مشكلات پرونده‌هاي توليد شيشه حل مي‌شود

جانشين دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور:
مشكلات پرونده‌هاي توليد شيشه حل مي‌شود
خبرگزاري فارس: جانشين دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر كشور گفت: مشكلات تمام مراجع قضايي براي رسيدگي به پرونده‌هاي برخورد با عوامل توزيع قرص‌هاي روان‌گردان و توليد شيشه در كشور حل مي‌شود.

ه گزارش خبرگزاري فارس از ساري، طاها طاهري يكشنبه شب در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي پيشگيري از مواد‌مخدر در جمع خبرنگاران با بيان اينكه نگران وضعيت اعتياد در تبعات اجتماعي استان بوديم، بيان داشت: هدف اصلي پيگيري و بازرسي در مازندران بررسي وضعيت اعتياد در اين استان بوده است.
وي افزود: با بيان گزارش‌هايي كه دستگاه‌هاي متولي در اين بخش ارائه دادند مشخص شد در حوزه پيشگيري كارهاي فرهنگي انجام شود كه منجر به كاهش تقاضاي مواد‌مخدر در همه اقشار مي‌شود. طاهري با اشاره به اينكه در فعاليت‌هاي فرهنگي بايد به جمعيت سالم توجه بيشتري شود، تصريح كرد: در پيشگيري از گسترش اعتياد بايد بستري فراهم شود تا با كاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر در جامعه روبه‌رو باشيم. وي پيشگيري را منوط به ارائه آمار دقيق معتادان در منطقه دانست و يادآور شد: در ارائه گزارش‌ها بايد نوع و ميزان مصرف به مواد مخدر در استان مشخص شود تا پيشگيري به درستي صورت گيرد. جانشين دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر كشور توسعه اقدامات آموزشي را در مراكز، هدف اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي خود اعلام و بيان كرد: با ارسال بسته‌هاي آموزشي در دانشگاه‌ها، مدارس و مراكز مهارت آموزي و كار مي‌توان در زمينه فرهنگي از اعتياد پيشگيري كرد. طاهري با اشاره به اينكه توزيع كننده‌هاي خرد مواد مخدر در مازندران فعاليت دارند، خاطرنشان كرد: در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي برخي توزيع كننده‌هاي خرد مواد مخدر و وجود محله‌هاي معروفي كه در ارتباط با ترويج اعتياد در بين عموم فعاليت دارند سبب شد جايگاه توريستي بودن مازندران مورد سؤال قرار گيرد و از منظر عمومي خوشايند نباشد. وي در ادامه افزود: در ارتباط با سالم‌سازي محله‌هاي فعال در ارتباط با مواد مخدر گروهي فعاليت فرهنگ‌سازي و پاك‌سازي اين مناطق را به عهده دارند.
* سهم دولت در بخش درمان 30 درصد است جانشين دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر كشور خاطرنشان كرد: سهم دولت در درمان معتادان 30 درصد است و 70 درصد از طريق بخش خصوصي انجام مي‌شود. وي افزود: در مازندران تصميم به ايجاد مراكز ترك اعتياد معتادان به مواد‌مخدر بر اساس تقاضا صورت مي‌گيرد كه سه مركز درمان براي بانوان معتاد در استان در دستور كار جلسه قرار گرفت. طاهري ايجاد كمپ‌هاي درماني كه از سوي برخي فرصت‌طلبان ايجاد مي‌شود را غيرقانوني دانست و بيان كرد: واحدهاي ترك اعتياد بايد با مجوز مسئولان مرتبط ايجاد شود. وي اعتياد را مشكل حاكميتي ندانست و گفت: مبناي ورود به اعتياد فقر نيست بلكه لذت طلبي و برخي از عوامل اجتماعي سبب گرايش افراد به مواد مخدر مي‌شود. جانشين دبير‌كل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر كشور افزود: برخي مشكلات در مراجع قضايي براي رسيدگي به پرونده‌هاي رسيدگي به برخورد با قرص‌هاي روان گردان و توليد شيشه در كشور وجود دارد كه اين مشكلات به صورت يكپارچه حل مي‌شود.

0 نظرهای شما: