سپاه هواپيماهاي آمريكايي را بيرون از فضاي ايران ساقط كرده است

سرلشكر رشيد در گفتگو با فارس:

سپاه هواپيماهاي آمريكايي را بيرون از فضاي

ايران ساقط كرده است


خبرگزاري فارس: جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: هواپيماهاي ساقط شده بيگانه، بيرون از فضاي جمهوري اسلامي ايران يعني بيرون از FIR ما در خليج فارس توسط اقدام پدافندي نيروي هوايي سپاه ساقط شدند.


سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به خبر سرنگوني دو فروند هواپيماي بيگانه در خليج فارس توسط سپاه پاسداران تاكيد كرد: به طور قطع اين هواپيماها كه سردار حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفته‌اند، سقوط كرده و هم اينك در اختيار ما قرار دارند.
رشيد تاكيد كرد: البته بايد بگويم كه اين هواپيماها بيرون از فضاي جمهوري اسلامي ايران يعني بيرون از FIR ما در خليج فارس توسط اقدام پدافندي نيروي هوايي سپاه ساقط شدند.
رشيد همچنين در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شده است روس‌ها درخواست خريد بقاياي هواپيماهاي ساقط شده آمريكايي را از ايران داشته‌اند، گفت: البته روس‌ها در زمينه هواپيماهاي بدون سرنشين از آمريكا و حتي رژيم غاصب صهيونيستي عقب‌تر هستند و بعيد نيست بخواهند تلاش كنند تا آخرين تكنولوژي هواپيماهاي بدون سرنشين را كه از فناوري بالايي برخوردار هستند به دست بياورند، اما بنده در اين خصوص مطلبي نشنيده‌ام.
بازتاب خبر نمايش هواپيماهاي سرنگون شده آمريكا در خليج فارس در رسانه‌هاي جهانخبرگزاري فارس: اظهارات فرمانده نيروي دريايي سپاه مبني بر اينكه هواپيماهاي آمريكايي در خليج فارس قطعا توسط سپاه پاسداران سرنگون شده‌اند و در زمان مناسب نمايش داده خواهند شد،


بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي خارجي داشت.


به گزارش فارس، دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران در خصوص واكنش پنتاگون به سرنگوني دو فروند هواپيماي آنها در خليج فارس توسط سپاه گفت: آمريكايي‌ها خودشان را ابرقدرت و داراي بالاترين تكنولوژي و علم مي‌دانند و طبيعي است كه چنين مسائلي را به راحتي قبول نكرده و تكذيب كنند اما آنچه مسلم است به طور قطع سپاه پاسداران اين اقدام را انجام داده و دليل آن نيز اين است كه الآن هواپيماها در اختيار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمايش خواهيم داد.
چندي پيش سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد كه دو فروند هواپيماي بيگانه توسط سپاه پاسداران در خليج فارس سرنگون شده است.
پنتاگون در اولين واكنش به اين خبر، ضمن تاييد سرنگوني دو فروند هواپيماي خود در خليج فارس، اعلام كرده بود اين هواپيماها توسط نيروهاي نظامي ايران سرنگون نشده‌اند.
بر همين اساس خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس اولين آژانس خبري بود كه به بازتاب سخنان فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران ايران پرداخت و اعلام كرد كه ايران تاكيد كرده است هواپيماهاي سرنگون شده توسط ايران آمريكايي هستند و به صورت علني نمايش داده خواهند شد.
خبرگزاري فرانسه نيز در خبري به نقل از فرمانده نيروي هوايي سپاه اعلام كرد كه ايران دو هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي را كه توسط ايران سرنگون شده‌اند، ‌به نمايش مي‏گذارد.
روزنامه آمريكايي واشنگتن‌پست نيز در گزارشي به نقل از آسوشيتدپرس به بازتاب خبر هواپيماهاي بدون سرنشين ايران پرداخت و نوشت كه اين هواپيماها آمريكايي بودند.
شبكه خبري فرانس 24 نيز اعلام كرد كه فرمانده ايراني مي‌گويد دو هواپيماي سرنگون شده آمريكايي را نمايش خواهد داد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز اعلام كرد دو هواپيماي سرنگون شده توسط ايران آمريكايي هستند.
*روزنامه‎هاي عربي
روزنامه الرأي كويت با اعلام اينكه «ايران لاشه هواپيماهاي آمريكايي را به نمايش مي‌گذارد» به نقل از دريادار فدوي اعلام كرد كه اين هواپيماها را سپاه پاسداران سرنگون كرده است.
روزنامه البيان امارات نيز با انتشار اين خبر تصريح كرد كه ايران اعلام كرده است كه هواپيماهاي آمريكايي را سرنگون كرده است و در زمان مناسب آن را به نمايش مي‌گذارد.
البيان به نقل از دريادار فدوي اعلام كرد كه طبيعي است كه آمريكا اين مسئله را انكار كند ولي آنچه حرف ما را ثابت مي‌كند اين است كه ما اين هواپيماها را در اختيار داريم.
پايگاه خبري ايلاف متعلق به عربستان سعودي، با بيان اينكه ايران هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي را به نمايش مي‌گذارد به نقل از دريادار فدوي تاكيد كرد بهترين گواه ادعاهاي ايران وجود اين هواپيماها نزد ايران است.
پايگاه خبري لبنان ‌الآن، با بازتاب دادن سخنان فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد كه ايران هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي را كه در خليج فارس ساقط كرده است به نمايش مي‌گذارد.
پايگاه خبري سازمان راديو و تلويزيون سوريه نيز اين خبر را منتشر كرد و در آن اعلام كرد كه طبق اعلام ايران، اين هواپيماها را در زمان مناسب به نمايش خواهد گذاشت.
روزنامه الرياض عربستان سعودي با اعلام اين مطلب از دريادار فدوي كه "آمريكايي‌ها گمان مي‌كنند كه فقط آنان بهترين فناوري‌ها را در اختيار دارند " افزود كه ايران در زمان مناسب لاشه‌هاي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا را در زمان مناسب نمايش خواهد داد.
روزنامه السياسه كويت كه سياستي بسيار خصمانه در قبال ايران دارد، اين خبر را در كنار خبر اقدام ايران در پرده‎برداري از دو دستاورد هسته‌اي خود در توليد دو نوع راديو‌دارو براي بيماران سرطاني منتشر كرد و افزود كه ايران دو هواپيماي سرنگون شده آمريكايي را به نمايش خواهد گذاشت.
از مصر نيز پايگاه خبري «مصر الجديدة» اين خبر را پوشش داد و با اين تيتر كه "ايران دو هواپيماي بدون سرنشين آمريكا را ساقط كرد» به نقل از دريادار فدوي اعلام كرد كه لاشه اين هواپيماها به‎زودي به نمايش گذاشته مي‌شود.

0 نظرهای شما: