سخنگوی وزارت خارجه:

سخنگوی وزارت خارجه:
دستگاه سیاست خارجی هر تصمیمی را که به صلاح

و منفعت کشور باشد اتخاذ می‌کند

ایسکانیوز: سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به مباحث مطرح در مورد رابطه با انگلیس گفت: دستگاه سیاست خارجی با بررسی دقیق موضوعات مربوط به این رابطه هر تصمیمی که به صلاح و منفعت کشور باشد با قاطعیت دنبال می‌کند
. به گزارش روز سه شنبه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" رامین مهمان‌پرست پیش از ظهر امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ گفت. وی در باره اظهارات وزیر خارجه ایتالیا مبنی بر اینکه "باید جلوی برنامه هسته‌ای ایران را گرفت" گفت: اظهارات عجولانه و بدون اطلاعات صحیح، درست نیست. اگر مقامات این کشورها نگران بحث فعالیت‌های هسته‌ای غیرصلح‌آمیزند، موضوعات روشنی وجود دارد که می‌توانند آنها مورد توجه قرار دهند. اگر نگاه کنند رژیم صهیونیستی را به طور واضح و روشن خواهند دید.
مهمان‌پرست فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را شفاف خواند و افزود: این فعالیت‌ها، جای نگرانی ندارد و اگر مایل هستند می‌توانیم در مذاکرات نگرانی آنها را برطرف کنیم. سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به نشست گروه 1+5 در نیویورک درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت:‌ بحث هسته‌ای ما رویه خود را دنبال می‌کند و برنامه‌هایی که در دستور کار داریم به خوبی به پیش می‌رود و در این باره برخوردهای سیاسی راهگشا نیست.
وی در پاسخ یکی از خبرنگاران که در باره تامین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران و اظهارات اخیر احمدی‌نژاد که از سوخت 20 درصد خبر داده، سوال کرد، اظهار داشت: صبور باشید و خبر خوش را از زبان رئیس‌جمهور خواهید شنید. مهمان‌پرست درباره لغو سفر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به مسکو گفت: سفر آقای جلیلی به روسیه مهم است و در خصوص مسائل مختلف موجود بین دو کشور مذاکراتی انجام خواهد شد و قرار است در فرصت دیگری این سفر انجام شود.
وی درمورد بازرسی‌ها در فرودگاه‌های آمریکا در خصوص اتباع 14 کشور از جمله ایران، این اقدامات را نادرست دانست و خاطرنشان کرد: شیوه و اقدامات امنیتی کشورها باید به گونه‌ای باشد که به ملت‌ها توهین نشود و مخالف شئون اخلاقی و اعتقادی مردم دیگر کشورها نباشد. سخنگوی وزارت خارجه سفر هفته آینده منوچهر متکی به ترکیه را در چارچوب اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ارزیابی کرد و گفت: ما رابطه خوبی با ترکیه داریم و در این کمیسیون روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

0 نظرهای شما: