مدير عامل تاباناير:
سازمان هواپيمايي بايد پاسخگوي عدم ورود
بوئينگها به كشور باشد
خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت هواپيمايي تابان طي اطلاعيهاي خواستار پاسخگويي سازمان هواپيمايي كشوري در مورد عدم ورود سه فروند بوئينگ كه از شش ماه پيش توسط اين شركت خريداري شده بودند، شد
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» به دنبال وقوع سانحه ديروز هواپيماي توپولف شركت هواپيمايي تابان در فرودگاه شهيد هاشمينژاد مشهد و احظار به وزير راه و ترابري، رييس سازمان هواپيمايي كشوري و مديرعامل شركت هواپيمايي تابان توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، ديروز بعدازظهر اين سه نفر به بهارستان رفتند و به سؤالات برخي نمايندگان پاسخ دادند.
بنابراين گزارش شنيدهها حاكي از آن است كه پس از اتمام جلسه مذكور و ترك جلسه از سوي وزير راه و ترابري، صحبتهاي تندي بين رييس سازمان هواپيمايي كشوري و مدير عامل شركت هواپيمايي تابان صورت رد و بدل شد. بنا به گفته برخي شاهدان، پس از اظهارنظر كاپيتان نخجواني مبني بر ابطال مجوز فعاليت "تاباناير "، ضد و خوردهايي ميان وي و عبدالله پور، مدير عامل تابان رخ داده است. اين گزارش حاكي است، به دنبال وقوع اين جريان امروز مديرعامل تابان اطلاعيهاي منتشر كرد.
در ابتداي اين اطلاعيه آمده است: اظهارات رييس سازمان هواپيمايي كشوري و خبر زودهنگام بررسي سانحه پرواز آبادان ـ مشهد باعث تأسف است؛ لازم است رئيس سازمان هواپيمايي كشوري بار ديگر قوانين و مقررات و جايگاه سازمان هواپيمايي كشور را مرور كند. اصحاب رسانهها بهتر از هر كسي ميدانند هرگاه سانحهاي اتفاق افتد، مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري هرگونه اظهارنظر قبل از بررسي تمامي پارامترهاي دخيل در بروز سانحه را غير كارشناسي ميدانند و به انكس 13 ايكائو استناد كرده و بررسي سانحه را براي جلوگيري از سوانح آتي ترجمه و تفسير ميكنند.
عبدالله پور گفته است: برخلاف شعارهاي "حمايت از بخش خصوصي " كه سازمان هواپيمايي كشوري در دوره مديريت جديد مطرح ميكرد، موانعي زيادي بر سر راه اين شركت هواپيمايي ايجاد شد. در اين اطلاعيه آمده است: اگر چه حفظ حرمت مديران و كارشناسان سازمان هواپيمايي كشوري لازم است اما سكوت را جايز نميدانم و استدعا دارم خبرنگاران از رييس سازمان هواپيمايي كشوري بپرسند سه فروند هواپيماي بوئينگ MD كه شش ماه قبل توسط اين ايرلاين خريداري شده بود و قرار بود جايگزين توپولفها شود و پذيرش ورود آنها از سوي سازمان هواپيمايي تأييد شده بود، چرا تاكنون وارد نشده است؟
اگرچه اين روند صرفأ متوجه اين شركت هواپيمايي نبوده و ايرلاينهاي زيادي در ايران هستند كه چنين آمادگي براي خريد هواپيما دارند اما متأسفانه دچار اين بروكراسي اداري و اين گونه مديريتها بودهاند. مدير عامل تاباناير در ادامه اين اطلاعيه در خصوص سانحه ديروز توپولف اين شركت هواپيمايي گفته است: خوشبختانه اينبار خلبان هواپيما زنده است و اين شركت خود را ملزم به اجراي قوانين و مقررات سازمان هواپيمايي كشوري ميداند؛ چنانچه قصوري از طرف خلبان هواپيماي توپولف صورت گرفته باشد، قطعأ طبق مقررات با خلبان برخورد خواهد شد.
عبدالله پور در ادامه اين اطلاعيه گفته است: اين شركت روزانه 40 سورتي پرواز و سالانه بيش از يك و نيم ميليون نفر را جابجا ميكند و افتخارش خدمترساني به مردم و زائران بوده است؛ چطور ممكن است گفته رييس سازمان هواپيمايي كشوري مبني بر اينكه "اين سانحه آگاهانه صورت گرفته است " با منطق و عقل سازگار باشد؟ عبدالله پور گفته است: اگر اشكالي در سيستم وجود دارد بايد از راه تعامل و همكاري برطرف شود نه اعمال فشار، زيرا با وجود چنين فضاي فعلي، هر شركت هواپيمايي را به سمت سانحه سوق ميدهد.
عبدالله پور گفته است: بيان اين جمله كه "هواپيمايي تابان آگاهانه سانحه داده است! " صحبتي غيرتخصصي و اظهارنظري كينهتوزانه است. هواپيماي مسير آبادان ـ مشهد در عرض 60 ثانيه تخليه كامل شده است و اين نشان از مهارت و آموزش مهمانداران و كادر پروازي و زيرساختهاي قوي عملياتي شركت دارد كه نيازمند تقدير و تشكر است. در ادامه اين اطلاعيه آمده است: سانحه، جزء غيرقابل پيشبيني در هر شركت هواپيمايي است و مصداق اين جمله سانحه سقوط صبح امروز هواپيمايي اتيوپيايي است. عبدالله پور در ادامه اين اطلاعيه گفته است: من متأثر و متعجب از اين برخوردها طي اين چهار ماه هستم! سانحه هوايي در روزها و سالهاي اخير براي بسياري از شركتهاي هواپيمايي اتفاق افتاده است، اما آيا چنين برخوردهايي از سوي رؤساي وقت سازمان هواپيمايي كشوري ايران با آنها رخ داده است؟!
" به گزارش فارس يك فروند هواپيماي توپولف متعلق به شركت هواپيمايي تابان، ديروز صبح، هنگام فرود در باند فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد، دچار سانحه شد و قسمت انتهايي آن آتش گرفت؛ در اين حادثه حدود 40 نفر از مسافران پرواز مجروح شدند.
0 نظرهای شما:
Post a Comment