*رييس جمهور عازم نيويورك شد*

رييس جمهور عازم نيويورك شد
احمدي‌نژاد پيش از ترك تهران:
ايران براي برون‌رفت از وضعيت فعلي جهان ديدگاه‌هاي انساني و راه‌حل‌هاي مناسب دارد
1388/06/31 09-22-2009 12:13:36 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي خارجي
دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان براي شركت در شصت و چهارمين دوره مجمع عمومي سازمان ملل متحد دقايقي پيش در راس يک هيات عاليرتبه متشکل از برخي مسوولان، مشاوران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تهران را به مقصد نيويورك ترك كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلسات بحث عمومي روساي كشورها در شصت و چهارمين دوره مجمع عمومي سازمان ملل متحد از صبح چهارشنبه (اول مهرماه) آغاز مي‌شود و طبق عرف معمول اولين رييس جمهوري كه در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني مي‌كند رييس‌جمهور برزيل است و هر سخنران طي 15 دقيقه مي‌تواند مهم‌ترين مسائلي كه از نظر مردم كشورش اهميت دارد بيان كند.
به گفته سخنگوي جديد مجمع عمومي سازمان ملل، 86 نفر از رهبران كشورها، 3 معاون رييس‌جمهور، 36 نفر از سران دولت‌ها، 8 معاون نخست وزير، 55 وزير خارجه و 23 معاون وزير در نشست امسال شركت مي‌كنند. در نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل موضوعاتي همانند راه‌هاي برقراري صلح و امنيت بين‌المللي، تقويت رشد و توسعه، حقوق بشر، كمك‌هاي انسان‌دوستانه،‌ راه‌هاي تقويت عدالت و قوانين بين‌المللي، خلع سلاح، كنترل مواد مخدر، پيشگيري از جنايت، مقابله با تروريسم بين‌المللي در اشكال متفاوتش مورد بحث قرار مي‌گيرد.
بنا بر اين گزارش، سه تن از روساي جمهور مهمي كه در روز اول نشست مجمع عمومي سازمان ملل يعني اول مهرماه سخنراني مي‌كنند، باراك اوباما رييس جمهور آمريكا، دكتر محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري اسلامي ايران و معمر قذافي، رهبر ليبي هستند.
به گزارش ايسنا، اين پنجمين بار است كه احمدي‌نژاد به منظور شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك سفر مي‌كند. اولين بار وي در سال 2005 در مجمع عمومي سازمان ملل به عنوان رييس‌جمهور ايران حضور يافت و سخنراني كرد.
رييس جمهور در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدارهاي مختلفي با سران و مقامات کشورها خواهد داشت
در اين سفر غلامحسين الهام، پرويز داوودي، اسفنديار رحيم‌مشايي، سيدمجتبي ثمره هاشمي، ميرتاج‌الديني نماينده مجلس و دوتن از نمايندگان اقليتهاي مذهبي مجلس رييس‌جمهور را همراهي مي‌كنند.
در مراسم بدرقه رييس‌جمهور علي‌اكبر ولايتي مشاور بين‌الملل مقام معظم رهبري، رحيمي معاون اول رييس‌جمهور، وزير مسكن، وزير دادگستري، وزير تعاون، رييس سازمان حفاظت از محيط زيست و جوانفكر مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور حضور داشتند.
احمدي نژاد پيش از سفر به نيويورك در جمع خبرنگاران در پاويون جمهوري واقع در فرودگاه مهرآباد به تشريح اهداف سفر خود پرداخت.
به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور در ابتدا با اشاره به اهميت نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: اين نشست از مهم‌ترين رويدادهايي است كه با اجتماع مسوولان كشورها در طول سال رخ مي‌دهد و مسوولان دولت‌ها در مورد مهم‌ترين مسائل جاري جهان بحث و گفت‌وگو مي‌كنند و نظرات خود را مطرح مي‌كنند.
رييس‌جمهور گفت كه امروز جهان در آستانه‌ي يك تحول بزرگ است؛ از يك سو چالش‌ها و مشكلات سنگين اقتصادي در بخش‌هاي اقتصادي،‌ امنيتي و سياسي در برابر ملت‌ها قرار دارد و از طرف ديگر اميدهايي براي ارائه‌ي راه‌حل‌هاي انساني و اينكه مشكلات جاري را كاهش دهد و فضاي مناسبي ايجاد شود، وجود دارد.
وي گفت: نشست امسال مجمع عمومي با استقبال زيادي از سوي سران كشورها و مسوولان دولت‌ها مواجه شده و اين نشان‌دهنده‌ي دريافت مشتركي از مشكلات امروز جهان است و اينكه نياز مي‌شود كه اين مشكلات هرچه سريعتر حل شود.
احمدي‌نژاد ادامه داد: روشن است كه ملت ايران براي برون‌رفت از وضعيت فعلي جهان داراي ديدگاه‌هاي انساني و راه‌حل‌هاي مناسبي است و اين مجمع فرصت مناسبي است تا در آن ديدگاه‌ها و راه‌حل‌هاي جمهوري اسلامي ايران مطرح شود و علل حاكم شدن وضعيت موجود در جهان كه همه از آن ناراضي‌ هستند ارائه شود و راه‌حل‌ها براي برون رفت از آن نيز ارائه شود.
وي ادامه داد: ‌در اين اجلاس طبق معمول يك سخنراني در مجمع عمومي خواهيم داشت كه در آن مهم‌ترين مسائل مطرح مي‌شود .
احمدي‌نژاد گفت: در حاشيه‌ي حضور در اجلاس با برخي از سران كشورها ديدار و گفت‌وگو خواهيم داشت و كارهاي چندجانبه‌اي با برخي از كشورها صورت خواهد گرفت.
وي ادامه داد: ديداري با نخبگان،‌ مبتكران، تحليلگران ايراني ساكن در آمريكا خواهيم داشت و با دانشجويان دانشگاه آمريكا، اساتيد و صاحب‌نظران آمريكايي ديدار و گفت‌وگو خواهيم داشت و برنامه‌هاي جانبي ديگري نيز در نظر گرفته شده است.
احمدي‌نژاد گفت: مهم اين است که از اين تريبون مسايل مهم بين‌المللي مطرح شود و حضور فعال و اثرگذاري که بايد به نمايش در بيايد اتفاق بيفتد.
وي ادامه داد:‌ ما خواهان صلح و امنيت در جهان هستيم و معتقديم كه صلح و امنيت فقط و فقط از طريق يگانه‌پرستي و تعهد عمومي به اجراي عدالت تحقق پيدا مي‌كند.
احمدي‌نژاد گفت:‌ ما در اين عرصه حضوري فعال خواهيم داشت و آماده‌ي شنيدن نظرات ديگران هستيم و اميدواريم كه بهترين سرنوشت براي جامعه‌ي بشري رخ دهد و بساط ظلم چيده شود.

0 نظرهای شما: