سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي در گفت وگو با فارس خبر داد:

سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي در گفت وگو با فارس خبر داد:
بازنگري در خوشه‌بندي خانوارها پس از 22 بهمن
خبرگزاري فارس: معاون وزير اقتصاد و سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي از بازنگري در خوشه بندي خانوارها براي پرداخت يارانه نقدي پس از 22 بهمن ماه و تكميل اطلاعات خبر داد.
محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس در خصوص انتقاداتي كه طي روزهاي اخير درباره خوشه بندي دهكهاي درآمدي مطرح شده است، اظهار داشت: نظر رسمي كارگروه درباره خوشه‌بندي مردم اين است كه قانون همه اقشار را متناسب با سطح درآمد مخاطب قرار داده و اين جهت‌گيري در كارگروه نيز دنبال مي‌شود،بدين معنا كه به همه افراد در هر خوشه‌اي يارانه‌ تعلق خواهد گرفت.
وي بر اين اساس از بازنگري در خوشه بندي اقتصادي خانوارها خبر داد و تصريح كرد: با استفاده از اطلاعات جديد و بررسيهاي صورت گرفته پس از نهايي شدن اطلاعات، طبق زمان‌بندي مركز آمار در 22 بهمن خوشه‌ها بازنگري مي‌شوند. فررزين ادامه داد: از مردم مي‌خواهيم كه با مركز آمار در تكميل اطلاعات خود همكاري كرده و اطمينان داشته باشند كه حق هيچ ايراني ضايع نخواهد شد. وي تاكيد كرد: قرار گرفتن در خوشه سوم به معني عدم بهره‌مندي از توزيع يارانه‌هاي نقدي نيست. فرزين در پاسخ به اين سوال كه به گفته وزير اقتصاد تعدادي از خوشه‌ سومي‌ها يارانه‌ مي‌گيرند، آيا خانوارهاي خوشه سوم طبقه‌بندي مي‌شوند، گفت: بازتوزيع درآمد حاصل از هدفمند كردن يارانه‌ها به خوشه‌بندي محدود نمي‌شود، بنابراين پس از تكميل اطلاعات در 22 بهمن كه آخرين زمان براي تكميل اطلاعات از سوي مركز آمار اعلام شده است در خوشه‌بندي همه مردم بازنگري خواهد شد.
وي افزود: قرار گرفتن در خوشه سوم مترادف با عدم بهره‌مندي از يارانه‌هاي نقدي نيست و اگر مردم اعتراضي دارند و مدارك خود را ارائه كنند، ممكن است كسي كه هم اكنون در خوشه سه قرار دارد به خوشه يك منتقل شود. معاون وزير اقتصاد ادامه داد: همه اقشار متناسب با سطح درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت، قانون ما را مكلف كرده و طبق قانون عمل خواهيم كرد.
سخنگوي كارگروه طرح تحول در پاسخ به اين سوال كه با توجه به بهره‌مندي همه اقشار از بازتوزيع ميزان بهره‌مندي از يارانه‌ها متفاوت خواهد بود،گفت: كارگروه هنوز در خصوص نحوه بازتوزيع يارانه نقدي بين خوشه‌ها هيچ مصوبه‌اي نداشته است، بنابراين درباره چگونگي بازتوزيع بعدا تصميم‌گيري و اطلاع‌رساني خواهد شد.
فرزين درباره اظهارات ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس جمهوري و اعلام پرداخت يارانه 25 تا 30 هزار توماني براي دهك‌هاي پايين گفت: در تماس تلفني كه با آقاي مير تاج‌الديني داشتم، ايشان عنوان كردند در سخنراني خود ارقام مذكور را به عنوان مثال اعلام كرده‌اند اما در رسانه ها به عنوان خبر اعلام شده است. سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي همچنين در خصوص مباحث مطرح در جلسه ديروز و امروز كارگروه طرح تحول كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در اين نشستها دو موضوع يعني "تعرفه‌هاي انرژي " در سال اينده و بسته سياستي حمل و نقل برون شهري و درون شهري بررسي شد. وي خاطرنشان كرد: در مورد تعرفه‌هاي انرژي سناريوهاي مختلفي طرح شده ولي هنوز به نتيجه و جمع‌بندي نرسيده‌ايم.
معاون وزير اقتصاد ادامه داد: روز گذشته آقاي مدد رئيس مركز آمار گزارشي از وضعيت ثبت نام مردم و وضعيت قرار گرفتن افراد در خوشه‌ها ارائه كردند، در جلسه امروز نيز فقط به بررسي بسته سياستي حمل و نقل برون شهري، درون شهري پرداختيم كه مصوب شد و ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت با همكاري دستگاه هاي مرتبط از فردا نسبت به اجرايي كردن اين بسته اقدام مي‌كنند. فرزين افزود: در اين بسته پروژه‌هاي كوتاه مدت و بلندمدتي ديده شده كه بايد شروع كنيم و اطلاع‌رساني لازم درباره خود بسته را نيز ستاد مديريت سوخت انجام خواهد داد.
سخنگوي كارگروه طرح تحول افزود: بسته سياستي حمل و نقل برون شهري و درون شهري با همكاري وزارت راه و كشور اجرايي مي شود.

0 نظرهای شما: