موجران بي‌انصاف" به تعزيرات حکومتي معرفي مي‌شوند

موجران بي‌انصاف" به تعزيرات حکومتي معرفي مي‌شوند

رييس اتحاديه مشاوران املاک کرمان:

نرخ اجاره‌بهاء مسکن در کرمان در 5سال گذشته حدود300
درصد افزايش داشته‌است
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمان سرويس: شهرستان‌ها رييس اتحاديه مشاوران املاک کرمان با اشاره به احتمال افزايش اجاره‌بهاء مسکن پس از اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها، از معرفي موجران به گفته وي "بي‌انصاف" به تعزيرات حکومتي خبر داد.
"محمود رشيدي‌زاده کرماني"، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کوير، افزود: متأسفانه در کرمان بنا به دلايل مختلف هر سال شاهد افزايش اجاره‌بهاء مسکن هستيم به نحوي که اکنون برخي از اقشار، توان پرداخت اجاره‌بهاء يک واحد مسکوني محقر را نيز ندارند.
وي با بيان اين که نرخ اجاره‌بهاء مسکن در کرمان در پنج سال گذشته قريب به 300 درصد افزايش داشته است، تصريح کرد: متأسفانه بنا به دلايلي، اين روند صعودي همچنان ادامه دارد.
رشيدي‌زاده افزايش متقاضيان مسکن استيجاري را دليل اصلي رشد اجاره‌بهاء مسکن در کرمان ذکر کرد و افزود: در اين زمينه وجود بيش از 20 دانشگاه و موسسه عالي در کرمان به دليل پذيرش دانشجو بدون در نظر گرفتن خوابگاه براي آنها، عامل اصلي اين افزايش تقاضا محسوب مي‌شود.
وي بيان کرد: افزايش تقاضاي مسکن استيجاري در کرمان باعث شده است تا مالکان اين منازل، هر ساله اجاره‌بهاء ملک خود را افزايش داده، مستأجران نيز به دليل نياز به مسکن، مجبور به تمکين از آنها هستند.
رييس اتحاديه مشاوران املاک کرمان افزود: متأسفانه در اين رابطه مشاوران املاک نمي‌توانند مانع اقدام خودسرانه آنها شوند.
وي گفت: از آنجا که زمان اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها نيز نزديک است، احتمال سوءاستفاده برخي از مالکان منازل استيجاري از اين طرح و افزايش اجاره‌بهاء مسکن در کرمان وجود دارد.
رشيدي‌زاده افزود: البته ما به تمام موجراني که بخواهند از اين طرح سوءاستفاده کنند و اجاره‌بهاء منازل مسکوني خود را افزايش دهند هشدار مي‌دهيم که در اين صورت آنها را به تعزيرات حکومتي معرفي خواهيم کرد.
رييس اتحاديه مشاورين املاک کرمان خاطرنشان کرد: 400 مشاور املاک تحت نظارت اين اتحاديه آمادگي دارند که در صورت افزايش اجاره‌بهاء مسکن از ناحيه برخي موجران بي‌انصاف در سراسر شهر کرمان آنها را به اداره تعزيرات حکومتي معرفي کند.
1389/08/14 11-05-2010 08:30:49 8908-08641: كد خبر

0 نظرهای شما: