"سواد رسانه‌اي" نخستين دانستني مديران در بزرگراه‌هاي اطلاعاتي

"سواد رسانه‌اي" نخستين دانستني مديران در بزرگراه‌هاي اطلاعاتي


1388/07/08 09-30-2009 09:39:44 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: نگاهي به وبلاگها
حالا ديگر نه کارمندان، کارمندهاي سابق‌اند و نه مديران، مدير به همان معنايي که مي‌شناختيم. اكنون نه تنها شيوه‌هاي مديريت در مشاغل مختلف دگرگون شده است، بلكه اين دگرگوني در مديريت رسانه‌ها حتي بر شيوه‌هاي مديران ديگر مشاغل نيز تاثيرات بسزايي داشته است. به عنوان مثال اكنون به انجام رساندن وظيفه هدايت و رهبري در سايه فن آوري‌هاي ارتباطي واطلاعاتي بسيار بيشتر از دوران مكانيكي آسان وكم هزينه شده است
.
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر اميد علي مسعودي در وبلاگ خود به نشاني
http://media.blogfa.com آورده است: نظارت و كنترل از راه دور، آموزش از راه دور و... بيشتر هزينه‌هاي حمل و نقل را حذف كرده است و مديران با دستاني گشاده‌تر به اهدافشان نزديك مي‌شوند. بيشتر محدوديت‌ها در عرصه مديريتي از ميان رفته‌اند و فضاي سايبر مفهوم سنتي "اقتصاد" را بدرود گفته است.
در مفهوم جديد "علم اقتصاد " مديران شاني ديگر دارند. آنان به جاي انجام كار توسط "ديگران" به معناي "آدم‌ها" اكنون ديگران را به معناي نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارها در نظر مي‌گيرند و كارها را برنامه‌ريزي، هدايت و كنترل مي‌كنند. از اين معنا‌سازي كه نمونه‌اي از آن را در وبلاگ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي شاهديم، تنظيم رفتارهاي مديريتي را بايد مرهون عصر جديد اطلاعات وارتباطات واحداث "بزرگراه‌هاي اطلاعاتي" دانست.
در اين بزرگراه‌ها تنها كساني مي‌توانند برانند كه با قواعد و مهارت‌هاي رانندگي به خوبي آشنا باشند. بدون "دانستن" هرگز مديران نمي‌توانند قرن دانايي را درك كنند. در اين راه نخستين دانستني مديران "سوادرسانه‌اي"است. آن‌ها در گام‌هاي بعدي بايد بر سطح دانش مديريتي خود به‌گونه‌اي روز افزون بيافزايند، وگرنه هرگز نمي‌توانند از طريق بزرگراه‌هاي امروزي كه با پديده‌هايي چون بلاگرها، وردپرس، يوتيوپ، ماي‌اسپيس، فيس بوك، فرندفيد، اي‌ميل و فليكر شناخته مي‌شوند؛ به سر منزل مقصود برسند.

0 نظرهای شما: