رحيم مشايي:

رحيم مشايي:
براي اوباما نگران هستيم
دولت ايران خود را در برابر تمام ايرانيان دنيا مسوول مي‌داند
1388/11/09 01-29-2010 15:59:24 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي خارجي
اسفنديار رحيم مشايي گفت: دولت جمهوري اسلامي ايران همواره خود را در برابر ايرانيان مقيم خارج در هر نقطه از دنيا مسوول مي‌داند و به همين خاطر پيگيري و رفع مشکلات اين گروه از هموطنان، از اولويت‌هاي دولت آقاي احمدي نژاد است
. گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم مشايي جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور، پنجشنبه شب در همايش ايرانيان مقيم بلاروس در "مينسک" با اعلام اين مطلب گفت: ملت ايران پرچمدار صلح است؛ پس هيچگاه نمي‌تواند به دنبال جنگ و بحران باشد؛ چرا که هيچ نيازي براي جستجوي بحران ندارد و مهرباني در ايرانيان ريشه تاريخي دارد .
وي افزود: امروز براي اثبات ايران به هيچ تلاشي نياز نداريم بلکه تنها بايد بکوشيم ظرفيتها و زيبايي‌هاي آن را به دنيا نشان دهيم.
مشايي گفت: افتخار ايرانيان اين است که در تمام تاريخ، سرزمين انديشه‌هاي بلند خدايي بوده است. به همين خاطر ايران مظهر خدا، عشق و انسان است و پيام ايران هميشه عدالت و پاکي بوده است.
رئيس دفتر رئيس جمهور تصريح کرد: ايران در نخستين دوره شکل گيري تاريخ، بنيانگزار تمدن بشري بوده است و در دوره دوم تاريخ هم پايه گزار تمدن و فرهنگ اسلامي است. چرا که سهم ايران در پايه گزاري فرهنگ اصيل و مترقي اسلامي به طور قطع از همه کشورهاي عربي بيشتر بوده و اين براي ما افتخار بزرگي است.
رئيس نهاد رياست جمهوري افزود: تاريخ نشان داد سرزمين ما همواره فراز و نشيب هاي بسياري داشته چرا که هميشه چشم طمع به ايران وجود داشته است. بنابراين ملت ايران از 30 سال قبل که تصميم گرفت به کسي باج ندهد و بايستد مورد غضب قرار گرفت.
وي در بخش ديگر از سخنانش خاطر نشان کرد: ما به سياست بين الملل همواره احترام گذاشته‌ايم اما سياستي که به راستي بين المللي باشد.
رحيم مشايي تصريح کرد: ملت ايران هيچگاه به دنبال مناقشه و نزاع نيست چرا که زيبا‌رويان هيچ وقت جدال نمي‌کنند. اما اگر خطري سرزمين‌مان را تهديد کند با خون خود از کشور، وطن و دين خود دفاع مي کنيم.
رئيس دفتر رئيس جمهور در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: همين‌که امروز آمريکايي‌ها به عراق و افغانستان آمده‌اند اما چنين جراتي درباره ايران ندارند به خاطر اين است که مي دانند ملت ايران پاي تمام اصول، عقايد و وطن شان ايستاده اند.
رحيم مشايي گفت: امروز آمريکايي‌ها براي خروج از باتلاق‌هاي خود ساخته‌شان در عراق و افغانستان محتاج ايران هستند و دنيا نيز اين حقيقت را درک کرده است.
وي در پاسخ به سخنان اخير اوباما که مدعي شده آمريکا ايران را منزوي کرده است و رهبران ايران بايد تاوان مذاکره نکردن را بپردازند تصريح کرد: امروز در ايران هيچ کس جرات ندارد از مسير درخشان محقق شده در فناوري‌هاي هسته‌يي کنار بکشد. با اين حال ما نگران اوباما هستيم که در تغيير سياست‌هايش موفق نشود. او با چند قول اساسي داده که ساده‌ترينش حل مشکلاتش با ايران است؛ ضمن اينکه مطمئنيم نمي‌تواند بقيه مسائلش راهم حل کند.
رئيس دفتر رئيس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ايران گوهرشناس است و قدرت تجزيه و تحليل عميق در تمام مسايل را دارد، پس هيچکس نمي‌تواند سر ملت ايران کلاه بگذارد.
وي در ادامه سخنانش ياد آور شد: يکي از مشکلات دولت آقاي احمدي نژاد حل برخي توهم‌هاي ساخته و پرداخته توسط رسانه‌هاي مخالف نظام براي ايرانيان مقيم خارج بوده که خوشبختانه به دنبال سفرهاي آقاي احمدي نژاد و ساير مسوولان و دولت مردان ، بخش قابل توجهي از اين مسايل حل شده است.
رحيم مشايي با بيان اينکه در سال هاي گذشته به خاطر برخي کم توجهي ها وکج سليقه گيها نسبت به ايرانيان مقيم خارج، فرصت‌هاي زيادي را از دست داده‌ايم ابراز اميدواري کرد اهداف مهم و بزرگ دولت و شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از کشور با انسجام شکل گرفته و توجهات ويژه به صورت عميق و گسترده محقق شود.
جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور گفت: ما به ايرانيان مقيم خارج بدهکار بوديم به همين خاطر توجه جدي به آنها در دستور کار دولت آقاي احمدي نژاد قرار دارد. به همين خاطر برگزاري همايش‌هاي خارج از کشور ظرفيت‌هاي بسيارعظيمي براي کشورورفع مشکلات هموطنان ايجاد کرده است؛ ضمن اينکه تمامي هموطنان مقيم خارج از کشور بايد بدانند که دولت جمهوري اسلامي ايران همواره خود را در برابر تمام ايرانيان در هر کجاي دنيا مسوول مي داند .

0 نظرهای شما: