رييس‌جمهور در ديدار رييس مجلس ارمنستان:

رييس‌جمهور در ديدار رييس مجلس ارمنستان:
همكاري كشورهاي منطقه ضامن امنيت و پيشرفت ملت‌ها است


1388/07/08 09-30-2009 21:13:24
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه تحولات جهاني اهميت روابط دوجانبه و چندجانبه كشورهاي منطقه را يكبار ديگر نشان داده است، تصريح كرد: همكاري‌هاي دوجانبه و چندجانبه كشورهاي منطقه ضامن تأمين و حفظ امنيت و استقلال و پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف از جمله اقتصاد است.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد چهارشنبه شب در ديدار رييس مجلس ارمنستان دخالت فرامنطقه‌اي را عاملي براي افزايش و حل نشدن مشكلات دانست و اظهار داشت: رفع مشكلات منطقه نيازمند حضور كشورهاي منطقه و استفاده از راه‌حل‌هاي منطقه‌اي و دوستانه بر پايه دوستي، برادري و عدالت است.
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه امنيت و سرنوشت كشورهاي منطقه بهم پيوند خورده است، گفت: وجود ناامني در هر نقطه از منطقه به ضرر همه كشورها و ملت‌هاي منطقه است و مطمئناً قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي به فكر ملت‌هاي منطقه نيستند، بلكه
درصدد تامين منافع خود مي‌باشند.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: استفاده از تاريخ براي تقويت دوستي‌ها ضروري است و بايد از تكرار نقطه‌هاي تاريك در تاريخ روابط برخي ملت‌ها جلوگيري كرد.
رييس‌جمهور با اشاره به تفاهم مجالس ايران و ارمنستان براي توسعه همكاري‌ها گفت: همكاري دو مجلس پشتيبان خوبي براي دولت‌هاي دو كشور و توسعه روابط تهران - ايروان است.
احمدي‌نژاد روابط دو ملت ايران و ارمنستان را عميق و تاريخي و دوستانه برشمرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران براي گسترش و افزايش مناسبات و همكاري‌ها با ارمنستان محدوديتي ندارد، زيرا توسعه روابط به نفع دو ملت و صلح و امنيت منطقه است.
رييس مجلس ارمنستان نيز در اين ديدار با تبريك انتخاب دكتر احمدي‌نژاد با آراي قاطع ملت ايران تصريح كرد: ارمنستان خواستار گسترش و افزايش روابط در همه زمينه‌ها با جمهوري اسلامي ايران است.
رييس مجلس ارمنستان كشور ايران را بسيار قدرتمند و داراي نقشي مهم در منطقه برشمرد و گفت: برخي اختلافات و مسائل فقط با حضور و همكاري كشورهاي منطقه رفع خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران نقشي مؤثر در رفع اختلافات و تقويت دوستي ميان كشورهاي منطقه دارد.
رييس مجلس ارمنستان بر ضرورت همكاري‌ مجالس دو كشور براي تقويت روابط تهران - ايروان تأكيد كرد و اظهار داشت: ارمنستان خواستار توسعه روابط و استفاده از تجربيات ايران در عرصه‌هاي مختلف از جمله احداث نيروگاه، انتقال نفت و خط آهن است.

0 نظرهای شما: