سفیر ترکیه خواستار توسعه همکاریهای توریستی با

سفیر ترکیه خواستار توسعه همکاریهای توریستی با اردبیل شد

اردبیل - خبرگزاری مهر: سفیر ترکیه در کشورمان خواستار توسعه و رشد همکاریهای دو جانبه توریستی و اقتصادی این کشور با استان اردبیل شد.
به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، "امیت یاردیم" ظهر سه شنبه در سفر به اردبیل و دیدار با استاندار این استان، با اشاره به سفر سالانه بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه اظهار داشت: در مقابل میزان سفر گردشگران ترک به ایران ناچیز است.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد گردشگران این کشور به جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: استان اردبیل با برخورداری از استعدادهای غنی توریستی و طبیعی می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.
سفیر ترکیه توسعه روابط گردشگری و توریسبی بین دو کشور را عاملی برای افزایش شناخت بیشتر مردم دوست و برادر ترکیه و ایران با ارزشها و فرهنگهای یکدیگر و در نتیجه مستحکم تر شدن پیوندهای دوجانبه عنوان کرد.
وی افزود: آنکارا آماده گسترش همکاریهای تجاری، اقتصادی و فرهنگی با استان اردبیل بوده و علاقمند است که با فراهم کردن شرایط مطلوب، سرمایه گذاران ترک در این استان فعالیت و سرمایه گذاری کنند.
"امیت یاردیم" همچنین پیشنهاد خواهر خواندگی یکی از شهرهای ترکیه با اردبیل را مطرح کرد و ابراز داشت: در دیدار با شهردار اردبیل در این زمینه رایزنی خواهیم کرد.
سالانه سه هزار گردشگر ترک به اردبیل سفر می کنند
استاندار اردبیل نیز در این دیدار با برشمردن استعدادها و قابلیتهای گردشگری، طبیعی، علمی، صنعتی و... استان اردبیل، بر آمادگی این استان برای همکاری دوجانبه با ترکیه تاکید کرد.
سید حسین صابری به استعدادهای غنی استان در زمینه گردشگری اشاره کرد و یاد آور شد: سالانه بالغ بر سه هزار گردشگر ترک به این استان سفر می کنند که این میزان در مقابل سفر ایرانیها به این کشور بسیار ناچیز بوده و ما اماده پذیرش بیشتر گردشگران ترک در استان هستیم.
وی با برشمردن قابلیتهای اردبیل در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن خاطر نشان کرد: هیچ محدودیت و مشکلی در استان برای حضور فعالان عرصه تجارت، صنعت و توریسم ترکیه وجود ندارد و ما از گسترش همکاریها استقبال می کنیم.
استاندار اردبیل از فراهم بودن زمینه های حضور سرمایه گذاران ترک در این استان خبر داد و تاکید کرد: فعالان اقتصادی دو طرف می توانند فعالیتهای مشترک خوبی با هم داشته باشند.
وی همچنین به روابط بسیار نزدیک و مثبت ایران و ترکیه اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اشتراکات مردم دو کشور، این روابط قابل افزایش است و استان اردبیل نیز می تواند در این زمینه نقش به سزایی ایفا کند.
گفتنی است در این دیدار دو طرف بر افزایش تماسهای دوجانبه، افزایش سفرهای فعالان گردشگری و اقتصادی، برپایی کنفرانسهای مشترک، همکاری علمی، فرهنگی و توریستی تاکید کردند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۰۶ , ۱۳۸۹/۰۸/۱۱

0 نظرهای شما: