مشاهده حیات وحش در ارتفاعات شمیرانات با چشم غیرمسلح

همزمان با بارش برف

مشاهده حیات وحش در ارتفاعات شمیرانات

با چشم غیرمسلح


رئیس اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات گفت: با آغاز بارش برف در بخش های این شهرستان علاقه مندان می توانند با حضور در بخش های لواسانات و رودبار قصران از حیات وحش این مناطق دیدن کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، رجبعلی کارگر اظهار داشت: با شروع بارش برف در شهرستان شمیرانات حیات وحش به سمت پایین کوه وارد شده و بازدید از آنها با چشم غیر مسلح نیز امکان پذیر است.
کارگر افزود: دیروز مرحله علوفه ریزی برای چهار پایان در زردبند و‌ میدان های گلندوئک و لشگرک انجام شده و این مکان ها محل تجمع چهار پایان از جمله کل بز،‌ قوچ و میش است.
وی با بیان اینکه دو هزار و 200 قوچ و میش و 350 کل بز وحشی در مناطق حفاظت شده ورجین زندگی می کنند، یادآور شد: در صورت ادامه بارش و سرمای هوا تعداد چهار پایان در این مناطق نیز افزایش می یابد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات خاطر نشان کرد: علاقه مندان برای حضور گروهی در مناطق حفاظت شده بخش های لواسانات و رودبار قصران و بازدید از این حیات وحش می توانند با شماره های 26507233 و26507177 تماس حاصل کنند. منطقه حفاظت شده ورجین، از نظر تنوع زیستی اهمیت زیادی دارد و از دیرباز مورد توجه بوده است. حضور گونه‌های بارز حیات وحش که به سادگی در حاشیه منطقه مشاهده می‌شوند از مواردی است که بر جاذبه‌های آن می‌افزاید.
قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز، پلنگ، گرگ، خرس قهوه‌ای و گراز مهم ترین گونه‌های حیات وحش این منطقه به شمار می‌روند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۱۱ , ۱۳۸۹/۱۰/۲۱

0 نظرهای شما: