برخي به بهانه حذف اصلاح طلبان،دنبال حذف مردمند

منتجب‌نيا در گفت‌وگو با ايلنا ؛

برخي به بهانه حذف اصلاح طلبان،دنبال

حذف مردمند

شنيده‌ام براي تاييد صلاحيت افراد ،گفته شده كه امضاي امام زمان (عج)را مي‌خواهند بگيرند/چندبارجهت برگزاري جلسه شوراي مركزي حزب اقدام كرده‌ايم اما با ممانعت مقامات امنيتي روبه‌رو شده‌ايم.


ایلنا: - قائم‌مقام حزب اعتماد ملي گفت: اصلاحات به حكم امام (ره) و با توجه به پيوند خود با مردم وارد صحنه مي‌شود. حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا در گفتگو با خبرنگار ايلنا، درخصوص تحليل‌هايي كه نسبت به حضور اصلاح‌طلبان در عرصه‌هاي سياسي و انتخابات‌هاي پيش‌رو ارائه مي‌شود، ماهيت جريان اصلاح‌طلبي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاحات جرياني است كه از يك سو با خط امام (ره) پيوند ناگسستني داشته و با تفكر نوراني بنيان‌گذار انقلاب رابطه‌اي مستقيم دارد و از سوي ديگر در ميان توده‌هاي مردم اعم از روستايي و شهري ، از نفوذ فوق‌العاده برخوردار است.
وي با تاكيد بر اينكه «‌جريان اصلاح‌طلبي صرفاً وابسته به گروه خاصي نبوده و قائم به شخص نيست»،خاطرنشان كرد‌ : اين جريان از ميان توده‌هاي مردمي بوجود آمده، هدايت مي‌شود و اساسا حضورش در ميان مردم قابل انكار نيست. قائم‌مقام حزب اعتماد ملي اظهاركرد : هر كسي حضور گسترده‌ اصلاح‌طلبان را در جامعه انكار كند ، يك امر بديهي و ضروري را انكار كرده است. وي تصريح كرد: اصلاح‌طلبان به حكم همين 2 پيوند (امام و امت) احساس وظيفه مي‌كنند كه نسبت به سرنوشت انقلاب و كشور وارد عرصه شوند‏، اما نكته‌اي كه بايد مورد توجه باشد اينكه آيا مسوولان نظام اجازه حضور اصلاح‌طلبان را خواهند داد و يا راه را بر آنان مي‌بندند؟ آيا اجازه خواهند داد كانديداي ما نيز در كنار جريان‌هاي ديگر وارد رقابت شود يا خير ؟ برگزاري انتخابات به صورت آزاد و بدون دخالت هيچ نهاد دولتي، رعايت عدالت در شمارش آرا از ديگر دغدغه‌هايي بود كه از سوي اين فعال سياسي مورد اشاره قرار گرفت.
منتجب‌نيا در مقابل اين انتقاد كه چرا با وجود اعتقادش به اين كه اصلاحات قائم به شخص نيست،پس چرا فعاليت‌هاي حزب اعتماد ملي پس از انتخابات سال گذشته بسيار كمرنگ شده، گفت : همانطور كه شاهد بوديم پس از حوادث سال گذشته دبير كل حزب اعتماد ملي كاملاً محصور و از فعاليت ممنوع شد روزنامه و سايت اين حزب نيز بسته شد، دفتر مركزي را نيز پلمپ كردند. وي ادامه داد: با زحمت و تلاش بسياري تنها توانستيم فك پلمپ ساختمان را گرفته و آن را تحويل دهيم. قائم مقام حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: تاكنون نيز چندين بار جهت برگزاري جلسه شوراي مركزي حزب اقدام كرده‌ايم اما با ممانعت مقامات امنيتي روبه‌رو شده‌ايم به نحوي كه حتي مجوز ترتيب يك مراسم شام را نيز به ما نداده‌اند كه اميدواريم اين محدوديت‌ها رفع بشود.
منتجب‌نيا با بيان اينكه «شنيده‌ام براي تاييد صلاحيت افراد ،گفته شده كه امضاي امام زمان (عج)را مي‌خواهند بگيرند»، از بيان اين گونه اظهارات انتقاد كرد . وي در ادامه گفت: اگر زمينه‌هاي حضور در عرصه فعاليت‌هاي سياسي فراهم نشود، يعني مسئولان نمي‌خواهند اصلاحات حضور داشته باشد و براين اساس نبايد گفت كه اصلاحات سكوت كرده يا قهر؛ زيرا در صورتي كه شرايط فراهم باشد خود را مكلف به حضور مي‌دانيم. وي با اشاره به برخي موضوعات گفته شده از سوي برخي اشخاص ، يادآوري كرد: در همين روزها شاهديم كه بسياري براي اصلاحات خط و نشان مي‌كشند مبني بر اينكه آنها دشمن و مخالف هستند و نبايد وارد كار شوند؛ اين يعني كه آقايان مي‌خواهند نه اصلاحات بلكه خيل عظيمي از مردم را حذف كنند و به اين بهانه ملت را تنها در نگاه خود و طرفداران خويش خلاصه كنند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تصريح كرد: چنانچه مسئولان شرايط و دغدغه‌هاي مذكور را مد نظر قرار دهند اصلاحات به حكم امام (ره) و با توجه به علقه و ارتباطي كه با مردم دارد وارد صحنه شده و مطمئناً موفقيت خوبي بدست خواهد آورد. وي با بيان اينكه عملكرد برخي از مسئولان نظام قابل مذمت است، تصريح كرد: چنانچه مسئولان تصميم نگرفته باشند كه براي نوبت‌هاي بعدي انتخابات، ياران خود را گزينش كنند، اصلاحات خواهد آمد. منتجب‌نيا در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به كمرنگ‌ شدن حضور اصلاح‌طلبان در معادلات سياسي كنوني ،گفت: در كشور ما جمعي راه افراط و تندروي را مي‌پيمايند و معتقدند كه كشور بايد تبديل به يك قطب شود، تمامي سلايق و نظرات مخالف و رقبا ، منزوي و از صحنه سياست نيز بركنار شوند. وي با بيان اينكه اين تفكر متاسفانه در ميان برخي از مسئولان و صاحب‌منصبان نيز وجود دارد اظهار كرد: نه تنها برخي از افراد كم سن و سال در برخي سازمانها بلكه بعضاً پيرمردها و ريش سفيدان نيز چنين عقيده‌ دارند كه سلايق و نظرات مخالف بايد صحنه سياست بركنار شوند.
قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملي با تاكيد بر اينكه داشتن عقيده و سليقه‌ آزاد است، بر ضرورت محترم شمردن افكار مختلف سياسي در كشور تاكيد كرد. وي ادامه داد: از طرف ديگر كساني كه در راس امور هستند از جمله بعنوان مثال فردي كه در شوراي نگهبان قانوني اساسي بالاترين مقام را دارد نبايد از همان ابتدا تير خلاصي را به طرف حريف خود رها كنند. منتجب‌نيا تصريح كرد: شوراي نگهبان از لحاظ شرعي و قانوني، اساساً نبايد وارد مسائل جناحي و قطبي شود و در اين زمينه اظهار نظر كند زيرا اين اظهار نظرها عملكرد اين نهاد مهم نظام را به طور كلي زير سوال مي‌برد. وي افزود: به عبارت ديگر عملكرد اين شورا چه در تعيين و يا رد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي و چه نسبت به بررسي مصوبات مجلس شوراي اسلامي مخدوش مي‌شود درحالي كه شوراي نگهبان بايد به گونه‌اي عمل كند كه در مظان هيچگونه اتهامي قرار نگيرد.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با انتقاد از اظهارات دبير شوراي نگهبان مبني براينكه نيازي به ورود اصلاح‌طلبان در عرصه سياست وجود ندارد،افزود : اينگونه مواضع، شوراي نگهبان قانون اساسي را بعنوان يك نهاد مقدس به سادگي زير سوال برده و به آن ضربه مي‌زند. وي تاكيد كرد: ما معتقديم كه كشور داراي قانون اساسي بوده و تمام حدود و اختيارات نهادها و دستگاه‌ها در آن مشخص شده است، اما بايد پرسيد كداميك از گفتار اين آقايان منطبق با قانون اساسي و حتي قوانين عادي و قانون انتخابات است؟ منتجب نيا گفت:آيا اساساً قانون شكني صريح‌تر از اين نيز وجود دارد كه شخصي با چنين جايگاهي در نظام، به صراحت جمع عظيمي از مردم را رد صلاحيت كرده و مي‌گويد نظام به شما نياز ندارد؟ منتجب‌نيا خاطرنشان كرد: مگر نظام در افرادي نظير من يا آن آقا خلاصه شده و مگر ما تجسم عيني نظام هستيم كه اين‌گونه اظهار نظر مي‌كنيم ؟ اساساً ما از كجا آمده‌ايم كه نظام را در خود خلاصه مي‌كنيم؟ چنانچه داراي سابقه خدمتي نيز باشيم تنها يك مهره كوچك در نظام به شمار مي‌آييم و حق نداريم خود را تجسم آراي مردم و عين نظام تلقي كنيم.
وي تاكيد كرد: بنابراين قانون بايد حاكم باشد و شرايط فعاليت در عرصه سياسي و كانديداها از اين مجرا مشخص شود، زيرا اشخاص نيستند كه شرط تعيين مي‌كنند. قائم مقام حزب اعتماد ملي تصريح كرد: حتي شوراي نگهبان نيز حق ندارد نظر و سلايق شخصي اعضا را منعكس و اعمال كند. وي تاكيد كرد: اين برخوردها و خط و نشان كشيدن‌ها به معناي ادامه دادن بحران و تحريك مردم است. منتجب‌نيا گفت: به نظر مي‌رسد برخي از آرامش در كشور به شدت نگران شده و به فكر افتاده‌اند كه از حالا منتقدين را تحريك كنند و مردم نيز حركتي انجام دهند تا بحران سال گذشته تكرار شود. وي بار ديگر با اشاره به اظهارات دبير شوراي نگهبان قانون اساسي گفت: بهتر است برخي آقايان به نظام، مردم و نصايح دلسوزان توجه كنند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با توصيه بر اينكه نامه حضرت امام مبني بر سفارشات به شوراي نگهبان بايد مورد توجه و بازنگري قرار گيرد اظهاركرد : حضرت امام (ره)در آن نامه ابراز نگراني كرده بودند كه برخي، از مناصب حكومتي استفاده جناحي كنند، اميدواريم كه بزرگان نظام امكان سوءاستفاده از اين مناسب را ندهند.

1389/10/21 - 10:40:54 کد خبر : 173552

0 نظرهای شما: