هوگو چاوز:

هوگو چاوز:
آمريكا از تروريسم اكولوژيكي
عليه مردم هائيتي استفاده كرده است

خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور ونزوئلا معتقد است كه به هنگام وقوع زمين‌لرزه ويرانگر 7 ريشتري در هائيتي، آمريكا در حال انجام آزمايش بر روي يك سلاح تكتونيك براي ايجاد تخريب‌هاي اكولوژيكي بوده است
. به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "ديجيتال ژورنال "، "هوگو چاوز "، رئيس‌جمهور ونزوئلا، معتقد است كه به هنگام وقوع زمين‌لرزه ويرانگر 7 ريشتري در هائيتي، آمريكا در حال انجام آزمايش بر روي يك سلاح تكتونيك (مربوط به تغييرات پوسته زمين) براي ايجاد تخريب‌هاي اكولوژيكي بوده است. بنا بر اين گزارش، رئيس‌جمهور ونزوئلا آمريكا را به استفاده از زمين‌لرزه هائيتي به عنوان بهانه‌اي براي اشغال اين كشور متهم كرده است و از همان زمان به بعد بود كه آمريكا هزاران نيروي خود را در اين منطقه مستقر كرد تا به برقراري نظم و اجراي قوانين بپردازند.
اين گزارش افزود: چاوز آمريكا را در ايجاد زمين‌لرزه 7 ريشتري در هائيتي به عنوان بخشي از آزمايش "سلاح زمين‌ساختي " كه مي‌تواند بلاياي طبيعي ايجاد كند، مقصر مي‌داند. رئيس جمهور ونزوئلا افزود: آمريكا بايد ايفاي "نقش خدا " را در زمين كنار بگذارد. چاوز معتقد است اين سلاح‌ها مي‌تواند در اوضاع جوي تغييراتي ايجاد كرده و به دنبال آن نيز زمين‌لرزه‌ها و آتش‌فشان‌هايي را تنها از طريق امواج الكترومغناطيس ايجاد كنند. رئيس‌جمهور ونزوئلا ادامه داد: چنين سلاح‌هايي كه ايجاد زمين‌لرزه مي‌كنند در اختيار ارتش آمريكا قرار مي‌گيرد و ممكن است در نهايت عليه ايران استفاده شود. بنا بر اين گزارش، هوگو چاوز منبع اين خبر را فاش نكرد اما رسانه‌هاي ونزوئلا گزارش كردند كه زمين‌لرزه مي‌تواند با پروژه تحقيقاتي "هارپ " (High Frequency Active Auroral Research Program) ايجاد شود؛ پروژه‌اي كه به ايجاد تغييرات شديد و فجيع در شرايط جوي زمين بوجود مي‌آورد. هارپ يك پروژه تحقيقاتي است كه ظاهرا براي بررسي و تحقيق درباره لايه يونسفر (Ionosphere) و مطالعات معادن زير زميني (با استفاده از امواج راديويي) راه‌اندازي شده است.
از اواسط دهه 1990 كه مجلس دوماي روسيه گزارشي را كه توسط انجمن‌هاي دفاعي و امور بين‌المللي در زمينه پروژه هارپ نوشته شده بود و به امضاي 90 نفر رسيده بود، منتشر كرد، جنجال‌هايي در خصوص اين پروژه بوجود آمد. در اين گزارش‌ آمده بود: آمريكا در حال ساخت سلاح‌هاي جديد ژئوفيزيكي است كه ممكن است بر محيط نزديك به زمين از طريق امواج راديويي داراي بسامد زياد تاثير بگذارد... اهميت اين جهش كيفي مي‌تواند با گذار از اسلحه‌هاي سرد به جنگ‌افزارهاي نرم و يا از سلاح‌هاي سنتي به تسليحات هسته‌اي مقايسه شود. اين نوع جديد از سلاح‌ها از اين جهت كه محيط اطراف زمين به طور ناگهاني هدف تاثير مستقيم و اجزاي تشكيل‌دهنده آن قرار مي‌گيرد، با انواع قبلي آن متفاوت هستند. بنا بر اين خبر، "ويليام كوهن " وزير دفاع آمريكا نيز در سال 1997 نگراني خود را از چنين تروريسم اكولوژيكي "كه به موجب آن، تغييرات جوي و همچنين زمين‌لرزه‌ها و آتش‌فشان‌ها با استفاده از امواج الكترومغناطيس رخ ‌مي‌دهند "، اعلام كرد. با اين وجود دولت آمريكا همچنان مدعي است كه اهداف اوليه پروژه هارپ انجام تحقيقات و بررسي‌هايي در لايه يونسفر زمين و امكان توسعه فناوري براي اهداف نظارتي و ارتباطي است.

0 نظرهای شما: