دیدار متکی با رئیس مجلس ارمنستان

دیدار متکی با رئیس مجلس ارمنستان
ایسکانیوز: همکاری‌های پارلمانی تهران - ایروان و تبادل هیات‌هایی از
مجلس دو کشور در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و رییس مجلس
ارمنستان مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش روز پنجشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، منوچهر متکی در دیدار با هویک آبراهیمیان که در ایروان انجام شد، بر لزوم بهره‌گیری از فضای همکاری‌های پارلمانی رو به رشد دو کشور و توسعه مناسبات همه جانبه دو طرف به ویژه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مردمی تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت تبادل مستمر هیات‌های پارلمانی دوجانبه و تاثیرگذاری آن بر تعمیق و تحکیم مناسبات دو جانبه، نقش مجالس دو کشور را در فراهم کردن پایه‌ها و چارچوب‌های حقوقی لازم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی مهم ارزیابی کرد. متکی با اشاره به اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور که حوزه‌های وسیعی از زیر‌ساخت‌ها را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: همکاری و همراهی مجالس دوکشور و تصویب برخی پیشنهادات و طرح‌ها تسهیل کننده و سرعت بخش همکاری‌های بلندمدت دوجانبه خواهد بود.
رییس مجلس ارمنستان نیز در این دیدار گفت: باید همه تلاش خود را برای تقویت دوستی دو ملت ایران و ارمنستان و توسعه و تحکیم همکاری‌های دو کشور به کار بندیم. وی افزود: نمایندگان مجلس ارمنستان حداکثر تلاش خود را برای توسعه روابط پارلمانی و در نتیجه آن کمک به تعمیق مناسبات دو کشور انجام می‌دهند. رییس مجلس ارمنستان سفرهای متقابل گروه‌های دوستی پارلمانی را نیز در این راستا سازنده خواند. آبراهیمیان اظهار داشت: ما روابط با ایران را مهم می‌دانیم، چرا که نقش ایران در منطقه اساسی و مهم است و لذا از موضع‌گیری‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در مساله قره‌باغ قدردانی می‌کنیم.
وی از متکی خواست که سلام‌های گرم وی را به رییس مجلس شورای اسلامی ایران تقدیم کند و خواستار سفر لاریجانی به ارمنستان شد

0 نظرهای شما: