بهره‌برداری نسل جدید تلفن ثابت در کشور

اختصاصی مهر
بهره‌برداری نسل جدید تلفن ثابت در کشور
امکان مشاهده تصویر در مکالمه
نسل جدید تلفن ثابت بر پایه تکنولوژی NGN ماه جاری در شهر مشهد به بهره برداری نهایی می رسد که این خطوط تلفنی قابلیت مشاهده تصویر طرفین حین مکالمه را خواهد داشت و قابلیت شماره گیری از این خطوط و بالعکس در شبکه سراسری مخابرات ایران وجود دارد.
منصور کبیری رهنی مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن ثابت بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی تلفن تصویری برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این خطوط تلفنی در ماه جاری با برند "الو ایران" در مشهد به بهره برداری می رسد که هفت شماره ای بوده و پیش شماره آن نیز 941 خواهد بود.
وی با اشاره به تعاملات صورت گرفته با شرکت مخابرات ایران برای اتصال متقابل این خطوط گفت: قابلیت شماره گیری از این خطوط و بالعکس در شبکه سراسری مخابرات ایران وجود دارد و اتصال متقابل این خطوط برقرار است. کبیری رهنی با بیان اینکه فاز آزمایشی این طرح با موفقیت در دو شهر مشهد و بابل انجام شد گفت: در ماه جاری حدود 10 هزار شماره تلفن ثابت تصویری در مشهد واگذار می شود و سپس واگذاری این خطوط را در بابل آغاز می کنیم.
مدیرعامل تعاونی منتظران عدل گستر تاکید کرد که تلفن ثابت مبتنی بر نسل جدید شبکه مخابرات (NGN) دارای تنوع در سرویس است و به همین دلیل مورد استقبال متقاضیان قرار خواهد گرفت. به گفته وی مکالمه تصویری، پیام کوتاه، شبکه های مجازی اختصاصی VPN، امکان بازیهای دیجیتالی مجاز به صورت گروهی، ویدئو کنفرانس و تماشای فیلم از طریق این خطوط امکانپذیر خواهد بود.
کبیری رهنی گفت: براساس نیازسنجی صورت گرفته این خطوط ابتدا به مشترکان تجاری ارائه می شود و پس از آن توزیع برای مشترکان خانگی آغاز می شود. عضو سندیکای بخش خصوصی تلفن ثابت خاطرنشان کرد: این اپراتور هیچگونه محدودیتی در میزان واگذاری این نوع خط تلفن ثابت ندارد و با توجه به بازارسنجی و قابلیت های موجود این شبکه به تدریج کاربردهای مختلف این خطوط را عرضه خواهد کرد.
وی استفاده از سرویسهای تماشای فیلم و بازی را مستلزم دریافت مجوز از سازمانهای ذیربط مانند وزارت ارشاد عنوان کرد و گفت: در حال مذاکرات نهایی با این سازمان هستیم. کبیری رهنی در تشریح استفاده از سرویس گیم نیز اضافه کرد: این سرویس میان دو مشترک تلفن ثابت مبتنی بر NGN در محیط های مختلف قابل استفاده خواهد بود و مشترکان می توانند بازیهای دیجیتالی گروهی را از این طریق انجام دهند.
تاریخ انتشار، تهران: ۰۹:۴۸ , ۱۳۸۹/۰۵/۱۱

0 نظرهای شما: