معاون توسعه و مهندسي مخابرات تهران در گفتوگو با فارس:
ارسال پيامك با تلفن ثابت ممكن شد
خبرگزاري فارس: معاون توسعه و مهندسي شركت مخابرات استان تهران گفت: با فراهم شدن امكان ارسال و دريافت پيامك تلفن ثابت، يك فيلد ديگر با عنوان "هزينه پيامك " به قبض تلفن ثابت اضافه شد.
سميعالله صادقي در گفتوگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس با اشاره به راهاندازي نرمافزار ارسال و دريافت پيامك تلفن ثابت "پياثا " در مخابرات استان تهران، اظهار داشت: سرويس پيامك ثابت از گذشته وجود داشت و جديدا نيز ارتباط ثابت با موبايل و موبايل به ثابت راهاندازي شده است. وي ادامه داد: مشتركان ثابت براي ارسال و دريافت پيامك بايد داراي گوشي تلفن با اين قابليت باشند كه كم بودن گوشي تلفن مناسب از جمله مشكلات اين سرويس بود و اميدواريم در آينده با ورود توليد كنندگان داخلي به بازار تعداد اين نوع گوشيها افزايش يابد.
* نرمافزار پياثا، ارسال و دريافت پيامك تلفن ثابت از طريق خط تلفن و مودم
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران افزود: به همين منظور نرمافزاري براي ارسال و دريافت پيامك تلفن ثابت (پياثا) طراحي شد كه اين نرمافزار هماكنون روي سايت شركت مخابرات استان تهران قرار داده شده و مشتركان ميتوانند اين نرمافزار را دانلود كنند. وي تصريح كرد: اين نرمافزار از طريق خطوط dial up كار ميكند؛ به اين معني كه رايانه مشترك بايد به خط تلفن متصل باشد؛ زماني كه نرمافزار فعال ميشود، به صورت خودكار شماره پيامك مركز را شمارهگيري كرده و با اتصال به مركز عمل ارسال يا دريافت پيامك را انجام ميدهد.
* پيامك تلفن ثابت به صرفه براي ارسال پيامكهاي گروهي
صادقي خاطرنشان كرد: پيامك تلفن ثابت ميتواند مكمل پيامك تلفن همراه باشد و به خصوص كامپيوتري شدن و حالت نرمافزار اين مدل، كاربرد مناسبي براي ارسال پيامكهاي گروهي دارد. وي ادامه داد: ويژگي خاص اين نرمافزار، فراهم شدن امكان ارسال يكباره پيامكهاي گروهي است كه براي مثال ميتوان پيامكهاي مناسبتي را براي گروههاي چند نفره ارسال كرد.
* امكان يكي شدن شماره پيامك وتلفن براي شركتها
وي افزود: همچنين در بسياري از شركتها، سيستم پيامك به سيستم مركزي شركت متصل و سيستم پيامك و تلفن شركت يكي است. وي ادامه داد: شركتهايي كه تلفنهاي مركزي دارند، ميتوانند روي همان شماره، يك BOX پيامك نيز داشته باشند و به عبارت ديگر از اين طريق مردم بتوانند با يك شماره هم با شركت تماس بگيرند و هم پيامك بفرستند. معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران تصريح كرد: اين امكان خوبي است كه در تلفن همراه وجود ندارد و در تلفن ثابت وجود دارد و شركتها ميتوانند يك شماره واحد براي پيامك و تلفن خود داشته باشند.
* شرايط پيامك تلفن ثابت همان شرايط پيامك تلفن همراه است
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در خصوص نحوه محاسبه كاراكترها و تعداد پيامكها، اظهار داشت: تمامي شرايط پيامك تلفن ثابت از جمله تعداد كاراكتر مانند پيامك تلفن همراه است؛ اما به اين علت كه حدس زديم شايد كاركردن با دكمههاي كيبورد راحتتر از كار كردن با دكمههاي دستگاه تلفن باشد، نرمافزاري به اين منظور طراحي شد.
* سرويس پيامك تلفن ثابت آنلاين ميشود؛ بي نياز از خط تلفن، از طريق اينترنت
صادقي در خصوص برنامه توسعه اين سرويس، اظهار داشت: در آينده مدل web basig اين نرمافزار نيز طراحي خواهد شد و مشتركان به جاي اينكه نرمافزار را دانلود كنند و از طريق dialup به سيستم مخابرات وصل شوند، از طريق web از اين سرويس استفاده ميكنند و پس از فعالسازي وب بيس به نظر ميرسد نرمافزار كامل شده باشد. وي توضيح داد: به اين ترتيب كه در سايت شركت مخابرات تهران (TCT.ir) قسمتي براي اين كار در نظر گرفته خواهد شد؛ مشترك با پسوردي كه از قبل براي استفاده از سرويسهاي اينترنتي مخابرات از مراكز تلفن ثابت دريافت كرده، وارد نرمافزار پيامك ميشود و متن مورد نظر خود را به صورت پيامك ارسال ميكند.
* نرمافزار پياثا، ارسال و دريافت پيامك تلفن ثابت از طريق خط تلفن و مودم
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران افزود: به همين منظور نرمافزاري براي ارسال و دريافت پيامك تلفن ثابت (پياثا) طراحي شد كه اين نرمافزار هماكنون روي سايت شركت مخابرات استان تهران قرار داده شده و مشتركان ميتوانند اين نرمافزار را دانلود كنند. وي تصريح كرد: اين نرمافزار از طريق خطوط dial up كار ميكند؛ به اين معني كه رايانه مشترك بايد به خط تلفن متصل باشد؛ زماني كه نرمافزار فعال ميشود، به صورت خودكار شماره پيامك مركز را شمارهگيري كرده و با اتصال به مركز عمل ارسال يا دريافت پيامك را انجام ميدهد.
* پيامك تلفن ثابت به صرفه براي ارسال پيامكهاي گروهي
صادقي خاطرنشان كرد: پيامك تلفن ثابت ميتواند مكمل پيامك تلفن همراه باشد و به خصوص كامپيوتري شدن و حالت نرمافزار اين مدل، كاربرد مناسبي براي ارسال پيامكهاي گروهي دارد. وي ادامه داد: ويژگي خاص اين نرمافزار، فراهم شدن امكان ارسال يكباره پيامكهاي گروهي است كه براي مثال ميتوان پيامكهاي مناسبتي را براي گروههاي چند نفره ارسال كرد.
* امكان يكي شدن شماره پيامك وتلفن براي شركتها
وي افزود: همچنين در بسياري از شركتها، سيستم پيامك به سيستم مركزي شركت متصل و سيستم پيامك و تلفن شركت يكي است. وي ادامه داد: شركتهايي كه تلفنهاي مركزي دارند، ميتوانند روي همان شماره، يك BOX پيامك نيز داشته باشند و به عبارت ديگر از اين طريق مردم بتوانند با يك شماره هم با شركت تماس بگيرند و هم پيامك بفرستند. معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران تصريح كرد: اين امكان خوبي است كه در تلفن همراه وجود ندارد و در تلفن ثابت وجود دارد و شركتها ميتوانند يك شماره واحد براي پيامك و تلفن خود داشته باشند.
* شرايط پيامك تلفن ثابت همان شرايط پيامك تلفن همراه است
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در خصوص نحوه محاسبه كاراكترها و تعداد پيامكها، اظهار داشت: تمامي شرايط پيامك تلفن ثابت از جمله تعداد كاراكتر مانند پيامك تلفن همراه است؛ اما به اين علت كه حدس زديم شايد كاركردن با دكمههاي كيبورد راحتتر از كار كردن با دكمههاي دستگاه تلفن باشد، نرمافزاري به اين منظور طراحي شد.
* سرويس پيامك تلفن ثابت آنلاين ميشود؛ بي نياز از خط تلفن، از طريق اينترنت
صادقي در خصوص برنامه توسعه اين سرويس، اظهار داشت: در آينده مدل web basig اين نرمافزار نيز طراحي خواهد شد و مشتركان به جاي اينكه نرمافزار را دانلود كنند و از طريق dialup به سيستم مخابرات وصل شوند، از طريق web از اين سرويس استفاده ميكنند و پس از فعالسازي وب بيس به نظر ميرسد نرمافزار كامل شده باشد. وي توضيح داد: به اين ترتيب كه در سايت شركت مخابرات تهران (TCT.ir) قسمتي براي اين كار در نظر گرفته خواهد شد؛ مشترك با پسوردي كه از قبل براي استفاده از سرويسهاي اينترنتي مخابرات از مراكز تلفن ثابت دريافت كرده، وارد نرمافزار پيامك ميشود و متن مورد نظر خود را به صورت پيامك ارسال ميكند.
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات تهران ادامه داد: در سيستم web base نياز به اتصال رايانه و خط تلفن نيست و با هر نوع دسترسي به اينترنت ميتوان از اين سرويس استفاده كرد. وي تاكيد كرد: كارايي هر دو حالت نرمافزار يكسان است و تنها نحوه اتصال در آنها تفاوت دارد؛ كاركرد نرمافزار از طريق خط تلفن و مودم است و كاركرد web base نيز از طريق اتصال به اينترنت است. صادقي با بيان اينكه سيستم web base در مرحله مطالعه است، خاطر نشان كرد: براي اين منظور بايد براي هر فرد پسورد شخصيسازي شود كه اين مرحله سخت كار است.
وي در توضيح طي مراحل آزمايشي نرمافزار، گفت: تستهاي زيادي، در حد امكان انجام و مشكلات نرمافزار مرتفع شده است؛ در عين حال اگر مشكل جديدي در حين استفاده مشتركان از سرويس بروز نمايد، به علت ايراني بودن نرمافزار قابل رفع است.
* مخابرات و گوشيسازان در انتظار هم
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران، اظهار اميدواري كرد: توليد كنندگان داخلي براي توليد گوشيهايي با قابليت سرويس پيامك اقدام كنند. وي ادامه داد: ما با چند توليد كننده مذاكراتي انجام داده بوديم و حاضر بوديم كمكهايي نيز به آنها كنيم؛ اما به علت عدم وجود سرويس، توليد كنندگان اميدوار نبودند و ميگفتند شما سرويس را فعال كنيد تا تعدادي از مشتركان استفاده كنند، درخواست بياد و پس از آن ما انجام ميدهيم. صادقي افزود: مخابرات علاقهاي به ورود در حوزه ترمينال نداشته و ندارد و اميدوارم بعد از اين راهاندازي و با فعال شدن سرويس توسط مشتركان، توليد كنندگان نيز شروع به توليد كنند.
* مخابرات و گوشيسازان در انتظار هم
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران، اظهار اميدواري كرد: توليد كنندگان داخلي براي توليد گوشيهايي با قابليت سرويس پيامك اقدام كنند. وي ادامه داد: ما با چند توليد كننده مذاكراتي انجام داده بوديم و حاضر بوديم كمكهايي نيز به آنها كنيم؛ اما به علت عدم وجود سرويس، توليد كنندگان اميدوار نبودند و ميگفتند شما سرويس را فعال كنيد تا تعدادي از مشتركان استفاده كنند، درخواست بياد و پس از آن ما انجام ميدهيم. صادقي افزود: مخابرات علاقهاي به ورود در حوزه ترمينال نداشته و ندارد و اميدوارم بعد از اين راهاندازي و با فعال شدن سرويس توسط مشتركان، توليد كنندگان نيز شروع به توليد كنند.
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران، خاطر نشان كرد: توليد كنندگان داخلي از نظر فني كارهايي كردهاند و به گوشي آزمايشي نيز رسيدهاند، اما براي توليد انبوه به علت اينكه فكر ميكردند بازار نباشد فعلا وارد نشده اند.
* براي آمار جديد استفاده از پيامك تلفن ثابت كمي صبر كنيد
صادقي در خصوص آمار تازه ميزان استفاده مشتركان از سرويس پيامك تلفن ثابت، اظهار داشت: پيامكها عموما از ثابت به موبايل است. وي ادامه داد: در اوايل راهاندازي سرويس كه آمارهاي هفتگي گرفته ميشد، آمار رو به رشد بود؛ اما در نهايت به علت ادامهدار نبودن سرويس آمارهاي جالبي به دست نيامد. وي ادامه داد: آمار فعلي در حال رشد است اما قابل توجه نيست؛ كه بايد براي ديدن نتيجه يكي دو ماه صبر كرد. به گزارش فارس، براساس آمارهاي سابق ارائه شده از سوي مسوولان مخابرات، بيشترين ميزان ارسال پيامك تلفن ثابت حدود 6 هزار پيامك بوده است.
* يك فيلد ديگر به قبض تلفن ثابت اضافه شد؛ هزينه پيامك تلفن ثابت
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران يادآور شد: از اين پس روي قبضهاي تلفن ثابت فيلدي به نام پيامك تلفن ثابت درج خواهد شد و تعداد پيامكهاي صادر شده و هزينه آنها تحت عنوان پيامك در قبوض محاسبه خواهد شد.
به گزارش فارس، شركت مخابرات استان تهران، براساس هزينه هرپالس مكالمه 70/44 ريال ( 5 تومان)، تعرفه ارسال پيامك شبكه تلفن ثابت را به اين شرح اعلام كرده است: هزينه تلفن ثابت به ثابت (شهري) يك پالس، تلفن ثابت به ثابت (بين شهري) دو پالس، تلفن همراه به ثابت (شهري و بينشهري) دو پالس، تلفن ثابت به همراه (شهري و بين شهري) دو پالس و تلفن ثابت به ساير كشورها (بينالملل) پنج پالس است.
بنابراين گزارش، در حال حاضر ارتباط اين سرويس با شركت ارتباطات سيار ( همراه اول) فراهم است و ارتباط با ديگر اپراتورهاي تلفن همراه كشور هنوز ميسر نشده است. همچنين براي استفاده از اين سرويس نياز به ثبتنام و پرداخت وجه اوليه نيست. براساس اين گزارش، حداكثر تعداد صفحات پيامك 3 صفحه است و تعداد حروف پيامك فارسي به صورت پيامك اول 70 كاراكتر، پيامك دوم 64 كاراكتر و پيامك سوم 67 كاراكتر محاسبه ميشود. همچنبن روش محاسبه تعداد حروف پيامك لاتين به ترتيب 160، 145 و 156 كاراكتر براي پيامك اول ، دوم و سوم است.
* براي آمار جديد استفاده از پيامك تلفن ثابت كمي صبر كنيد
صادقي در خصوص آمار تازه ميزان استفاده مشتركان از سرويس پيامك تلفن ثابت، اظهار داشت: پيامكها عموما از ثابت به موبايل است. وي ادامه داد: در اوايل راهاندازي سرويس كه آمارهاي هفتگي گرفته ميشد، آمار رو به رشد بود؛ اما در نهايت به علت ادامهدار نبودن سرويس آمارهاي جالبي به دست نيامد. وي ادامه داد: آمار فعلي در حال رشد است اما قابل توجه نيست؛ كه بايد براي ديدن نتيجه يكي دو ماه صبر كرد. به گزارش فارس، براساس آمارهاي سابق ارائه شده از سوي مسوولان مخابرات، بيشترين ميزان ارسال پيامك تلفن ثابت حدود 6 هزار پيامك بوده است.
* يك فيلد ديگر به قبض تلفن ثابت اضافه شد؛ هزينه پيامك تلفن ثابت
معاون توسعه و مهندسي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران يادآور شد: از اين پس روي قبضهاي تلفن ثابت فيلدي به نام پيامك تلفن ثابت درج خواهد شد و تعداد پيامكهاي صادر شده و هزينه آنها تحت عنوان پيامك در قبوض محاسبه خواهد شد.
به گزارش فارس، شركت مخابرات استان تهران، براساس هزينه هرپالس مكالمه 70/44 ريال ( 5 تومان)، تعرفه ارسال پيامك شبكه تلفن ثابت را به اين شرح اعلام كرده است: هزينه تلفن ثابت به ثابت (شهري) يك پالس، تلفن ثابت به ثابت (بين شهري) دو پالس، تلفن همراه به ثابت (شهري و بينشهري) دو پالس، تلفن ثابت به همراه (شهري و بين شهري) دو پالس و تلفن ثابت به ساير كشورها (بينالملل) پنج پالس است.
بنابراين گزارش، در حال حاضر ارتباط اين سرويس با شركت ارتباطات سيار ( همراه اول) فراهم است و ارتباط با ديگر اپراتورهاي تلفن همراه كشور هنوز ميسر نشده است. همچنين براي استفاده از اين سرويس نياز به ثبتنام و پرداخت وجه اوليه نيست. براساس اين گزارش، حداكثر تعداد صفحات پيامك 3 صفحه است و تعداد حروف پيامك فارسي به صورت پيامك اول 70 كاراكتر، پيامك دوم 64 كاراكتر و پيامك سوم 67 كاراكتر محاسبه ميشود. همچنبن روش محاسبه تعداد حروف پيامك لاتين به ترتيب 160، 145 و 156 كاراكتر براي پيامك اول ، دوم و سوم است.
گفتوگو از: فاطمه سامعي
0 نظرهای شما:
Post a Comment