پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران راه‌اندازي شد

پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران راه‌اندازي شد


در نشست مطبوعاتي كه صبح امروز با عنوان مراسم راه‌‌اندازي اولين پايگاه اطلاع‌رساني موسيقي ايران با حضور بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي، مهدي ستايشگر مسئول مجله موسيقي، عبدالحسين مختاباد، محمد سرير، هادي آرزم، شاهنگيان، محمد موسوي مدير موسسه ماهور، اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد فرهنگي - هنري رودكي و منوچهر صهبايي رهبر اركستر سمفونيك ايران برگزار شد بابك رضايي با اعلام راه‌اندازي رسمي پايگاه اطلاعات رساني موسيقي ايران توسط انجمن موسيقي گفت: از امروز اين پايگاه با هدف پركردن خلاء رسانه رسمي در حوزه موسيقي به آدرس www.nay.ir كار خود را آغاز كرده است.
وي ادامه داد: متأسفانه بسياري از برنامه‌هاي موسيقي در رسانه‌هاي موجود مورد توجه خاص قرار نمي‌گيرند و به همين دليل مخاطب كمتري را به خود اختصاص مي‌دهند. براين اساس و از آنجايي كه طراحي سايت ما همانند يك سايت خبري است مي‌‌تواند گام بزرگي در عرصه موسيقي كشور بردارد.
رضايي با اشاره به بخش‌هاي اين پايگاه افزود: در اين سايت بخش‌هاي مختلفي از جمله خبر، گزارش، نقد، آرشيو موسيقي، عكس و غيره به چشم مي‌خورد. همچنين يكي از اقدامات اين سايت فروش آنلاين بليت كنسرت‌ها است كه البته اين بخش به زودي راه‌اندازي خواهد شد. وي با بيان اين كه نگاه ما به اين پايگاه همانند يك خبرگزاري است، افزود: تمام تلاش ما در اين پايگاه اطلاع‌رساني نگاه به موسيقي جدي است چرا كه موسيقي‌هاي پاپ و مردمي توسط برخي رسانه‌هاي ديگر به اندازه كافي تبليغ مي‌شوند و ما اين سايت را به عنوان يك پايگاه براي توليد خبر ارائه داديم به طوري كه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در ايام محرم و صفر نيز فعال خواهد بود و بحث‌هاي مختلفي را در حوزه موسيقي مذهبي و گونه‌هاي ديگر موسيقي مطرح خواهيم كرد.
همچنين بخشي با عنوان نشر موسيقي داريم كه در آن آثار صوتي و مجلات موسيقي معرفي خواهند شد و در پايان هر فصل با نظرسنجي بهترين اثر انتخاب مي‌شود. مديرعامل انجمن موسيقي ايران با اشاره به بخش بين‌الملل اين پايگاه بيان داشت: ما تمامي اخبار موسيقي ايران در جوامع بين‌الملل را منعكس خواهيم كرد همچنين فراخوان جشنواره‌‌ها را نيز خواهيم داشت.
در ادامه اين نشست محمد سرير مديرعامل خانه موسيقي با ابراز خرسندي از افتتاح اين پايگاه اطلاع‌رساني گفت: اغلب منابع خبري در حوزه موسيقي دولتي هستند و يك چنين منابعي را بسيار كم داريم اما آنچه كه موسيقي و خبرنگاران موسيقي با آن مشكل دارند نرسيدن به تعريف مشترك در هنر موسيقي با متوليان اين هنر است چرا كه اين ابهام در اين تعريف وجود دارد و به عقيده من اين سايت مي‌تواند مسئولان را براي رسيدن به اين تعاريف توجيه كند.
وي ادامه داد: يكي از وظايف مهم اين منبع توجيه كردن و روشن كردن مسئولين موسيقي به تعريف اصلي آن است و اين سايت بايد مرجعي براي رسانه‌هاي ديگر باشد. محمد موسوي مدير موسسه ماهور نيز با بيان اينكه در موسيقي هر كاري صورت گيرد ثواب است، افزود: به عقيده من در اين سايت نبايد مميزي صورت گيرد و همه اطلاعات موسيقي بدون گزينش در دسترس مخاطبان قرار گيرد. عبدالحسين مختاباد نيز با اشاره به اينكه اين سايت را بايد عنوان خبرگزاري موسيقي ناميد، اظهار داشت: اتفاقات موسيقي وجود ندارد كه بخواهد خلق شود به عقيده من چرخ صنعت موسيقي زنگ زده و پوسيده است و هركاري در اين زمينه آب در هاون كوبيدن است.
وي ادامه داد: جامعه ما، جامعه موسيقي نيست چرا كه در يك مملكت 70 ميليوني ما 70 كنسرت هم نداريم .به نظر من افتتاح اين پايگاه كار بسيار خوشايندي است ولي همانند ظرفي مي‌ماند كه درون آن بايد مواد مخصوص ريخته شود.البته اميدوار هستم كسانيكه در چرخه تصميم‌گيري اين هنر حركت مي‌كنند پول مفت به جامعه موسيقي دهند. در ادامه اين نشست اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد رودكي نيز گفت: به نظر مي‌رسد اين سايت بهترين قدم براي اطلاع‌رساني اهالي موسيقي باشد. بابك رضايي نيز با بيان اينكه از طريق اين سايت فقط اطلاعات انجمن منعكس نمي‌شود، اظهار داشت: نهايت تلاش ما در اين است كه بتوانيم به عنوان يك مجموعه خبري با تمام موازين و بدون هيچ قصد و غرضي به تمامي فعاليت هنرمندان بپردازيم.اين پايگاه مي‌تواند تبليغات بسياري از كنسرت‌ها را برعهده داشته باشد البته فعلا منبع درآمدي براي آن وجود ندارد و با سرمايه‌گذاري انجمن آن را پيش مي‌بريم.
رضايي در خاتمه خاطر نشان كرد: هدف ما اين است كه طي سه، چهار ماه آينده پيش‌بيني اعتبارات داشته باشيم و اميدوار هستيم تا پايان سال بتوان رديف اعتباري براي آن در نظر بگيريم و اگر تمام اهداف ما به نتيجه برسد حمايت معاونت هنري را نيز خواهيم داشت همچنين تاكنون نيز مراحل ثبت آن را به عنوان يك رسانه رسمي پيگيري كنيم.

0 نظرهای شما: