دولت نمي‌تواند هم شعار كاهش تصدي‌گري بدهد و هم صنف تشكيل دهد

فرهاد توحيدي در گفت‌وگو با ايلنا مطرح كرد:
دولت نمي‌تواند هم شعار كاهش تصدي‌گري
بدهد و هم صنف تشكيل دهد

توحيدي هم از انتخابات هيات‌مديره خانه‌سينما احتمالا در 15 آذر خبر داد و هم تاكيد كرد: تهيه‌كنندگان خود بايد به مكانيزمي برسند كه يك صنف و تشكل‌ پايدار را به صورت اجماع و خودجوش تشكيل دهند.
ایلنا:- فرهاد توحيدي(عضو هيات مديره خانه‌سينما و قائم‌مقام مديرعامل) معتقد است اين بحث كه تهيه‌كنندگان بايد صنف جداگانه داشته باشند؛ پيش از اين نيز مطرح شده است.
فرهاد توحيدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به وضعيت خانه‌سينما و انتخابات پيش رو گفت: انتخابات هيات‌مديره خانه‌سينما كه هر دو سال يكبار برگزار مي‌شود؛ امسال نيز به طور قطع در نيمه دوم آذر ماه برگزار مي‌شود. وي ادامه داد: به احتمال فراوان اين انتخابات در 15 آذر ماه برگزار مي‌شود و در همين راستا جلساتي را با صنوف مختلف انجام داديم و تا هفته‌هاي آينده چگونگي برگزاري انتخابات اعلام مي‌شود.
اما آنچه تاكنون مشخص است اين است كه براساس روال معمول تمامي 29 صنف بايد يك نفر نماينده اصلي و يك نماينده علي‌البدل به مجمع عمومي معرفي كنند كه نماينده اصلي مي‌تواند براي انتخاب مديرعامل راي داده يا براي عضويت در هيات‌مديره كانديدا شود. توحيدي درباره نحوه حضور تهيه‌كنندگان در انتخابات امسال گفت: متاسفانه به‌دليل مشكلات پيش آمده در بين تهيه‌كنندگان و همچنين اختلافات موجود درميان آنها در چهار سال اخير؛ شركت تهيه‌كنندگان در مجمع عمومي با مشكلاتي مواجه بوده است.
و آنها گاه به صورت ناظر در اين مجمع شركت مي‌كردند. امروز ما به دنبال آن هستيم تا نحوه حضور تهيه‌كنندگان را در انتخابات و مجمع عمومي با يك تعامل دوطرفه تعيين كنيم. توحيدي با اشاره به اينكه هيات‌مديره خانه‌سينما از اينكه تهيه‌كنندگان به يك اجماع برسند؛ استقبال مي‌كند و از اين مسئله خوشحال است، درباره تشكيل يك اتحاد واحد توسط دولت گفت: تشكيل يك صنف از طرف دولت پايدار نيست بلكه صنف بايد توسط اعضا و به صورت خودجوش و با حضور تمام آحاد صنف تشكيل شود.
اعضاي يك صنف بايد دور هم جمع شوند و صنف را تشكيل دهند. ما از وحدت تهيه‌كنندگان با يك اساسنامه مشترك كه در آن حقوق همه به رسميت شناخته شود، استقبال مي‌كنيم اما معتقديم اين صنف و اتحاديه بايد توسط خود تهيه‌كنندگان انجام شود. عضو هيات‌مديره خانه‌سينما درباره اينكه گروهي معتقدند بايد صنف تهيه‌كنندگان جدا از خانه‌سينما و 28 صنف ديگر فعاليت كند، گفت: طرح اين بحث يك ايده‌ي قديمي است.
در درون خانه‌سينما نيز اين مباحث مطرح بوده است. گروهي معتقدند از آنجا كه تهيه‌كنندگان سينما برخلاف 28 صنف ديگر صنف كارفرما هستند و ساير صنوف به نوعي كارگزار هستند، شايد مصلحت نباشد كه در درون خانه‌سينما با همديگر حضور داشته باشند. اين بحث در مقاطع مختلف مطرح شده است. اما آنچه كه روشن است؛ اين است كه خانه يك نهاد صنفي است كه در آن 29 صنف عضويت دارند و صنف تهيه‌كنندگان نيز يكي از مهم‌ترين تشكل‌هاست. وي اضافه كرد: اميدوارم اين صنف همچنان در خانه‌سينما وجود داشته باشد و نماينده آنان نيز به فعاليت خود ادامه دهد.
توحيدي با اشاره به اينكه تشكيل صنف توسط دولت با اهداف بلندمدت دولت منافات دارد، گفت: دولت نمي‌تواند از يك طرف شعار كاهش تصدي‌گري را بدهد و از طرف ديگر صنف تشكيل بدهد بلكه تهيه‌كنندگان خود بايد به مكانيزمي برسند كه يك صنف و تشكل‌ پايدار را به صورت اجماع و خودجوش تشكيل دهند. وي ادامه داد: تهيه‌كنندگان هر كدام مواضعي دارند اما بايد براساس مواضع و ديدگاه‌هاي خود و تحليل‌هايي كه ارائه مي‌كنند، كنار هم بنشينند و دور هم تشكيلات خاص خود را بوجود آورند. وي با اشاره به اينكه هرگز از بيرون نمي‌توان اتحاد ايجاد كرد، گفت: تا خواست دروني در بين تهيه‌كنندگان وجود نداشته باشد؛ تشكيل يك اتحاد و جمع شدن تمامي تهيه‌كنندگان زير يك سقف امكان‌پذير نيست.
درهر حال اگر تمامي تهيه‌كنندگان به يك اجماع برسند ما هم از آن استقبال مي‌كنيم.

1389/8/18 - 13:21:33 کد خبر : 160878

0 نظرهای شما: