حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با ايسنا:

حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با ايسنا:
با موضع‌گيري‌ها و اقدامات تفرقه‌افكنانه بايد به عنوان يك خطر مقابله كرد
1388/07/06 09-28-2009 09:24:15 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
معاون بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: وقتي كه تفرقه بر مبناي اختلاف سليقه و اختلاف روش پيش بيايد، نتيجه طبيعي‌اش واگرايي و بدبين شدن جامعه نسبت به اصل نظام است.
حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان اظهار كرد: منويات ايشان مبتني بر يكسري مصاديقي است كه در جامعه به ويژه بعد از انتخابات رخ داده است و به نظر مي‌رسد كه اين سخنان عمدتا به موضع‌گيري‌هايي كه همچنان بر تشديد اختلافات دوران انتخابات پافشاري مي‌كند، مربوط مي‌شود.
وي با اشاره به طرح اين موضوع كه " كساني كه منادي وحدت در جامعه و پايبند به مباني نظام هستند، معمولا مورد بغض و كينه‌ دشمن قرار مي‌گيرند" افزود: بر اين اساس بايد با كليه‌ موضع‌گيري‌ها و اقداماتي كه به شكلي موجب مي‌شود در جامعه اختلافات سليقه‌اي و سياسي توسعه و گسترش پيدا كند، برخورد و با آن به عنوان يك خطر مقابله كرد.
وي اظهار كرد: كساني كه به اختلافات سليقه‌اي و غيرمبنايي در جامعه دامن مي‌زنند و آن را به يك كدورت و درگيري ميان حق و باطل و يا سفيد و سياه تبديل مي‌كنند، نقش دشمن را در داخل كشور بازي كرده و براي جامعه‌ اسلامي خطرناك هستند.
اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: بحث اختلافات مبنايي جداست و مرز بين انقلابيون و ضدانقلابيون را كاملا مشخص مي‌كند. اما وقتي اختلاف سلايق، برداشت‌ها و يا اختلاف در روش‌ها به يك تفرقه و جدايي منجر شود، از آن‌جا كه اين مسائل، مسائل روبنايي و سطحي هستند، بايد خطرساز قلمداد شوند؛ چراكه اين نوع رويكردها مي‌توانند برخوردهاي احساسي را به همراه داشته و براي وحدت جامعه مضر باشند.
وي خاطرنشان كرد: وقتي كه تفرقه بر مبناي اختلاف سليقه و اختلاف روش پيش بيايد، نتيجه طبيعي‌اش واگرايي و بدبين شدن جامعه نسبت به اصل نظام است.
وي همچنين با اشاره به اين‌كه ايجاد تفرقه، خط دشمن است، گفت: خط دشمن اجازه نمي‌دهد در سطح مسوولان و رده‌هاي بالايي نظام، همچنين بين قواي سه‌گانه كشور يكپارچگي و وحدت وجود داشته باشد.
ترقي با بيان اين‌كه " تلاش‌هايي كه تاكنون در جهت جلوگيري از يكپارچگي قدرت در كشور صورت گرفته، در جهت ايجاد اختلاف بين قوا و يا تقويت و تعميق اختلافات بين قوا بوده است" گفت: اين امر دقيقا نشان دهنده اين مطلب است كه دشمن سعي دارد نگذارد قواي سه‌گانه و مجموعه نخبگان كشور در مسير اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حركت كنند.
وي برخورد با رسانه‌هايي كه بعد از تاكيدات مقام معظم رهبري نيز مشي خود را تغيير نداده و از ايجاد فضاي اتهام‌زني پرهيز نكرده‌اند، را يك ضرورت دانست و گفت: تمام رسانه‌هايي كه تابع ولايت هستند، بايد در خنثي و كور كردن خط دشمن تلاش و حتي برنامه‌ريزي جامعي داشته باشند كه البته اين امر نيازمند سياستگذاري‌هاي جديد در رسانه‌هاي كشور است.
وي تاكيد كرد: رسانه‌ها بايد اولا ورود به تفرقه را به عنوان يك خط قرمز براي خود قلمداد كنند و ثانيا سعي كنند وحدت مردم حول محور رهبري را در جامعه ترويج كرده و آن را متذكر شوند.

0 نظرهای شما: