وزير راه علت سوانح اخير ريلي و هوايي را به ايسنا اعلام كرد:

وزير راه علت سوانح اخير ريلي و هوايي را به ايسنا اعلام كرد:
سرعت بالاي قطار و خطاي خلبان علت سوانح بوده است
آنهايي كه فكر مي‌كنند بهترين‌ هستند درهچل مي‌افتند

1388/11/07 01-27-2010 11:57:14
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان
وزير راه و ترابري با بيان اينكه روز يكشنبه علت سوانح اخير ريلي و هوايي را به مجلس ارائه مي‌كند، اظهار كرد كه سرعت بالا و خطاي خلبان علت اين دو حادثه بوده است
حميد بهبهاني در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به فرصت يك هفته‌اي از مجلس شوراي اسلامي براي ارائه‌ي گزارش علت سوانح هوايي و ريلي اخير گفت: اين گزارش را روز يكشنبه به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي‌كنم.
وي در پاسخ به اينكه اين سوانح ناشي از فرسودگي ناوگان است يا خطاي نيروي انساني؟ تصريح كرد: در سانحه‌ي هوايي كه اشتباه خلبان بوده است و خلبان نيز خود اعلام كرده كه اشتباه كرده‌ام. در سانحه‌ي ريلي نيز سرعت بالاي قطار باعث بروز سانحه شده است و در صورتي كه به لوكوموتيوران اطلاع داده شده بود و تابلوهاي هشداردهنده وجود مي‌داشت، بايد سرعت قطار كاهش مي‌يافت اما قطار با سرعت بالا وارد يك قوس شده و با توجه به كم بودن تعداد مسافران و سبك بودن قطار واگن‌ها از ريل خارج شده است.
وزير راه و ترابري در پاسخ به اينكه علي‌رغم عنوان شدن فعاليت نيروهاي انساني قوي و با تجربه در اين بخش‌ها چرا اغلب سوانح ناشي از خطاي نيروي انساني است؟ گفت: اشكال كار غره شدن است؛ غره شدن به اينكه ما عالي هستيم از همه بدتر است وگرنه افراد مبتدي دقت بيشتري دارند و هميشه آنهايي كه فكر مي‌كنند در دنيا بهترين هستند در هچل مي‌افتند.
بهبهاني خاطرنشان كرد: لوكوموتيوران قطاري كه چند روز اخير در خط مشهد ـ تهران دچار سانحه شد 30 سال تجربه داشته است.
وي درباره‌ي افزايش 14 هزار ميليارد توماني بودجه عمراني در بودجه سال 89 گفت: هنوز اطلاعي ندارم كه چقدر بودجه داريم.

0 نظرهای شما: