روس‌ها براي تحويل 4 ببر سيبري به ايران مردد شده‌اند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گفت‌وگو با فارس:

روس‌ها براي تحويل 4 ببر سيبري به ايران

مردد شده‌اند


خبرگزاري فارس: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين‌كه روس‌ها به دنبال علت‌يابي و بررسي مرگ ببر نر هستند، گفت: آنها اعلام كرده‌اند براي انتقال 4 ببر ديگر به ايران بايد از شرايط نگهداري اطمينان پيدا كنند.


محمد جواد محمدي‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار جامعه فارس،‌ درباره ورود 4 ببر سيبري ديگر به ايران گفت: با روسيه در حال رايزني هستيم و در اين زمينه توافقاتي انجام داده‌ايم.
وي در ادامه افزود: از قبل توافق شده بود كه روس‌ها احياي نسل منقرض شده ببر را در ميانكاله انجام دهند و ما نيز اين كار را درباره پلنگ در روسيه انجام دهيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: طبق توافق قبلي قرار بود ظرف 2 تا 3 ماه آينده ببرها وارد شوند اما با مرگ يكي از ببرهاي روسي در ايران، طرف‌هاي روسي در حال بررسي و علت‌يابي هستند تا مطمئن شوند كه جا و مكاني كه در اختيار داريم مناسب است.
محمدي‌زاده افزود: روس‌ها به دنبال اين هستند كه اطمينان كامل از نظر عمليات نگهداري ببرها حاصل كنند لذا فكر مي‌كنم پس از كارشناسي اين كار صورت گيرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اينكه زيستگاه ميانكاله آماده نشده آيا روس‌ها تمايل به انتقال 4 ببر به ايران دارند؟ گفت: روسيه در اين زمينه مشكلي ندارد ضمن اين‌كه آنها اصراري بر روي زيستگاه ميانكاله ندارند و تنها مي‌گويند مراقبت‌هاي لازم بايد صورت گيرد.
محمدي‌زاده بيان كرد: در مورد باغ وحش ارم نيز مكان را مناسب ارزيابي كردند و اصرار داشتند كه توله‌‌هاي ببرها در آينده به زيستگاه ميانكاله منتقل شوند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تأكيد كرد: آن چيزي كه به عنوان عارضه جديد (مرگ ببر نر) پيش آمده به دليل بي توجهي مسئولان پارك ارم و عدم توجه سازمان‌هايي مثل دامپزشكي و در نهايت استفاده از غذاي آلوده بوده است.
وي افزود: بنابراين نه تنها روس‌ها بلكه سازمان محيط زيست نيز مسئول نيست.
به گفته محمدي‌زاده مسئولان باغ وحش ارم بايد فضاي مناسب را تأمين كرده و دامپزشكي نيز از سلامت غذا مطمئن مي‌شده است.
از باغ وحش ارم گله‌منديم
-----------------------------------
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بنابراين روس‌ها بايد مطمئن شوند كه مراقبت‌هاي لازم درباره ببرها اعمال مي‌شود.
محمدي‌زاده با اشاره به اتفاقات اخير در باغ‌وحش ارم و تلف شدن حيوانات، گفت: از باغ وحش ارم به دليل قصور صورت گرفته شاكي و گله‌مند هستيم.
وي تأكيد كرد: قطعاً بايد جاي مناسبي براي ببرها آماده شود.

0 نظرهای شما: