عزای عمومی لبنانی ها در سوگ مرگ سرنشینان بویینگ

ایسکانیوز گزارش می دهد
عزای عمومی لبنانی ها در سوگ مرگ سرنشینان بویینگ
ایسکانیوز : به دنبال سرنگونی مرگبار بویینگ اتیوپیایی در آب های
مدیترانه ، روز دوشنبه در لبنان عزای عمومی اعلام شد.
به گزارش گروه حوادث ایسکانیوز ، امروز سعد حریری - نخست وزیر لبنان - با ابراز تاسف از این رخداد تلخ اعلام کرد : ارتش ، نیروی دریایی و نیروهای صلحبان سازمان ملل مستقر در لبنان به جست جو برای یافتن پیکرهای سرنشینیان و لاشه هواپیما ادامه می دهند
.میشل سلیمان - رئیس جمهور لبنان - نیز با حضور در مقر وزارت دفاع این کشور احتمال عملیات خرابکارانه در هواپیما را بعید دانست. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار تاسف از این رخداد مرگبار ، گفت : سرنگونی هواپیمای اتیوپیایی که منجر به مرگ کشته شدن اتباع لبنان ، کشورهای آفریقایی و شده است موجب تاثر و تاسف عمیق مردم و دولت جمهوری اسلامی شد.
«رامین مهمانپرست» با ابراز همدردی ، این مصیبت را به مردم و دولت لبنان و اتیوپی تسلیت گفت.به دنبال سرنگونی «بویینگ 737» هواپیمایی «اتیوپی ایرلاینز» این شرکت بازرسانی را به منظور تشخیص علت اصلی بروز رخداد دلخراش به لبنان فرستاد.تاکنون پیکرهای 15 نفر از سرنشینان هواپیما پیدا شده است و گفته می شود هفت نفر معجزه آسا به زندگی برگشته اند.احتمال نجات بقیه مسافران اما با توجه به شرایط نامناسب جوی بسیار اندک است.
گزارش ایسکانیوز می افزاید ، این در حالی است که مرگ افزون بر 50 نفر از سرنشینان هواپیمای مسافربری اتیوپیایی که در دریای مدیترانه سرنگون شد به تائید رسیده است. 2:30 بامداد دوشنبه به وقت محلی بیروت «بویینگ 737» سازمان هواپیمایی اتیوپی با 83 مسافر و 9 خدمه ، فرودگاه بین المللی «رفیق حریری» در پایتخت لبنان را ترک کرده بود که ناگهان از صفحه رادار محو شد.هواپیمای پرواز شماره 409 فقط پنج دقیقه در آسمان بود که در بلندای 8000 پایی به دریای مدیترانه افتاد و خبر آن ، لبنان و اتیوپی را تکان داد.
شاهدان از آتش گرفتن «بویینگ» به هنگام سرنگونی در آب خبر دادند و ده ها کمک رسان از دریا و آسمان به تکاپو افتادند تا لاشه هواپیما را بیابند. 54 تبعه لبنانی از جمله مسافران این هواپیما بودند که از بیروت به آدیس آبابا - پایتخت اتیوپی - می رفتند اما هرگز به مقصد نرسیدند.قاضی اریدی - وزیر را ه و ترابری لبنان - بلافاصله پس از این رخداد مرگبار به فرودگاه بین المللی «بیروت» رفت و دستورهای لازم را صادر کرد. «بویینگ 737» خط «بیروت - آدیس آبابا» در شرایطی سرنگون شد که توفان و بارندگی شدید دو روز اخیر در لبنان ، سیل به پا کرده است.محل سرنگونی هواپیمای مورد نظر ، منطقه «سعدیات» و 5/3 کیلومتری غرب روستای ساحلی «نعمه» اعلام شده است.
مسئولان سازمان هواپیمایی لبنان می گویند اظهار نظر درباره علت اصلی بروز این رخداد ، هنوز زود است چون هواپیما در شرایط بسیار نامساعد جوی و در توفان ، فرودگاه بین المللی «بیروت» را ترک کرده بود.تازه ترین خبرها از مرگ 54 نفر و نجات هفت نفر از سرنشینان «بویینگ مرگ» حکایت دارد.

0 نظرهای شما: