علي مطهري درانتقاد از اظهارات آيت‌الله جنتي در نماز جمعه:

علي مطهري درانتقاد از اظهارات آيت‌الله جنتي در نماز جمعه:

سوال و استيضاح وزرا براي حفظ حقوق مردم است

لاريجاني:

تصور سوال از وزرا به دلايل ديگر درست نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذكري از اظهارات آيت‌الله جنتي در نماز جمعه هفته گذشته تهران انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده مردم تهران در مجلس، در تذكري با استناد به بند 11 ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس مبني بر لزوم حفظ شان و اقتدار مجلس از سوي هيات رييسه گفت: هفته گذشته آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نمازجمعه از خواندن وزرا به مجلس انتقاد كردند و گفتند برخي در مجلس وزيري را فرا مي‌خوانند و وقتي آن وزير به خواسته نادرست آنها پاسخ منفي داد او را تهديد به استيضاح مي‌كنند.
وي اضافه كرد: ما انتظار داشتيم هيات رييسه، شان و جايگاه مجلس را متذكر شود و بگويد كه اگر نمايندگان سوال استيضاح مي‌كنند اين خواسته نادرستي نيست بلكه مطالبات مردم است و حتي اگر وزيري را به استيضاح تهديد مي‌كنند به فكر حقوق مردم هستند.
وي تاكيد كرد: بهتر است آيت‌الله جنتي به جاي تضعيف مجلس، به تقويت آن بپردازد، چراكه مجلس قوي به نفع همه كشور است.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني، رييس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: من خدمت آقاي جنتي عرض كردم كه نمايندگان در مواردي كه مشكلي در كشور مي‌بينند، سوال مي‌كنند و اين حق نمايندگان است.
وي خاطرنشان كرد: اين تصور درستي نيست كه نمايندگان براي چيز ديگري از وزرا سوال مي‌كنند، بلكه در بسياري از موارد تخلفاتي هست كه نمايندگان مجبورند از ابزار سوال و استيضاح استفاده كنند.
رييس مجلس خاطرنشان كرد: البته من قبول دارم تا جايي كه ممكن است بهتر است از سوال استيضاح استفاده نشود اما در جايي هم كه نمايندگان اين اقدام را ضرورت مي‌دانند حق‌شان است و كسي نبايد مانع‌شان شود.

1389/10/26 01-16-2011 09:24:34 8910-17040: كد خبر

0 نظرهای شما: