اعزام به تورهاي مسافرتي ، شگرد کلاهبرداران هرمي

اعزام به تورهاي مسافرتي ،

شگرد کلاهبرداران هرمي


باتوجه به اينکه 60 نفر از مالباختگان شناسايي و عليه متهمان اعلام شکايت کرده اند ،
متهمان دستگيرشده با تکميل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند .


اشخاصي که با وعده هاي واهي از قبيل اعزام به تورهاي مسافرتي ، فعاليت شرکت هرمي خود را قانوني جلوه مي دادند و با اين شگرد موفق به کلاهبرداري از 60 نفر شده بودند ، با تلاش کارآگاهان پليس استان تهران شناسايي و دستگير شدند
. به گزارش خبرگزاري ايلنا ،سرهنگ عباس عليپور سرپرست پليس آگاهي استان تهران در تشريح جزئيات دستگيري اعضاي شرکت اريکه ايرانيان البرزگفت : در پي مراجعه يکي از شهروندان کرجي به پليس آگاهي و اعلام اينکه از طريق ارتباط دوستي با دو برادر ، جذب شرکتي شده که بعدها پي به ماهيت هرمي بودن آن برده است ، کارآگاهان اقدام به بررسي هاي گسترده اي براي شناسايي و دستگيري اعضاي شرکت کردند .
سرهنگ عليپور تصريح کرد : کارآگاهان در تحقيق از شاکي متوجه شدند اعضا ء و سرشاخه هاي اصلي شرکت هرمي با وعده هاي واهي از قبيل اعزام افراد به تورهاي مسافرتي و فروش انواع پارچه هاي رو مبلي ، فعاليت شرکت را قانوني جلوه داده و با شناسايي سوژه هاي خود که اغلب از بين دوستان واقوام بوده با برگزاري جلسات متعدد و دريافت مبالغ هنگفتي آنها را وارد مجموعه خود مي کنند . اين مالباخته در ادامه تحقيقات خود اظهار داشت که با پرداخت 72 ميليون ريال در اين شرکت سرمايه گذاري کرده و هنگامي که متوجه هرمي بودن شرکت شده است با مراجعه به اعضاي شرکت ، خواستار دريافت مبلغ واگذاري به آنها شده که
عليپور افزود : با دريافت اظهارات مالباخته ، ماموران پليس اگاهي به آدرس محل شرکت مراجعه و به صورت شبانه روزي آن مکان را تحت نظر قرار دادند و سرانجام با رفت و آمدهاي مشکوک متوجه حضور متهمان در محل شدند و در فرصتي مناسب وارد عمل شده و 4 نفر از متهمان را حين برگزاري جلسه دستگير کردند . وي ادامه داد : متهمان دستگيرشده در بازجوئي ها گفتند که باتوجه به اعلام غيرقانوي بودن فعاليت شرکت هاي هرمي از سوي مسئولان کشور ، جذب افراد با مشکلات فراواني روبرو شد که به همين علت در فکر تاسيس شرکتي با نام اريکه ايرانيان البرز افتاده و با همکاري 3 نفر ديگر با راه اندازي تبليغات گسترده اقدام به جذب مشتري کرده اند .
سرهنگ عليپور بيان داشت : با بررسي ها و تحقيقات بيشتر مشخص شد اعضاي اين باند با به کارگيري اين شگرد که با خريد بيش از 350 هزار تومان وارد اين مجموعه شده و به ازاي هر نفر که براي خريد معرفي کنند ، 20 هزار تومان از شرکت دريافت مي کنند اقدام به جذب 60 نفر از مشتريان کرده اند . سرپرست پليس آگاهي استان تهران با اشاره به اينکه تاکنون اقدام به راه اندازي 2 شرکت هرمي در مناطقي از شهرستان کرج کرده اند ، گفت : باتوجه به اينکه نفر اصلي و سرشاخه شرکت در بين دستگيرشدگان بود ، اين متهم اذعان داشت که علاوه بر فعاليت در شرکت اريکه ايرانيان البرز در شرکت کوئيست و کيشن نيز فعاليت داشته که بيش از 600 نفر زيرمجموعه دارد .
سرهنگ عباس عليپورخاطرنشان ساخت : باتوجه به اينکه 60 نفر از مالباختگان شناسايي و عليه متهمان اعلام شکايت کرده اند ، متهمان دستگيرشده با تکميل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند . هشدار پليسي : سرپرست پليس آگاهي استان تهران در خصوص ماهيت شرکت هاي هرمي به شهروندان گفت : باتوجه به اينکه شرکت هاي هرمي در پوششي ، کار خود را تغيير داده و در قالب سرمايه گذاري با سودهاي کلان به ميدان آمده اند و در روش پديده بازاريابي شبکه اي ناسالم يا «دسيسه هرمي» با بکارگيري شيوه هاي رواني ، افراد را به خريد محصولي که به آن نياز ندارند و يا به قيمتي که بيشتر از قيمت واقعي مي باشد اقدام به کار مي کنند و اين تصور را در آنها ايجاد مي کنند که مي توانند در مدت کوتاهي ثروتمند شوند واين همان دام هاي رنگيني است که براي جوانان پهن شده است .
سرهنگ عليپور در ادامه ضمن بيان اينکه ، آنها با دادن آگهي در در روزنامه ها و همچنين تبليغ در سايت هاي اينترنتي ، کار خود را کمک به توسعه تجارت الکترونيک کشور ارزيابي مي کنند و آمادگي هرگونه سوال و جواب از سوي سوژه خود از قبيل سوالات شرعي ، قانوني ، اجتماعي و مالي را دارند و با بيان اين مطلب که افراد سرشناس کشوري نيز در اين شرکت فعاليت دارند ، اعتماد سوژه خود را جلب و وارد مجموعه و شرکت هرمي مي کنند ، از شهروندان درخواست کرد با هوشياري بيشتر مراقب باشند تا در دام اينگونه افراد گرفتار نشوند .

1389/10/27 - 15:36 کد خبر : 174904

0 نظرهای شما: