سال آينده خانه ارزان‌تر مي‌شود*

سال آينده خانه ارزان‌تر مي‌شود
* رييس اتحاديه مشاوران املاك:
افزايش قيمت مسكن را بايد در خواب و خيال ديد
بساز بفروش‌ها ديگر يك شبه ره صد ساله را نمي‌پيمايند
1388/11/07 01-27-2010 09:15:39
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان
صاحبان ملك هرچه زودتر ملك خود را به عرضه بازار بگذارند به نفعشان خواهد بود، زيرا با تمهيدات مسوولان و تقويت سازندگان قيمت خانه‌ در سال آينده بيشتر كاهش مي‌يابد
. مصطفي قلي خسروي ـ رييس اتحاديه كشوري مشاوران املاك ـ در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره حل مشكل سامانه كدرهگيري با سازمان ثبت اسناد، اظهار كرد: با مسوول اين سازمان جلساتي داشته‌ايم و بنا شده كارگروه كوچكتري مشكلات را بررسي كند تا تعامل مشاوران املاك و سازمان ثبت اسناد بيشتر شود.
وي در ارزيابي وضعيت بازار مسكن گفت: همانطور كه بارها گفته‌ام تا پايان سال افزايش قيمت در خريد و اجاره مسكن نخواهيم داشت.
قلي خسروي تصريح كرد: پرداخت تسهيلات تا 75 درصد هزينه ساخت و همچنين بهره‌برداري از 22 هزار واحد طرح مسكن مهر در 22 بهمن سال جاري بر بازار مسكن اثرگذار خواهد بود.
وي با بيان اينكه ساخت و ساز در حجم عظيم در طرح مسكن مهر در حال انجام است، تصريح كرد: اميدواريم شاهد افزايش قيمت در هيچ يك از حوزه‌ها نباشيم.
رييس اتحاديه مشاوران املاك گفت: با تمهيدات دولت و مسوولان افزايش قيمت مسكن بعيد به‌نظر مي‌رسد و بايد آن را در خواب و خيال ديد.
قلي‌خسروي با بيان اينكه قيمت‌ها رو به كاهش است، اضافه كرد: مالكاني كه باور دارند بايد خانه‌هاي خود را نگه دارند و با قيمت مطلوب به فروش برسانند بالاخره خسته مي‌شوند و به كاهش قيمت ملك خود راضي مي‌شوند.
رييس اتحاديه مشاوران املاك استان تهران با اشاره به اينكه روزانه حدود سه هزار و سيصد معامله در كل كشور انجام شده و وارد سامانه مي‌شود، اظهار كرد: اين ميزان در گذشته دو هزار معامله بوده و افزايش يافته است اما به‌رغم اين افزايش، قيمت‌ها بالا نرفته است و نشان از كنترل و نظارت دولت بر اين امر دارد.
خسروي ادامه داد: دولت اجازه نمي‌دهد بساز بفروش‌ها يك شبه راه صد ساله پولدار شدن را بپمايند.
رييس اتحاديه مشاوران املاك گفت: قيمت مسكن در هيچ نقطه‌اي نبايد از متري يك ميليون و هشتصد هزار تومان بيشتر باشد.
وي با بيان اينكه حجم عمده توليد مسكن طرح مسكن مهر انجام مي‌شود، درباره توليد در بازار مسكن اظهار كرد: سازندگان خوب و كساني كه عشق به سازندگي دارند همچنان كار مي‌كنند و به سود 20 تا 30 درصد قانع هستند در چنين شرايطي كساني ساخت و ساز نمي‌كنند و فرار كردند كه به دنبال سود نامعقول بوده‌اند ما نيز به دنبال خارج شدن آنها از بازار هستيم.

0 نظرهای شما: