در پي سقوط هواپيماي اتيوپي؛

در پي سقوط هواپيماي اتيوپي؛
لبنان يك روز عزاي عمومي اعلام كرد

خبرگزاري فارس: نخست‌وزير لبنان در پي سقوط يك فروند هواپيماي شركت خطوط هوائي اتيوپي با 90 سرنشين در آبهاي درياي مديترانه امروز دوشنبه را عزاي عمومي در اين كشور اعلام كرد

. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "سعد الحريري " ابراز اميدواري كرد كه گروه امداد و نجات بتوانند تعداد زيادي از سرنشنيان را نجات دهند. اين در حالي است كه "ميشل سليمان " رئيس جمهور لبنان هرگونه اقدام تروريستي در حادثه سقوط اين هواپيما در نزديكي سواحل لبنان را رد كرد و گفت كه تحقيقات براي شناسائي علت سقوط اين هواپيما آغاز شده است. يك فروند هواپيماي مسافربري اتيوپي با 90 سرنشين صبح امروز اندكي پس از برخاستن از باند فرودگاه بيروت در سواحل لبنان ناپديد شد. اين هواپيما كه از نوع "بوئينگ 737 " است 5 دقيقه پس از بلندشدن از باند فرودگاه از رادار خارج شد و در آبهاي مديترانه در سواحل لبنان سقوط كرد.

سقوط هواپيماي اتيوپيايي در درياي مديترانه
لاشه‌ هواپيما كه از بيروت پايتخت لبنان به آديس آبابا پايتخت اتيوپي در حال پرواز بود، از سواحل بيروت قابل رويت است.

همشهری آنلاین- يك هواپيماي مسافربري متعلق به خطوط هوايي اتيوپي با 92 مسافر مدت كوتاهي پس از برخاستن از فرودگاه بيروت در آب‌هاي درياي مديترانه سقوط كرد به گزارش بي بي سي، شاهدان عيني گفته‌اند كه گلوله‌اي از آتش را در آسمان پيش از سقوط اين هواپيما در آب‌هاي مديترانه مشاهده كرده‌اند.
گزارش شده است كه لاشه‌ هواپيماي مذكور كه از بيروت پايتخت لبنان به آديس آبابا پايتخت اتيوپي در حال پرواز بود، از سواحل بيروت قابل رويت است.گفته مي‌شود حدود 50 نفر از مسافران اين هواپيما لبناني و 42 سرنشين ديگر اتيوپيايي بودند.اين هواپيما كه گفته مي‌شود از نوع بوئينگ 737 بوده، پنج دقيقه پس از برخاستن از باند فرودگاه بيروت در هواي توفاني از ديد رادارهاي برج مراقبت فرودگاه ناپديد شده است.وزير دفاع و ساير مقامات لبناني اعلام كرده‌اند كه تيم‌هاي امدادي براي نجات سرنشينان اين هواپيما به محل حادثه اعزام شده‌اند اما هنوز مشخص نيست كه در اين حادثه فرد يا افرادي جان سالم به در برده باشند.
تعداد زيادي از اتيوپيايي‌ها در لبنان استخدام شده و مشغول به كار هستند. خطوط هوايي اتيوپي در برنامه‌‌اي منظم مسافران را از آديس آبابا به بيروت و بالعكس جا به جا مي‌كند.

0 نظرهای شما: