در گفتگویی عنوان شد:

در گفتگویی عنوان شد:
اخبار جدید درباره محاکمه متهمان حادثه عاشورا از زبان دادستان تهران
دادستان تهران توضیحاتی پیرامون اجرای حکم اعدام دو تن از اغتشاشگران روز عاشورا و همچنین جلسه تجدید نظر 5 تن دیگر از این دستگیر شدگان ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران که در گفتگوی بخش خبری 14 شبکه یک سیما امروز پنجشنبه سخن می گفت، اعلام کرد که دو نفر از متهمان حوادث اخیر که امروز حکم اعدامشان اجرا شد از عوامل ضد انقلاب سلطنت طلب بوده که اتهام آنها اقدام علیه امنیت ملی کشور، شرکت در براندازی نظام و حضور در اغتشاشات اخیر بوده که با هوشیاری ماموران امنیتی دستگیر شدند.
دادستان تهران ادامه داد که محاکمه این افراد با حضور وکیل مدافع و مدعی العموم برگزار شد که پس از حکم اولیه و اعتراض نامبردگان به حکم اولیه، دادگاه تجدید نظر حکم نهایی آنها را تایید نمود.
دولت آبادی درادامه سخنانش اعلام کرد : از بقیه افراد این گروه 5 نفر که در حوادث عاشورا به جرم ساختارشکنی دستگیر شدند محاکماتشان انجام شده و حکم دادگاه آنان در مرحله تجدید نظر است که در صورت نهایی شدن حکم این افراد اجرا خواهد شد.
وی در عین حال با اشاره به اینکه 4 نفر دیگر از این افراد از کسانی هستند که در اغتشاشات قبل از عاشورا دستگیر شده اند، اعلام کرد که دادگاه این افراد به جرم محاربه و براندازی و اقدام علیه امنیت ملی برگزار شده و در صورتی که دادگاه تجدید نظر این حکم را تایید نماید، اجرای حکم این افراد نیز اقدام خواهد شد.
دادستان تهران تاکید کرد که دستگاه قضایی با سرعت، دقت و هوشیاری محاکمه تعدادی دیگر از متهمان اغتشاشات روز عاشورا را در روزهای آتی و به صورت علنی برگزار خواهد کرد و افکار عمومی را در جریان اقدامات این افراد قرار خواهد داد.
وی در خصوص گرایشات این افراد اعلام کرد که بازداشت شدگان دارای تعلقاتی به سلطنت طلبان، طیف های ضد انقلاب، بهائیت می باشند.

0 نظرهای شما: