آيان در گفت‌وگوي اختصاصي با فارس عنوان كرد:

آيان در گفت‌وگوي اختصاصي با فارس عنوان كرد:
تاييد دوپينگ علي‌حسيني و تكذيب دريافت پول
براي محروم نكردن ايران
خبرگزاري فارس: رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري گفت: متاسفانه تست دوپينگ وزنه‌بردار دسته فوق سنگين ايران مثبت است.
تاماش آيان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، در مورد وزنه‌برداري ايران اظهار داشت: وزنه‌برداري پيشينه بسيار طولاني دارد و ايران نيز در فرهنگ‌ اين رشته غني است، زيرا برخي از ورزش‌هاي سنتي اين كشور به وزنه‌برداري تعلق دارند و در واقع اين وزنه‌برداري ايراني با آنچه كه در رقابت‌هاي المپيك يا قهرماني جهان برگزار مي‌شود، متفاوت است.
اين‌ 2 موضوع مقوله جدا از هم هستند، اما اين هم يك نوع وزنه‌برداري به حساب مي‌آيد. وي ادامه داد: وزنه‌برداري در ايران به عنوان يك سنت قديمي براي ما اهميت بسيار زيادي دارد. ايران نتايج بسيار خوبي در اين رشته كسب كرده و به همين دليل براي فدراسيون جهاني ارزش زيادي دارد. آيان در خصوص جلسه‌اي كه با حسين رضازاده در جمهوري چك داشت به خبرنگار فارس گفت: صحبت‌هاي بسيار خوبي درباره وزنه‌برداري ايران با يكديگر داشتيم و در مورد آينده اين رشته نيز تصميم‌گيري كرديم، اما دوست دارم همكاري نزديك و صميمانه‌اي با فدراسيون كشورتان انجام دهم. در اين نشست تمام ديدگاه‌هاي خود را در مورد فدراسيون ايران در اختيار وي قرار دادم.
رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري درباره تست دوپينگ سعيد علي‌حسيني يادآور شد: متأسفانه جواب آزمايش دوپينگ علي‌حسيني مثبت است و من به صورت ويژه‌اي توجه رضازاده و داراب رياحي را به اين موضوع جلب كردم كه مديريت فدراسيون وزنه‌برداري ايران بايد با دوپينگ مبارزه كند. وي ادامه داد: متأسفانه اين بار اول نبود كه چنين اتفاقي براي ايران رخ مي‌داد، اگر آنها نتوانند مربيان و ورزشكاران را از استفاده از مواد غيرمجاز نيروزا منع كنند، اين موضوع براي آينده وزنه‌برداري ايران بسيار بد خواهد بود. آيان خاطر نشان كرد: با رضازاده در خصوص كمك به علي‌حسيني صحبت كرديم و من آماده‌ام كه هر كمكي به فدراسيون ايران بكنم، اما اگر نتيجه آزمايش ورزشكاري مثبت باشد ديگر نمي‌توانيم كاري براي آن فرد انجام دهيم.
هر وزنه‌برداري كه براي بار اول دوپينگ كند به مدت چهار سال محروم و بار دوم نيز براي هميشه از فعاليت در اين رشته محروم خواهد شد. وي در پاسخ به اين كه چه برنامه‌هايي براي وزنه بردار ايران در نظر داريد به فارس گفت: برنامه‌ و طرح‌هايي براي توسعه وزنه‌برداري و كمك به تمامي فدراسيون‌ها در دستور كار خود داريم، همچنين براي پياده كردن اين پروژه در ايران هم برنامه‌اي انجام داديم. اين برنامه‌ها مانند كلينك‌هاي آموزش مربيان، آموزشي و پزشكي است.
در نظر داريم به صورت حضوري و بسيار دوستانه در مورد مسائل مهم وزنه‌برداري با مسئولان فدراسيون‌ها صحبت ‌كنيم. آيان در پاسخ به اين كه اميد ناييج، يكي ديگر از وزنه‌برداران دوپينگي ايران به همراه علي‌حسني اعلام كردند كه با آنها رفتار ناعادلانه شده و مي خواهند به فدراسيون جهاني شكايت كنند و آيا آنها مي‌توانند از حق خود دفاع كنند، گفت: هر ورزشكاري كه اعتراض به عدم تست دوپينگش دارد حق دارد يك بار اعتراضش را به فدراسيون جهاني ارسال كند، اما تاكنون هيچ شكايت و يا نامه‌اي از وزنه‌برداران معترض ايران به دستمان نرسيده است.
ما موظف هستيم كه به شكايت ورزشكار معترض رسيدگي كنيم و اگر از ناييج يا علي‌حسيني شكايتي برسد حتماً آن را مورد مطالعه و بازبيني مجدد قرار خواهيم داد. رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري در مورد اظهارات علي حسيني كه عنوان كرده در مسابقات جهاني كره‌جنوبي رضازاده به وي گفته كه شما دستور داده ايد تا وي در مسابقات شركت نكند و خود را به مصدوميت بزند، تاكيد كرد: هيچ دستور يا نامه‌اي به رضازاده نداده‌ام و اطلاعي از اين موضوع ندارم، احتمالا اين يك شايعه است و من نمي‌توانم وارد شايعات شوم. در مسابقات جهاني كره اعلام شد كه علي‌حسيني مصدوم است و نمي‌تواند در رقابت ها مسابقه دهد.
وي در خصوص تعليق وزنه‌برداري ايران گفت: فدراسيون ايران تعليق نخواهد شد، چون ما با رضازاده به توافق رسيديم كه چگونه مي‌توانيم از تعليق ايران جلوگيري كنيم، ما در مورد همه چيز صحبت كرديم و فدراسيون جهاني وزنه‌برداري نمي‌خواهد ايران را تعليق كند. وي خاطر نشان كرد: وزنه‌برداري ايران براي ما بسيار مهم است و نمي‌خواهيم آن را به حالت تعليق درآوريم. آيان در پاسخ به اين سوال كه آيا شما با دريافت پول مانع تعليق وزنه‌برداري ايران شديد،‌گفت: خير اين موضوع صحت ندارد بلكه ما به دليل جايگاه بالايي كه وزنه‌برداري ايران در جهان دارد،‌ دوست نداريم با محروميت مواجه شود.

0 نظرهای شما: