مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران خبرداد:
انبار قطعات يدکي متروي تهران خالي شد
شرايط خط 5 مترو به مرحله «هشدار» رسيد



سرويس: اجتماعي - شهري 1388/06/27 09-18-2009 11:33:18
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران با تشريح دلايل خالي شدن انبار قطعات يدکي متروي تهران از نمايندگان مجلس خواست يک ‌بار و براي هميشه تکليف مردم تهران با دولت را در مورد يارانه بليت مترو مشخص کنند
.
به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جعفر ربيعي افزود: در حال حاضر خريد قطعات براي خطوط فعال مترو تهران متوقف شده و حتي قطعات يدکي که پيش از اين خريداري شده بود نيز به دليل پرداخت نشدن بدهي‌هاي بانکي در گمرک مانده است.
وي با اشاره به اين که امروز که در نيمه سال 88 قرار داريم دولت حتي يک ريال از سهم خود در يارانه مترو تهران را نيز پرداخت نکرده، گفت: دولت با احتساب بدهکاري سال گذشته و بدهي امسال، تا پايان شهريور 37 ميليارد تومان بابت يارانه بليت متروي تهران بدهکار است و اين عدد کمي براي تامين قطعات يدکي مترو نيست.
ربيعي اضافه کرد: مجلس يکبار براي هميشه اين موضوع را روشن کند که آيا دولت در پرداخت يارانه بليت متروي تهران سهم دارد يا خير؟ و اين که آيا پرداخت يارانه بليت مترو تماما بر عهده شهرداري و مردم تهران است يا دولت هم در اين ميان بايد سهم داشته باشد؟
وي تصريح کرد: اگر مجلس قبول دارد که دولت بايد در تامين هزينه‌هاي متروي تهران سهم داشته باشد، از نمايندگان درخواست مي‌کنيم اين سهم را در بودجه‌ سالانه با رديف مشخص منظور کنند و در اين صورت ديگر لازم نيست که هر ساله به طور مکرر با دولت چانه بزنيم و در نهايت هم حق مردم را نتوانيم دريافت کنيم.
به گزارش ايسنا، ربيعي افزود: اگر رديفي براي يارانه مترو با ذکر نام تهران در بودجه سالانه مشخص شود، هم تکليف ما به عنوان بهره‌بردار و هم تکليف شهرداري و دولت مشخص مي شود و همه مي‌دانند که بايد چه توقعي از هم داشته باشند.
وي در تشريح اتفاقاتي که سبب شد انبارهاي مترو تهران از قطعات يدکي خالي شود، توضيح داد: هزينه جابه‌جايي هر مسافر در متروي تهران شامل تعمير و نگهداري قطارها، هزينه‌هاي آب و برق، توليد قطعات يدکي، پرداخت دستمزد پرسنل و پرداختي‌ها به پيمانکاران مي شود.
ربيعي در پايان خاطرنشان کرد: در سال 88 بر اساس برآوردهايي که کارشناسان هم آن را تاييد کرده‌اند هزينه جابه‌جايي هر مسافر از طريق مترو 398 تومان است، در صورتي که درآمد متوسط امسال از هر مسافر مترو تنها 100 تومان است و به اين ترتيب بايد به ازاي هر مسافر300 تومان يارانه به متروي تهران پرداخت شود.
گفتني است منبع درآمدي مترو محل فروش بليت است که با مصوبه شوراي شهر و تاييد فرمانداري تعيين مي‌شود.

0 نظرهای شما: