در سه جلسه فوق‌العاده اخير، مباحث كاملاً شفاف بوده است

پاسخ مجمع تشخیص مصلحت نظام به جوسازی ها:

در سه جلسه فوق‌العاده اخير، مباحث

كاملاً شفاف بوده است

اظهارات زارعی در خصوص بهانه‌جويي برخي اعضاي ذي‌نفوذ مجمع براي جلوگيري و اصرار آنان بر ناديده گرفتن نظر معظم‌له و تصويب آنچه كه خود مي‌خواستند، توهيني آشكار به رهبري، رئيس مجمع، سران قواي مقننه و قضائيه و ساير اعضاء است.


ایلنا:- روابط عمومي مجمع در پاسخ به برخي حاشيه‌سازي‌هاي مغرضانه در مورد جلسات اخير مجمع تشخيص مصلحت نظام، اطلاعیه ای را صادر کرد.
به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: پس از ارجاع موارد اختلافي لايحه برنامه پنجم توسعه كشور ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان به مجمع تشخيص مصلحت نظام، حسب دستور صريح آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جدّيت جناب آقاي دكتر رضايي، دبير مجمع، كميسيون اقتصاد كلان اين مجمع به عنوان كميسيون مربوطه در اسرع وقت براي تسريع در رفع اختلافات و ابلاغ به موقع اين لايحه براي اجرا، با تشكيل جلسات فوق‌العاده صبح و عصر اقدام به بررسي كارشناسانه با حضور نمايندگان و كارشناسان ذيربط از مجلس شوراي اسلامي، دولت و شوراي نگهبان كرد و موارد پيشنهادي خود را براي طرح در صحن علني جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام، به دبيرخانه ارائه كرد.
مجمع نيز با تشكيل سه جلسه فوق‌العاده و فشرده در صبح و عصر روز سه‌شنبه 21/9/89 و صبح روز شنبه 25/9/89 ، روند بررسي و پيگيري رفع موارد اختلافي را براساس پيشنهادهاي كميسيون اقتصاد كلان اين مجمع و با حضور سران قواي مقننه و قضائيه و اكثريت اعضاء و كارشناسان مربوطه از شوراي نگهبان، دولت و مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار داد و مصوبات نهايي خود را اعلام داشت كه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي، مورد تقدير و تشكر رئيس مجلس نيز قرار گرفت. اين در حالي بود كه قبل از جلسات فوق‌العاده مجمع تشخيص مصلحت نظام كه نهادي قانوني و برگرفته از اصول 111 ، 112 و 177 قانون اساسي است و اعضاي آن مستقيماً توسط رهبري معظم انقلاب منصوب مي‌شوند، از سوي افراد خاص و رسانه‌هاي حامي دولت مورد هجمه و تهمت‌هاي فراوان بي‌پايه و اساس با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن تصميمات آن قرار گرفت و جنجال‌آفريني‌هاي بي‌مورد اين گروه به اوج خود رسيد كه البته از اين طيف و رسانه‌هاي آنها انتظاري نيز بيش از اين نبود.
ولي آنچه بيشتر موجب تأسف شد، اظهارنظرهاي ناصواب، كذب و خلاف واقع جناب آقاي زارعي به عنوان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بود كه دور از شأن و جايگاه يك نماينده مجلس است. متأسفانه اظهارات ايشان در خصوص بهانه‌جويي برخي اعضاي ذي‌نفوذ مجمع از جمله رئيس مجمع و رئيس مجلس شوراي اسلامي براي جلوگيري از اظهارات دبير مجمع براي اعلام‌نظر رهبري معظم انقلاب و اصرار آنان بر ناديده گرفتن نظر معظم‌له و تصويب آنچه كه خود مي‌خواستند، توهيني آشكار به رهبري نظام، رئيس مجمع، سران قواي مقننه و قضائيه و ساير اعضاي محترم مجمع است كه جمعي از مجتهدين و بزرگان باتجربه و برگزيده هستند.
اظهارات جناب آقاي زارعي كه خود در جلسه حضور نداشته و از جانب ديگران نقل قول مي‌نمايد كه دليل مخفي نگاه داشتن اسامي منابع خبري‌اش را نمي‌دانيم و معلوم نيست به چه دليل توسط شخص ثالثي نظراتشان را بيان مي‌كنند، با عرض معذرت بيشتر شبيه داستان‌سرايي و خيال‌پردازي‌هائيست كه با هدف تخريب مجمع انجام شد و بلافاصله توسط رسانه‌هاي حامي دولت با ولع و وسواس خاص مورد توجه قرار گرفت. اين در حاليست كه نظر رهبري معظم توسط جنابان آقايان دكتر رضايي، دكتر ولايتي و دكتر لاريجاني مطرح شد و در تصميمات نظر معظم‌له، لحاظ گرديد و مصوبات قبل از اعلان خدمت ايشان ارسال شد و رياست مجمع نيز مراتب را تلفني خدمت رهبري گزارش دادند.
با تكذيب مطالب خلاف واقع ايشان، جهت تنوير افكار عمومي و رسانه‌هايي كه بدون حب و بغض‌هاي سياسي، رسالت اطلاع‌رساني شفاف را دنبال مي‌كنند، اعلام مي‌داريم كه در سه جلسه فوق‌العاده اخير و همچنين كليه جلسات فوق‌العاده، براساس بند ب ماده 22 آيين‌نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت عمل مي‌شود و به شهادت اعضاي محترم كه از طيف‌هاي مختلف سياسي هستند، مباحث كاملاً شفاف بوده و اعضا و ميهمانان جلسه كاملاً آزاد هستند و محدوديتي در اعلام مواضع اعضا و افراد وجود ندارد.

1389/11/4 - 18:11:15 کد خبر : 176246

0 نظرهای شما: