بارش شديد برف و باران كشور را فرا مي‌گيرد

بارش شديد برف و باران كشور را فرا مي‌گيرد

مدير كل هواشناسي استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا:

بارش برف و باران از اواخر امروز در پايتخت آغاز مي‌شود



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيستمدير كل هواشناسي استان تهران از آغاز بارش برف و باران از اواخر چهارشنبه در پايتخت خبر داد.
مهندس محسن جباري در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ورود سامانه بارشي كه مناطقي از شرق و جنوب شرق كشور را در بر گرفته است گفت: بر اين اساس بارش باران در تهران از اواخر چهارشنبه در تهران آغاز مي‌شود و پس از آن، اين بارش به برف تبديل شده و متعاقبا بارش برف همراه با باران را نيز شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به اينكه اين بارش‌ها تا پنجشنبه نيز ادامه خواهد يافت افزود: ‌در عين حال سامانه موجود سامانه ضعيفي بوده و بجز قسمت‌هاي شرقي استان تهران يعني شهرهاي دماوند، آبعلي و فيروزكوه در ساير مناطق استان تهران بارش زيادي را شاهد نخواهيم بود.
مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه از بعدازظهر پنجشنبه شاهد كاهش اين پديده و صاف شدن هوا خواهيم بود تصريح كرد: در روز جمعه نيز آسمان پايتخت صاف خواهد بود.
وي با اشاره به قرارگيري شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط «هشدار» طي چند روز گذشته به ايسنا گفت: با ورود اين سامانه بارشي با توجه به وزش مناسب باد قائم و افقي آلودگي هواي پايتخت برطرف شده و بدين ترتيب تهران از «هشدار» خارج مي‌شود.
وي در عين حال در خصوص تغييرات دمايي در پايتخت يادآور شد: تا پايان هفته تغييرات دما در تهران خيلي زياد نيست و حدود 2 درجه تغيير دما را در تهران شاهد خواهيم بود.
مدير كل هواشناسي استان تهران گفت: بر اين اساس آسمان تهران در روز پنجشنبه نيمه ابري در ارتفاعات ابري همراه با بارش برف خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و 6 درجه سانتيگراد مي‌رسد. همچنين در روز جمعه كمي ابري و در اواخر وقت ابري پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز صفر و 7 درجه سانتيگراد خواهد بود.
به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور نيز در اطلاعيه ويژه‌اي از بارش شديد برف و باران خبر داد.
بر اين اساس سامانه‌اي كه هم اكنون در نيمه غربي كشور فعال است، تا اواخر پنجشنبه به فعاليت خود در بخش‌هاي مختلف كشور ادامه مي‌دهد و در روز جمعه همراه با كاهش دما در سطح كشور بويژه‌ در نيمه غربي، بارش اين سامانه به صورت پراكنده به نيمه شمالي كشور محدود مي‌شود.
در روز شنبه با نفوذ سامانه جديد به كشور، در مناطق غربي و شمال غربي بارش برف شروع مي‌شود و در روزهاي يكشنبه و دوشنبه نيمه غربي و بخش‌هاي جنوبي كشور تحت تاثير اين سامانه، درگير بارش‌هاي شديد برف و باران خواهند بود.
به گزارش ايسنا، بنابر آخرين داده‌هاي هواشناسي به سبب فعاليت سامانه بارشي بر روي كشور استان‌هاي واقع در نيمه غربي كشور با بارش باران و برف مواجه خواهند بود. در روز پنجشنبه علاوه بر مناطق فوق بارش باران به تدريج مناطق شمال شرق و شرق كشور را نيز در بر مي‌گيرد كه در اين روز در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز، بارش‌ها به صورت پراكنده است. از سوي ديگر در روز جمعه در اغلب استان‌هاي كشور بارش‌هاي پراكنده دور از انتظار نيست.
از مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي تهران نيز خبر مي‌رسد شاخص كيفيت هوا همچنان در شرايط «ناسالم» است.
به گزارش ايسنا، بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت آلاينده‌هاي منوكسيدكربن و دي اكسيد گوگرد افزوده و از ميزان غلظت آلاينده‌هاي دي اكسيد نيتروژن و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته شده است همچنين در ميزان غلظت آلاينده ‌اوزون تغييري ملاحظه نمي‌شود كه بدين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا در شرايط «ناسالم» است.
گزارش هواشناسي حاكي از آسماني نيمه ابري در بعد از ظهر ابري، در اواخر وقت بارش پراكنده و وزش باد است كه به اين ترتيب انتظار مي‌رود شاخص كيفيت هوا در «ناسالم» باقي‌ بماند.
1389/11/06 01-26-2011 14:52:25 8911-03738: كد خبر

0 نظرهای شما: