هشدار؛ متقاضیان لاغری در دام مصرف موادمخدر صنعتی

هشدار؛
متقاضیان لاغری در دام مصرف موادمخدر صنعتی
تغییر الگوی اعتیاد زنان معتاد از مواد مخدر
سنتی به صنعتی نگران کننده است
ایسکانیوز: رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با موادمخدرناجا از تغییر الگوی اعتیاد زنان معتاد از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی را نگران کننده اعلام کرد و گفت: متاسفانه هنوز برخی زنان از عوارض خطرناک مصرف شیشه اطلاع ندارند.
سرهنگ علی سماواتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی،انتظامی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز"، دلیل گرایش به مصرف شیشه را در زنان، ارزان شدن اخیر این ماده، راحتی دسترسی به آن به دلیل حجم کم، بی‌رنگی و بی‌بویی و راحتی پنهان‌سازی آن دانست و گفت: متاسفانه هنوز برخی زنان از عوارض خطرناک مصرف شیشه اطلاع ندارند.
وی با اشاره به عوارض مصرف شیشه گفت: کم‌حافظگی ، سردردهای طاقت‌فرسا ، سرگیجه ، بالا رفتن فشارخون ، اختلال در خواب ، جنون ، سوء‌ظن ، توهم بینی ، اختلال و بی‌نظمی در وظایف کلیه و ریه ، بی‌اشتهایی ، کم‌وزنی مفرط ، عوارض قلبی ، تغییر در رفتار و گفتار و اختلال در درک از مهمترین این عوارض به شمار می رود.رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با موادمخدرناجا اظهار داشت:اطلاعات تایید نشده‌ای در اختیار دختران جوان قرار گرفته که سبب شده آنها گرایش بیشتری به استفاده از مواد مخدر داشته باشند.
وی معتقد است، برخی دختران تصور می‌‌کنند با استفاده از این مواد، اندام خود را زیباتر می‌کنند که این تفکر اشتباه است.این کارشناس خبره در زمینه موادمخدر یادآورشد: برخی از این مواد متابولیسم بدن را فعال می‌کند و ممکن است دوره کوتاهی در تنظیم اندام فرد موثر باشد ولی بعد از مدتی اعتیادآور خواهد بود. رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با موادمخدرناجا تصریح کرد:مافیای مواد مخدر به طور هوشمندانه عمل می‌کند و با کاهش قیمت شیشه برای گسترش این ماده مخدر محرک‌زا برنامه‌ریزی می‌کند.
به اعتقاد وی اطلاع‌رسانی صرف برای کاهش تقاضای شیشه کافی نیست و به حرکت همه‌جانبه‌ای نیاز است. یکی از راه‌ها، سیستم قضایی است که باید هزینه ورود مواد مخدر محرک‌زا مثل شیشه را برای قاچاقچیان بالا ببرد. چرا که وقتی هزینه قاچاق یک کالا افزایش یافت، قطعا خود آن کالا گران می‌شود و در نتیجه تاکتیک مقابله با مافیای ورود موادمخدر کارساز می‌شود.سرهنگ سماواتی با اشاره به خلا قانونی در مبارزه با واردکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع مخدرهای صنعتی مانند شیشه تاکید می‌کند: باید با تدوین و اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر و اجرای مجازات‌های شدید و بازدارنده، قاچاقچیان را در گسترش این مواد ناکام گذاشت.
این کارشناس تصریح کرد: خانواده‌ها باید بدانند اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و محرک‌ها هم مانند دیگر انواع اعتیاد درمان دارد، گرچه درمان آن نسبت به موادی مثل هروئین و تریاک طولانی‌مدت است.رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با موادمخدرناجا در پایان گفت: گرچه نیروی انتظامی در مقابله با گسترش مواد مخدر صنعتی و انواع محرک‌ها خوب عمل کرده است و آمار کشفیات این مواد رشد قابل توجهی داشته، اما نباید از این تاکتیک مافیای مواد مخدر در کاهش قیمت شیشه غفلت کرد.

0 نظرهای شما: