطقه، بر لزوم ساخت سريال‌هايي براي معرفي علما، دانشمندان و سرداران شهيد استان تاكيد كرد.
محسن عيدي، فرماندار شهرستان خلخال نيز با بيان اينكه به‌دنبال راه‌اندازي سيستم ماهواره‌اي شبكه سبلان، اكثر مناطق روستايي اين شهرستان از برنامه‌هاي تلويزيوني شبكه استاني بهره‌مند شده‌اند، خواستار راه‌اندازي ايستگاه‌هاي تقويت كننده راديويي در بخش‌هاي شاهرود و خورش رستم شد.
صادقي جهاني، مديركل صدا و سيماي مركز اردبيل هم در اين جلسه با اشاره به اينكه، در صورت تامين 20 ميليارد ريال اعتبار، 10 دفتر خبري در 10 شهرستان استان راه‌اندازي و تجهيز خواهد شد، گفت: تلاش مي‌شود سهم هر شهرستان از برنامه‌هاي پخش شده شبكه استاني و شبكه‌هاي سراسري، معقول باشد.
وي گفت: انتظار مي‌رود كميته برنامه‌ريزي شهرستان نير، در تامين اعتبارات و هزينه‌هاي دفتر خبري شهرستان براساس مفاد تفاهم‌نامه، صدا و سيما را ياري كند.
در اين نشست معاونان صدا و سيماي مركز اردبيل و تني چند از مسئولان شركت كننده در اين جلسه، ضمن ارائه كارهاي انجام شده در حوزه‌هاي مختلف، به بيان نكته‌نظرات و پيشنهادهاي خود پرداختند.

0 نظرهای شما: