يخبندان تا پايان هفته در پايتخت ادامه دارد

مدير كل هواشناسي استان تهران:

يخبندان تا پايان هفته در پايتخت ادامه دارد

تهراني‌ها سردترين سه‌شنبه را تجربه مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيست - مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اين كه بارش متناوب برف در تهران تا بعد از ظهر يكشنبه ادامه دارد گفت: يخبندان و كاهش دما تا پايان هفته در پايتخت ادامه داشته و بيشترين كاهش دما در روز سه‌شنبه خواهد بود كه دماي تهران به 4- درجه سانيتگراد مي‌رسد.
مهندس محسن جباري روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي‌دهد از روز دوشنبه هوا در تهران رو به صاف شدن رفته، اما احتمال بارش پراكنده در اين روز همچنان ادامه دارد. مدير كل هواشناسي استان تهران به ايسنا گفت: طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه دماي هوا در تهران كاهش يافته و بيشترين كاهش دما در روز سه‌شنبه خواهد بود كه به 4- درجه سانتيگراد نيز مي‌رسد. وي با اشاره به اين كه دماي هوا تا پايان هفته زير صفر خواهد بود و يخبندان را در پايتخت خواهيم داشت ، افزود: بر اين اساس در روز دوشنبه آسمان تهران كمي ابري گاهي با وزش باد خواهد بود و در روز سه‌شنبه آسمان پايتخت كمي ابري در اواخر وقت با افزايش ابر گاهي با وزش باد پيش‌بيني شده است.
به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور نيز اعلام كرد: آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي بيانگر ادامه فعاليت سامانه بارشي بر روي غالب نقاط كشور مي‌باشد و بتدريج از ميزان بارش‌ها در نيمه غربي كاسته شده بطوريكه در اواخر وقت يكشنبه بارشها تنها در سواحل جنوبي درياي خزر و برخي مناطق نيمه شرقي كشور بطور پراكنده ادامه خواهد داشت.
روز دوشنبه بتدريج اين سامانه از شمال شرق كشور خارج خواهد شد. از سوي ديگر سواحل خليج‌فارس در دو روز آينده مواج پيش‌بيني مي‌شود. شايان ذكر است در روز دوشنبه براي برخي مناطق از گذرگاه‌هاي نيمه شمالي كشور كولاك برف دور از انتظار نيست. از چهارشنبه سامانه بارشي ديگري از جنوب غرب وارد كشور خواهد شد و بيشتر بارش‌هاي اين سامانه در نيمه جنوبي كشور پيش‌بيني مي‌شود.
1389/10/26 01-16-2011 13:30:26 8910-17402: كد خبر


0 نظرهای شما: