مومني در گفتگو با فارس:

مومني در گفتگو با فارس:
انجمن فرهنگي- اقتصادي ايران و آذربايجان به زودي آغاز به كار مي‌كند



خبرگزاري فارس: رئيس هيئت موسس انجمن فرهنگي و اقتصادي ايران و آذربايجان از آغاز به كار اين انجمن در آينده‌اي نزديك خبر داد
. مير قاسم مومني رئيس هيئت موسس انجمن فرهنگي و اقتصادي ايران و آذربايجان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس گفت: انجمن فرهنگي و اقتصادي ايران و آذربايجان به عنوان يك سازمان غير دولتي و با حضور عده‌اي از علاقمندان و كارشناسان موضوع در حال تاسيس مي‌باشد كه
هدف آن توسعه مناسبات دو كشور در عرصه‌هاي فرهنگي و اقتصادي مي‌باشد. وي با اشاره به روابط تاريخي و فرهنگي و مشتركات ديني ايران و آذربايجان و روابط دو كشور كه از زمان فروپاشي شوروي سابق رو به توسعه نهاده است، اظهار داشت: مسئله مهم اين است كه روابط دو كشور بيشتر به صورت دولتي و در قالب همكاري‌هاي دوجانبه و رسمي بود كه با توجه به توانمندي‌ها و پتانسيل‌هاي بين دو كشور به مرور زمان مشخص شد كه تنها وجود روابط دولتي پاسخگوي نيازهاي موجود نيست.
رئيس هيئت موسس انجمن فرهنگي و اقتصادي ايران و آذربايجان ادامه داد: اميدواريم كه در قالب ساير سازمان‌هاي مردمي فعال بين دو كشور بتوانيم در راستاي اهداف معين و مشخص اين انجمن فعاليت داشته باشيم.
مومني با بيان اينكه با عنايت به تغيير و تحولات موجود در جمهوري آذربايجان و نقش اين كشور در منطقه قفقاز، توسعه روابط از دو جهت حائز اهميت است، گفت: اين روابط فرهنگي مي‌تواند نسبت به احياء و تاريخ مشترك ايران و آذربايجان كمك كند و علقه‌هاي فرهنگي موجود بين دو كشور كه در طول 70 سال حكومت كمونيستي شوروي صدمه ديده را بهبود بخشد.
وي افزود: از سوي ديگر با توسعه روابط ايران و آذربايجان مي‌توان زمينه حضور اقتصادي ايران در قفقاز را احيا كرد كه اين امر در راستاي مناسبات دو كشور و سياست‌هاي دولت دهم مي‌باشد كه هدف آن توسعه روابط خارجي به خصوص با كشورهاي همسايه است. رئيس هيئت موسس انجمن فرهنگي و اقتصادي ايران و آذربايجان در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين انجمن طي ماه‌هاي آينده رسماً آغاز به كار كند.

0 نظرهای شما: