شمار مبتلايان آنفلوانزاي جديد در كشور به 400 نفر رسيد


با مشاهده 9 مورد جديد دكتر گويا:

شمار مبتلايان آنفلوانزاي جديد در كشور به 400 نفر رسيد

بيماري به شدت در برخي كشورهاي همسايه در حال گسترش است


سرويس: بهداشت و درمان - خانواده 1388/07/01 09-23-2009 11:33:55
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - خانواده
رئيس مركز مديريت بيماريها به والديني كه داراي فرزند مهدكودكي هستند، توصيه‌هاي بهداشتي و پيشگيرانه‌اي درخصوص بيماري آنفلوانزاي جديد ارائه داد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر محمد مهدي گويا ضمن اشاره به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با سازمان بهزيستي كشور درخصوص دستورالعمل بيماري آنفلوانزاي جديد گفت: به والدين و مربيان مهدكودكها توصيه مي‌شود كه به منظور پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، مرتب دستهاي خود و كودكان را با آب و صابون شستشو دهند.
وي همچنين به والدين توصيه كرد كه در صورت مشاهده علائمي مانند تب، سرفه، گلودرد و آبريزش بيني در فرزندان، هرچه سريعتر كودك خود را نزد پزشك ببرند.
دكتر گويا از والدين خواست تا زمان بهبودي كامل از بردن فرزندان خود به محيط‌هاي عمومي خودداري كرده و كودكان مبتلا به اين بيماري ترجيحاً در منزل استراحت كنند.
وي همچنين به ساير هماهنگي‌هاي صورت گرفته با سازمان بهزيستي كشور درخصوص گروههاي پرخطر نظير سالمندان و كودكان استثنايي اشاره كرد و گفت: براي اين گونه افراد نيز دستورالعمل مشتركي تهيه شده و مقرر شده است بخشي از گروههاي پرخطر تحت پوشش اين سازمان عليه بيماري آنفلوانزاي فصلي واكسينه شوند.
دكتر گويا در ادامه آخرين آمار مبتلايان به بيماري آنفلوانزاي جديد در كشور را 400 نفر اعلام كرد و گفت: ظرف هفته گذشته 9 مورد جديد ابتلا به اين بيماري در كشور مشاهده شده است كه علاوه بر آن تعدادي مظنون به اين بيماري نيز شناسايي شده‌اند كه در حال حاضر آزمايشگاه مركزي در حال بررسي مجدد بيماري است كه نتايج آن هفته آينده اعلام مي‌شود.
وي با بيان اين كه خوشبختانه مورد جديدي از فوت در كشور گزارش نشده است، گفت: اين درحالي است كه موارد ابتلا به اين بيماري در كشورهاي كوچك همسايه افزايش چشمگير داشته است.
وي افزود: طبق آخرين گزارش سازمان جهاني بهداشت، تعداد موارد ابتلا به اين بيماري طي دوهفته اخير در كشور كويت از 1400 مورد به 2 هزار و 451 مورد رسيده و در اين مدت 7 مورد نيز فوت گزارش شده است.
دكتر گويا افزود: تعداد موارد اين بيماري در كشور عمان به هزار و 617 مورد رسيده و 19 نفر نيز در اين كشور فوت شده‌اند
.

0 نظرهای شما: