سبلان سفيدپوش شد

در دومين ماه تابستان؛

سبلان سفيدپوش شد

خبرگزاري فارس: در دومين ماه تابستان گرم به دنبال ورود يك جبهه هواي

سرد در ارتفاعات سبلان برف باريد و اين كوه لباس سفيد بر تن كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، قله رفيع سبلان امروز به دنبال ورود يك جبهه هواي سرد سفيدپوش شده و در مناطق اطراف سبلان نيز خنكي هوا در دومين فصل گرم تابستان به خوبي مشهود است به طوريكه ساكنان اردبيل كوه سبلان را سحرگاه امروز سفيدپوش ديده و از رخت سفيد آن اظهار خوشحالي و مسرت كردند.
به گفته شاهدان عيني و جمعي از كوهنورداني كه به دومين قله مرتفع ايران صعود كردند، ارتفاع برف در برخي از نقاط به 10 سانتيمتر نيز مي‌رسد. بارش ناگهاني برف در ارتفاعات سبلان كوهنوردان را نيز شوكه كرده است به طوريكه مشكلاتي را نيز در مسير صعود آنها فراهم آورده است. كوه سبلان به عنوان يكي از كوه‌هاي مقدس كشورمان هميشه پوشيده از برف است اما امسال به دليل گرماي هوا پوشش برف اين كوه در حال از بين رفتن بود كه با بارش امروز دوباره اين كوه سرفراز رخت سفيد بر تن كرده و همچون عقابي خودنمايي مي‌كند. به گزارش فارس، ريزش برف در ارتفاعات و قله كوه سبلان در حالي اتفاق افتاده است كه ساكنان اردبيل از چند روز پيش با گرماي شديد هوا مواجه هستند كه حتي هواي امروز اردبيل به بيش از 33 درجه رسيده است.
هر‌چند رشد ابر در آسمان منطقه ديشب چند قطره باران را در شهر اردبيل به دنبال داشت ولي به شكل كلي هواي استان از چند روز پيش گرم و با كاهش رطوبت نيز يك جريان هواي داغ را در اين خطه خنك شاهد هستيم. هزاران كوهنورد سالانه براي تفريح و انجام ورزش براي صعود به سبلان به منطقه مي‌آيند كه علاوه بر كوهنوردي از آب و هواي خنك اين منطقه نيز استفاده مي‌كنند.

0 نظرهای شما: