«برف» بالاخره به تهران مي‌آيد

«برف» بالاخره به تهران مي‌آيد
سازمان هواشناسي هشدار داد:
اختلال در آمد و شد 17 استان كشور كاهش دما تا 15 درجه در كشور

01-24-2010 14:12:02-1388/11/04 - خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيست
با گذشت بيش از يك ماه از فصل زمستان بالاخره قرار است تهراني‌ها رنگ برف را هم ببينند

. به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از آن كه زمستان امسال در پايتخت با افزايش قابل ملاحظه دما رو به رو بود، بر اساس اخطاريه سازمان هواشناسي كشور از روز دوشنبه به سبب بارش برف در استانهاي كردستان، كرمانشاه، همدان، لرستان، ايلام، چهار محال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و پس از آن زنجان، آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، اصفهان، مركزي، تهران، قم، سمنان و فارس اختلال در تردد جاده‌هاي كوهستاني پيش‌بيني مي‌شود كه تا روز سه‌شنبه اين وضعيت ادامه دارد.
همچنين در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه نيز به سبب بارش شديد در سواحل جنوبي درياي خزر و شمال شرق كشور اختلال در تردد جاده‌هاي منتهي به اين مناطق پيش‌بيني مي‌شود كه در اين مدت درياي خزر به علت وزش باد شديد توفاني خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسي كشور طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه دماي هوا در بيشتر نقاط كشور به ترتيب از غرب به شرق بين 5 تا 15 درجه سانتيگراد كاهش مي‌يابد.
به گزارش ايسنا همچنين نقشه‌هاي هواشناسي از روز يكشنبه نفوذ هواي گرم و مرطوب جنوبي را از سمت جنوب غرب كشور نشان مي‌دهد كه بتدريج بخشهاي غرب و شمال‌غرب كشور را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد كه پيامد آن ابرناكي، بارش باران و در مناطق سردسير بارش برف، وزش باد و مواج شدن خليج‌فارس و در شهرهاي جنوبي كشور رعد و برق خواهد بود.
روز دوشنبه علاوه بر مناطق فوق نواحي مركز، دامنه‌هاي جنوبي البرز و جنوب شرق كشور نيز تحت تاثير قرار گرفته كه بتدريج سواحل شمالي و شمال‌شرق كشور را در بر مي‌گيرد ودر اين روز در نيمه شرقي كشور پديده قابل توجه وزش باد خواهد بود.
سازمان هواشناسي كشور همچنين اعلام كرد روز سه‌شنبه اين سامانه بارشي به نيمه‌شرقي كشور گسترش مي‌يابد و از شدت بارش از سمت غرب كاسته مي‌شود. از سوي ديگر از سه‌شنبه به دليل نفوذ هواي سرد از عرض‌هاي بالاتر وزش باد شديد، مواج شدن درياي خزر، تشديد بارش و كاهش قابل ملاحظه دما در جنوب سواحل درياي خزر پيش‌بيني مي‌شود كه اين شرايط در اين مناطق در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه نيز ادامه خواهد داشت.
بدين ترتيب دماي هوا در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در نيمه غربي و سپس در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در نيمه شرقي به طور چشمگيري كاهش مي‌يابد.
به گزارش ايسنا، بر اين اساس سازمان هواشناسي كشور در روز دوشنبه آسمان تهران را نيمه‌ابري بتدريج ابري با بارش باران و برف و گاهي وزش باد پيش‌بيني كرد كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با 4 درجه كاهش به 2 و 11 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.
همچنين در روز سه‌شنبه نيز آسمان پايتخت نيمه‌ابري تا ابري در پاره‌اي نقاط بارش باران، برف و وزش باد بتدريج كاهش ابر پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دماي هواي تهران در اين روز با 5 درجه ديگر كاهش به 3 درجه زير صفر و 4 درجه بالاي صفر خواهد رسيد.

0 نظرهای شما: