فرمانده نيروي مقاومت بسيج:

فرمانده نيروي مقاومت بسيج:
براي حفظ قدرت نرم انقلاب وارد جنگ نرم با دشمن شده‌ايم
حركت اصلي ما در جنگ نرم، حمله به تهديدگرهاي اصلي است



1388/06/25 09-16-2009 13:56:04
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
فرمانده نيروي مقاومت بسيج اظهار كرد: امروز براي حفظ قدرت نرم انقلاب اسلامي وارد جنگ نرم با دشمن شده‌ايم
.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين حسين طائب صبح چهارشنبه در مراسم رونمايي از اولين بازي رايانه‌اي سازمان بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان با اشاره به اين‌كه در جنگ نرم هم پدافند وجود دارد و هم آفند، تاكيد كرد: در پدافند جنگ نرم بايد به ارتقاي سطح معرفتي و بصيرتي انسان‌ها بپردازيم؛ چرا كه هر اندازه باور انسان‌ها ديني‌تر شود به پدافند بهتري دست خواهيم يافت.
وي با بيان اين‌كه حركت اصلي ما در جنگ نرم، حمله به تهديدگرهاي اصلي است، گفت: ابتدا بايد لانه‌ي فرماندهي دشمن در جنگ را هدف قرار دهيم و اين‌طور نيست كه توان خود را بگذاريم براي اين‌كه با فريب‌خورده‌هاي آنها برخورد كنيم، بلكه هدف، از كار انداختن تهديدگرهاي اصلي است و با قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران و مستضعفان در سي‌امين سال انقلاب اسلامي و روز قدس، لرزه بر اندام دشمن را به خوبي شاهد خواهيم بود.
معاون فرمانده كل سپاه در ادامه با تاكيد بر اين‌كه در جنگ نرم بايد همه‌ي ابزارها و امكانات را به كار گرفت، تصريح كرد: ابزار مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده‌ حداكثري از ابزار هنري است. اگر دشمن به دنبال تصويرسازي در افكار ملت‌ها با استفاده از رسانه‌هاست، ما هم با استفاده از اين تاكتيك و حمله به مباني دشمن در اين جنگ نيز پيروزي ملت را شاهد خواهيم بود.
طائب يكي از اولويت‌هاي بسيج در اين عرصه را تقويت بخش‌هاي هنري و ادبي در سازمان‌هاي مختلف دانست و خاطرنشان كرد: بر اين اساس تجهيزات مورد نياز را به سرعت فراهم خواهيم كرد. در اين راستا هفته‌ي گذشته اولين سيستم Motion Capture مورد نياز بسيج را راه‌اندازي كرديم و به زودي نيز شاهد ايجاد نهضتي براي توليد بازي‌هاي رايانه‌اي خواهيم بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌كه توليد قدرت نرم از سوي انقلاب اسلامي موجب شد تا مستكبران نيز به فكر توليد قدرت نرم بيفتند، تاكيد كرد: قدرت سخت بين‌المللي استكبار جهاني امروز ناكارآمدي خود را اعلام كرده است.
طائب ادامه داد: اين‌طور نبوده كه در تقابل بين جبهه‌ي مستضعفان و مستكبران، قدرت سخت موجب پيروزي ما شده باشد. اگر ملت مستضعف لبنان، فلسطين و ايران در مقابل آمريكا ايستادگي كردند، اين مربوط به قدرت سخت نيست. بودجه‌ي نظامي كشور آمريكا بيش از 500 ميليارد دلار است و اسراييل نيز پنجمين ارتش قدرتمند دنيا را دارد، ولي اگر اينها شكست خورده‌اند با بهره‌گيري از قدرت نرم است.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج خاطرنشان كرد: در جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه اسراييلي‌ها مدرن‌ترين تجهيزات خود را وارد كردند و آمريكايي‌ها نيز همه‌ي تجهيزات و توان خود را در عراق وارد كردند، ولي خود آمريكا به ناامني براي عراق تبيدل شد و امروز ناكارآمدي قدرت سخت اسراييل و آمريكا براي همه‌ي دنيا روشن است، ولي در مقابل، كارآمدي قدرت نرم انقلاب اسلامي براي همه‌ي دنيا مشخص شده است؛ لذا ديديم كه يكي از پارامترهاي شعار تغيير در انتخابات آمريكا، تغيير در استفاده از قدرت نرم بود.
وي با تاكيد بر اين‌كه امروز آمريكا و استكبار به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه بايد براي مقابله با قدرت نرم مستضعفان جهان از قدرت نرم استفاده كنند، تصريح كرد: امروز حباب غول اقتصادي آمريكا شكسته شده و آمريكايي‌ها ديگر با قدرت اقتصادي خود نمي‌توانند به مقابله با دنيا بپردازند، در نتيجه همه توان خود را در توليد قدرت نرم فرهنگي به كار بسته‌اند.
معاون فرمانده كل سپاه هم‌چنين با بيان اين‌كه امروز ما از تهديد نرم وارد جنگ نرم با دشمن شده‌ايم، اظهار كرد: امروز دشمن به اين جمع‌بندي رسيده كه به جاي هدف قراردادن جسم انسان‌ها بايد پايه‌هاي اصلي انقلاب اسلامي را هدف قرار دهد و پايه‌هاي انقلاب اسلامي، ايمان انسان‌هاست؛ انسان‌هايي كه با توكل به خدا معتقدند در حكومت الهي قدرت مطلق از آن خداست و اگر انسان‌ها به اين قدرت الهي ايمان بياورند خداوند نيز وعده‌ي پيروزي مستضعفان را داده است.
طائب اضافه كرد: دشمن در جنگ نرم ايمان‌ها را هدف قرار مي‌دهد و با هدف قراردادن باورها سعي مي‌كند آنها را از مسير خود منحرف كند. اگر باور انسان‌ها عوض شد و از خدامحوري به دنيامحوري تغيير كرد، اين‌جاست كه دشمن قدرت نرم را هدف قرار مي‌دهد.
به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي مقاومت بسيج در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به عرصه‌ توليد بازي‌هاي رايانه‌اي و ويژگي‌هاي اين عرصه، اظهار كرد: يكي از ويژگي‌هاي اين صنعت، تعاملي بودن بازي‌هاي رايانه‌اي است؛ چرا كه در اين بازي‌ها ارتباط متقابلي بين بازي و كاربر وجود دارد. در اين بازي‌ها كاربر نقش اصلي را در پيشبرد روند بازي دارد و برخي صحنه‌هاي واقعي زندگي را در آن تمرين مي‌كند. داشتن لايه‌هاي مختلف در بازي‌هاي رايانه‌اي نيز موجب تقويت ذهن كاربر و تاثيرگذاري فرهنگي بر او مي‌شود.
وي اضافه كرد: ويژگي ديگر بازي‌هاي رايانه‌اي اين است كه مخاطبان آنها از نظر كمي و كيفي در حجم بالايي هستند و امروز دامنه‌ي اين بازي‌ها حتي به كودكان زير سه سال نيز رسيده است. اين صنعت سالانه بيش از 70 ميليارد دلار بهره‌وري اقتصادي دارد و دشمن توانسته است از اين ابزار براي تخريب اذهان ملت‌ها استفاده كند.
طائب در پايان با بيان اين‌كه سه بازي رايانه‌اي را در برنامه‌هاي نيروي مقاومت بسيج داريم كه اولين بازي رونمايي شد و بازي بعدي نيز در روز قدس رونمايي خواهد شد، گفت: انتظار ما اين است كه در توليد سري‌هاي بعدي اين بازي و هم‌چنين قراردادن اين بازي در شبكه‌ي توزيع و نيز ترجمه‌ي آن به زبان‌هاي مختلف سرعت بيشتري داده شود. در ضمن همزمان با اين رونمايي، سايت ويژه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي بسيج نيز افتتاح مي‌شود.

0 نظرهای شما: