مردم مي‌توانند با يك پيامك از محل خودروي توقيفي خود مطلع شوند

رئيس پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ:‌


مردم مي‌توانند با يك پيامك از محل خودروي

توقيفي خود مطلع شوند



مردم مي‌توانند با ارسال پيامك به شماره 30005353 از محل خودروي خود باخبر شوند/هيچ جرثقيلي اجازه ندارد بدون حضور افسر پليس خودرويي را حركت دهد.



ايلنا- : رئيس پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ با بيان اينكه از اين پس مردم مي‌توانند با ارسال پيامك از محل خودروي خود مطلع شوند، گفت: پيش ازاين شكايتي داشتيم مبني بر اينكه وقتي خودرو را پليس با جرثقيل حمل مي‌كند، صاحبان خودرو از محل خودرو مطلع نمي‌شوند به همين دليل سامانه‌اي پيش‌بيني شد كه مالكان مي‌توانند با ارسال مشخصات عددي خودرو به آن از محل خودرو مطلع شوند يعني پس از اينكه مشخصات عددي خودرو را به شماره 30005353 ارسال كردند يا براي آنها پيامكي مي‌آيد با عنوان اينكه خودروي آنها در پاركينگ است و يا يك شماره تلفن به آنها ارسال مي‌شود كه بتوانند مفقود شدن خودروي خود را از آن پيگيري كنند.
به گزاري خبرنگار ايلنا، سردار حسين رحيمي، صبح امروز در يك نشست خبري درباره محدوده جديد طرح زوج و فرد گفت: با توجه به مشكلات جدي ترافيكي شهر تهران و با توجه به تجربه خوب 24 روزه شرايط اضطرار آلودگي هوا تصميم به اجراي طرح زوج و فرد در محدوده‌اي جديد گرفته شد. به گونه‌اي كه پوشش لازم را در محل‌هايي كه ترافيك سنگين دارد ايجاد كند و براي مردم نيز مشكلي به وجود نياورد. او با اشاره به اينكه مدت زيادي روي گزينه‌هاي مختلف مطالعه شد، گفت: در نهايت از شمال غرب بزرگراه شهيد چمران و شهيد همت، شمال شرق بزرگراه شهيد زين‌الدين و شهيد باقري، جنوب غرب بزرگراه بعثت، بزرگراه شهيد تندگويان، بزرگراه شهيد نواب و در جنوب شرق از بزرگراه دوران بزرگراه بسيج در نظر گرفته شده است.
او افزود: در واقع رانندگان مي‌توانند در اين بزرگراه‌ها تردد كنند اما اگر بخواهند از اين بزرگراه‌ها وارد شريان‌هاي اصلي شوند بايد با رعايت قوانين طرح زوج و فرد وارد شوند. او با اشاره به اينكه كساني كه داراي طرح ترافيك، خودروهاي امدادي و سرويس مدارس هستند، مجازند كه در محدوده تردد كنند، گفت: ساعات محدوده جديد طرح زوج و فرد مانند محدوده قديم از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح تا 19 و در پنجشنبه از ساعت 6:30 صبح تا 13 است. او در ادامه با اشاره به اينكه اگر وضعيت دوباره به حالت اضطرار در بيايد و تهران دچار آلودگي شود، ممكن است طرح سراسري زوج و فرد در برخي از روزها اجرا شود، گفت: در بحث اعمال قانون به جريمه كردن تاكيد داريم و هدف پليس ارشاد است و اينكه با آرامش شهر را به آرامش برسانيم. او با اشاره به اينكه تاكنون در اجراي طرح زوج و فرد مردم همكاري بي‌نظري داشته‌اند، گفت: جريمه ورود به طرح فعلاً 13 هزار تومان است اما با تصويب قانون جديد راهنمايي رانندگي اين جريمه تغيير مي‌كند كه ما منتظر ابلاغ آن هستيم.
او با تاكيد بر اينكه محدوده جديد طرح زوج و فرد به تصويب رسيده است اما زمان آغاز طرح هنوز مشخص نيست، گفت: براي كنترل اين محدوده 2 روش در نظر گرفته شده است يكي در مبادي ورودي و دوم گشت‌هايي در محدوده تردد خواهد كرد. او افزود: تاكيد ما بر خيابان‌هاي شرياني يك و دو است و در مورد دسترسي‌هاي محلي و در خيابان‌هاي فرعي دستور داده شده، مردم اذيت نشوند. او در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: بيش از 4 ميليون خودرو در تهران وجود دارد و با خودروهايي كه صاحبان آن تهراني نيستند و براي كار به تهران مي‌آيند و به طور موقت در تهران حضور دارند، 70 ميليون خودرو در سال در تهران تردد مي‌كنند و اين درحالي است كه معابر ما ظرفيت يك هفتم اين تعداد خودرو را دارد ،‌بنابراين بايد وضعيت تردد خودرو را در تهران سامان داد ضمن اينكه مردم تهران در تمام سال در آلودگي زنگي مي‌كنند و براي حل اين مشكل آنچه از دست پليس برمي‌آيد اين است كه محدوديت‌هاي ترافيكي ايجاد كنند كه ديده شده است اثرگذار بوده است.
او درباره نظر اعضاي شوراي شهر تهران گفت: من نشنيده‌ام كه شوراي شهر با اين طرح مخالفت كرده باشد و اين طرح فعلاً به عنوان يك روش در نقاط پر تردد كه نزديك به 440 نقطه است، كنترل مي‌شود و مقدمات آن آغاز شده و بايد براي آن اطلاع‌رساني شود. او افزود: اين طرح در حال حاضر در ارتباط با موتورسيكلت‌ها اجرا نمي‌شود. رئيس‌پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ورود جرثقيل‌هاي جديد به سازمان راهنمايي و رانندگي گفت: پليس با يك شركت خصوصي در ارتباط با استفاده از جرثقيل‌هاي جديد همكاري كرده بود كه اكنون اين جرثقيل‌ها واگذار شده است.
او با اشاره به گله مردم از نحوه جابه‌جايي خودرو گفت: در بحث حمل خودرو گله‌هاي زيادي داشته‌ايم كه يكي از آنها مربوط به عدم آگاهي صاحب خودرو از حمل خودرو بوده است و يكي ديگر مربوط به آسيب‌ديدن خودرو در حين حمل خودرو بوده است. او افزود: امروز با ورود جرثقيل‌هاي جديد سعي شده از آسيب‌ ديدن خودرو جلوگيري شود ضمن اينكه در ستاد ترخيص پيش‌بيني شده است كه افسران كارشناس به شكايت افرادي كه مدعي آسيب‌ ديدن خودرو شده‌اند، رسيدگي كنند و در صورت ايجاد خسارت شركت خصوصي دارنده خودرو و يا شركت خصوصي صاحب پاركينگ خسارت را به شاكي بدون دريافت هيچگونه هزينه‌اي از شاكي پرداخت كند. او درباره شكايت مردم مبني بر عدم آگاهي از محل خودروي خود گفت: مردم مي‌توانند با ارسال پيامك به شماره 30005353 از محل خودروي خود باخبر شوند.
او همچنين تاكيد كرد: هيچ جرثقيلي اجازه ندارد بدون حضور افسر پليس خودرويي را حركت دهد. رحيمي درباره ميزان رضايتمندي مردم از عملكرد پليس گفت: طبق آماري كه از مركز نظارت همگاني ناجا به پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ابلاغ شده است در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ميزان رضايتمندي مردم به عملكرد پليس راهنمايي و رانندگي 123 درصد افزايش داشته است همچنين ميزان تقدير مردم 24 درصد افزايش داشته است و انتقاد به پليس راهنمايي و رانندگي 46 درصد و انتقاد از عملكرد ماموران 22 درصد كاهش داشته است. او با اشاره به بحث پارك‌باني‌ها كه قرار بود تاكنون ساماندهي شده باشند، گفت: تمام مقدمات اين كار به اتمام رسيده است و در حال حاضر 21 شركت با 700 نيرو در حال ساماندهي وضعيت پارك‌ها هستند و بيش از 70 شركت كه پاركبان غيرمجاز داشته‌اند،جمع‌آوري شده‌اند و قرار است شركت متصدي طرح ساماندهي پاركبان‌ها قيمت‌هاي پيشنهادي خود را به شوراي شهر ارائه دهد كه پس از تصويب ابلاغ خواهد شد.
او در پايان تاكيد كرد: هيچ شركت، اداره، پاساژ و كارخانه‌اي اجازه ندارد حريم خيابان را به عنوان پاركينگ اختصاصي استفاده كند.
1389/11/6 - 10:44 کد خبر : 176484

0 نظرهای شما: