ورود توپولوف 154ممنوع شد*

ورود توپولوف 154ممنوع شد
نخجواني به ايسنا خبر داد:
خلبان روسي است؛ نمي‌توانيم مقررات‌ ايران را عليه او به‌كار گيريم




1388/11/05 01-25-2010 13:47:27 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان
رييس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: باتوجه به اينكه خلبان شركت هواپيمايي تابان كه روز گذشته درفرودگاه مشهد دچار سانحه شد، روسي است و گواهينامه‌اش را از سازمان هواپيمايي روسيه اخذ كرده، از نظر اقدامات انضباطي و تنبيهي تابع قوانين سازمان هواپيمايي روسيه است و نمي‌توانيم اقدامات قانوني براساس مقررات كشورمان را عليه اين خلبان به‌كار گيريم.
رضا نخجواني در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه هواپيماي توپولوف 154 شركت هواپيمايي تابان كه روز گذشته در مشهد دچار سانحه شد با كرو روسي پرواز مي‌كرده است، گفت: با توجه به اينكه خلبان اين هواپيما خارجي بوده و با هواپيماي ثبت خارجي پرواز كرده، از نظر اقدامات انضباطي و تنبيهي تابع قوانين سازمان هواپيمايي روسيه است و ما در بررسي سانحه ذي‌مدخل هستيم و سانحه را بررسي خواهيم كرد كه البته روس‌ها مي‌توانند در بررسي سانحه همكاري داشته باشند و در اين زمينه به‌ آنها اطلاع رساني شده است.

فعاليت اين خلبان در كشور به نتيجه كامل بررسي سانحه بستگي دارد

وي افزود: سازمان هواپيمايي كشوري پس از بررسي سانحه، نتيجه را به سازمان هواپيمايي روسيه اعلام مي‌كند و تدابير انضباطي و آموزشي مورد نياز را روس‌ها اعلام خواهند كرد؛ چراكه خلبان روسي است و نمي‌توانيم اقدامات قانوني براساس مقررات كشورمان را عليه اين خلبان به‌كار گيريم.
معاون وزير راه و ترابري تصريح كرد: ‌مي‌توانيم ادامه فعاليت اين خلبان را در ايران ممنوع يا محدود كنيم كه به نتيجه كامل بررسي سانحه بستگي دارد؛ ميزان غفلت، تقصير يا خطاي خلبان بايد در كميسيون بررسي سانحه سازمان هواپيمايي كشوري مشخص شود تا در مورد خلبان تصميم‌گيري شود.
جلوگيري از ورود ملكي توپولوف‌هاي 154
رييس سازمان هواپيمايي كشوري درباره خروج ناوگان روسي از كشور، اظهار كرد: سازمان هواپيمايي كشوري مصمم است از ورود ملكي هواپيماهاي توپولوف 154 جلوگيري كند.

ورود توپولوف‌هاي 204 با نظرات كارشناسي
نخجواني درباره انعقاد قرارداد ورود هواپيماهاي توپولوف 204 بين شركت هواپيمايي ايران ايرتور و روسيه و نگراني از جايگزيني اين نوع توپولوف به‌جاي توپولوف‌هاي 154 تصريح كرد: در حال حاضر مشكل مالي بين خريدار و فروشنده اين پروژه وجود دارد و زماني كه اين برنامه جدي شود، نظرات كارشناسان را جمع‌بندي و به دولت ارائه مي‌كنيم.
هواپيما صرفا به خاطر اينكه اسمش توپولوف است نمي‌تواند بد يا خيلي خوب باشد
وي تصريح كرد: هواپيما صرفا به خاطر اينكه اسمش توپولوف است نمي‌تواند بد يا خيلي خوب باشد؛ بستگي به نوع محصول دارد. به دليل اينكه مردم نگاه مثبتي نسبت به هواپيماهاي توپولوف 154ندارند و مصرف سوخت آنها نيز بالا است از ورودش به كشور به عنوان ملكي جلوگيري مي‌شود.

0 نظرهای شما: