سيم‌كارت‌هايي كه بي‌دليل مي‌سوزند...

سيم‌كارت‌هايي كه بي‌دليل مي‌سوزند...
وزير ارتباطات:
مسائل فني را بايد خود اپراتور پاسخ دهد
تذكرات لازم از طريق رگولاتوري داده مي‌شود


1388/11/11 01-31-2010 12:45:15
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
وزير ارتباطات درباره‌ي سيم‌كارت‌هايي كه بي‌دليل مي‌سوزند تصريح كرد: مسائل فني را خود اپراتور بايد پاسخ دهد و ما بيش‌تر مسائل عمومي را در حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات دنبال مي‌كنيم
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رضا تقي‌پور ـ ‌وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در جمع خبرنگاران درباره‌ي چرايي سيم‌كارت‌هايي كه بي‌دليل مي‌سوزند اظهار كرد: البته بايد اپراتوري كه اين خدمات را به مردم ارائه مي‌دهد، درباره انتخاب تكنولوژي مناسب و اين كه مشتريان ضرر نكنند، تدابير لازم را اتخاذ كند و ما هم از طريق سازمان تنظيم مقررات زماني كه مشكلي در رابطه با خدمات سرويس‌ها بروز مي‌كند، تذكرات لازم را مي‌دهيم كه اميدواريم با انتخاب تكنولوژي مناسب اين مشكلات حل شود.
وي در بخشي از سخنان خود اظهار كرد: اپراتورهاي مختلف، سرويس‌هاي مختلفي را ارائه مي‌دهند و ما موظفيم بازار را به شكلي تنظيم كنيم كه وقتي تعداد اپراتورها بيش‌تر مي‌شود بتوانند فعاليت كنند. زماني كه ظرفيت بازار به خوبي توسعه پيدا نكرده باشد همان اپراتورهايي كه پروانه دارند متضرر مي‌شوند.
او ادامه داد: اگر براي سرمايه‌گذاران بازار به حد كافي مهيا نباشد، بازگشت سرمايه با تاخير مواجه مي‌شود و موجب شكست اپراتور خواهد شد، بنابراين بايد به مرور مجوزها را صادر كنيم تا همزمان كه بازار توسعه مي‌يابد و مردم با اين خدمات آشنا مي‌شوند، اپراتورها هم فعاليت كنند.
وي تصريح كرد: اين اقدام بيش‌تر براي حفاظت از منافع اپراتورها و به تعبيري حفاظت از سرمايه‌گذاري‌هاست كه در اين حوزه انجام مي‌شود و به تناسب توسعه ظرفيت بازار مي‌تواند تعداد اين اپراتورها هم بيش‌تر شود.
وزير ارتباطات درباره‌ي وضعيت پست كشور گفت: خوشبختانه از نظر شاخص‌هاي پستي مرتبا در برنامه چهارم توسعه همه شاخص‌ها رو به بهبود بوده و امروز پست ما در منطقه از امكانات و خدمات خوبي برخوردار است.
او گفت: اميدواريم با آماده‌سازي كه در مسير است و براي خصوصي‌سازي در پست، بتوانيم با افزايش رقابت و مشاركت بخش خصوصي و تمامي بخش‌هاي توانمند داخلي در اين زمينه هرروز بيش‌ از پيش خدمات متنوع‌تر با كيفيت بالاتر و با هزينه‌ي كمتر براي شهروندان فراهم كنيم.
وزير ارتباطات درباره‌ي مزايده اپراتور دوم پست تصريح كرد: تنظيم پروانه‌ها شرايطي لازم دارد و بايد تمام مسائل در پروانه‌هايي كه براي اپراتورها صادر مي‌شود، لحاظ گردد كه اين كار در دست اجراست اما هنوز آماده صدور و اعلام نيست.البته همكاران در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مشغول كار برروي آن هستند كه اميدواريم كه به‌موقع پروانه صادر شود.
تقي‌پور درباره‌ي فراخوان مجوز موقت پست بين‌الملل گفت: دوستان بايد مسائل را در اين زمينه جمع‌آوري كنند و در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات بررسي و در نهايت آماده‌ي ابلاغ شود.

0 نظرهای شما: