واريز 60 ليتر بنزين 400 توماني در كارت‌هاي سوخت از جمعه

با اعلام جزييات سهميه بنزين بهمن ماه خودروها

رويانيان خبر داد:

واريز 60 ليتر بنزين 400 توماني در

كارت‌هاي سوخت از جمعه


اجرايي شدن كارت هوشمند CNG از سال 90


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از تعيين سهميه بنزين بهمن ماه خودروهاي شخصي و عمومي در كشور خبر داد و گفت: 60 ليتر بنزين سهميه‌اي به نرخ 400 تومان در كارت‌هاي سوخت در ساعت 24 روز 30 دي ماه شارژ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رويانيان روز سه شنبه با اشاره به آخرين تصميمات اتخاذ شده در خصوص سهميه بنزين خودروها در بهمن ماه، عنوان كرد: بر اين اساس سهميه، بنزين خودروها در بهمن ماه همانند آذرماه با اندكي تغيير بوده، اما نرخ آن 400 تومان محاسبه مي‌شود.
وي ادامه داد: بر اين اساس، سهميه خودروهاي شخصي 60 ليتر، تاكسي‌هاي بنزين سوز شهري 500 ليتر و برون شهري 750 ليتر، تاكسي‌هاي دوگانه سوز درون شهري 300 ليتر و برون شهري 500 ليتر، آژانس‌ها و مسافربرهاي شخصي چه دوگانه سوز و چه بنزيني 300 ليتر، وانت بارهاي نوع يك 200 ليتر و نوع 2 نيز 400 ليتر و موتورسيكلت‌ها 25 ليتر تعيين شده است.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اينكه سهميه بنزين حمايتي در بهمن ماه به خودروها داده نمي‌شود، تصريح كرد: در عين حال بنزين 100 توماني موجود در كارت‌هاي سوخت به قوت خود باقي است و شهروندان مي‌توانند از اين سهميه بنزين كماكان استفاده كنند.
قطع سهميه گازوئيل 165 ريالي از ابتداي بهمن
رويانيان از قطع سهميه گازوئيل 165 ريالي از ابتداي بهمن ماه خبر داد و گفت: بر اساس تمهيدات انديشيده شده، از ابتداي بهمن ماه ديگر گازوئيل 165 ريالي در كشور توزيع نمي‌شود و لذا دارندگان خودروهاي ديزلي كه هنوز گازوئيل 165 ريالي در كارت‌هاي سوخت خود دارند، تنها تا قبل از بهمن ماه مهلت دارند تا از اين گازوئيل استفاده كنند، چرا كه در غير اين صورت اين سهميه آنها ابطال مي‌شود.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت‌: از ابتداي بهمن ماه نرخ اول گازوئيل در كشور كه براي حمل و نقل بار و مسافر استفاده مي‌شود، 150 تومان است.
وي با اشاره به اينكه خودروهاي ديزلي در كشور به 20 كلاس تقسيم بندي و سهميه آنها تعيين شده است، اظهار كرد: كف سهميه گازوئيل بر اساس سنجش 9 ماهه مصرف خودروها 30 ليتر و سقف آن 250 ليتر است، اما تمهيداتي انديشيده شده كه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر در يك روز بتوانند تا سه برابر نيز از اين سهميه استفاده كنند.
رويانيان تصريح كرد: در عين حال با اتمام سقف سهميه تعيين شده گازوئيل خودروها، رانندگان اين دسته از وسايط نقليه عمومي بايد گازوئيل 350 توماني مصرف كنند.
انسداد موقت كارت سوخت كاميون‌ها و اتوبوس‌هاي متخلف
خودروهاي گازوئيلي ترانزيتي بايد از گازوئيل 350 توماني استفاده كنند

به گزارش يسنا، وي از انسداد موقت كارت سوخت كاميون‌ها و اتوبوس‌هاي متخلف خبر داد و گفت: بر اساس تمهيدات انديشيده شده، كاميون‌ها و اتوبوس‌هاي برون و درون شهري كه به هر شكلي گازوئيل حمل و نقل عمومي را از باك خود تخليه كنند، به طور موقت مسدود خواهد شد و اين دسته از رانندگان بايد گازوئيل 350 توماني استفاده كنند.
وي از برخورد با عرضه كنندگان غيرمجاز گازوئيل در كشور خبر داد و گفت: بر اين اساس، عرضه گازوئيل با كارت ساير خودروها در جايگاه‌ها ممنوع بوده و جايگاه داران حق ندارند از كارت در اختيار خود براي مصارف غير از حمل و نقل استفاده كنند كه بر اين اساس در صورت مشاهده، جايگاه داران متخلف ضمن معرفي به تعزيرات حكومتي به 5 برابر قيمت بين‌المللي گازوئيل جريمه مي‌شوند.
رويانيان در خصوص خودروهاي ترانزيتي نيز گفت: خودروهاي گازوئيلي ترانزيتي نيز بر اساس تمهيدات انديشيده شده، بايد از گازوئيل 350 توماني استفاده كنند در عين حال به جايگاه داران ابلاغ شده است تا باك‌هاي غيراستاندارد اضافه خودروها را با شماره خودرو به بخش مربوطه اطلاع دهند تا با همكاري پليس نسبت به برخورد با اين دسته از رانندگان متخلف اقدام شود.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور ادامه داد: بر اساس تمهيدات انديشيده شده، براي برخي مصارف صنعتي و مصارف بيش از حد خانگي، صنعتي و حمل و نقل، گازوئيل 350 توماني در نظر گرفته شده است.
رويانيان بهبود حمل و نقل و بهسازي ناوگان را از جمله تمهيدات و جهت گيري‌هاي دولت و ستاد حمل و نقل و سوخت كشور عنوان كرد و گفت: بر اين اساس خلاء هاي حمل و نقل در سه بخش حمل و نقل روستايي، حمل و نقل بار شهري و آژانس‌ها شناسايي شده‌اند و اقدامات لازم جهت رفع اين خلاء ها در حال انجام است و به زودي در كشور اجرايي مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه بهره‌وري و سود دهي را مي‌خواهيم به صنعت حمل و نقل بازگردانيم، عنوان كرد: ‌در عين حال ستادهاي ساماندهي حمل و نقل روستايي در شهرستان‌ها و استان‌ها با رياست فرمانداران و بخشداران در كشور تشكيل شده است.
دولت مابه‌التفاوت قيمت سوخت گازوئيل و CNG‌ خودروها در كلان شهرها را پرداخت مي‌كند
از سال 90 كارت هوشمند CNG در كشور اجرايي مي‌شود
رويانيان در خصوص حمايت دولت از حمل و نقل عمومي در كلان شهرها خصوصا شهرداري تهران گفت: دولت مابه‌التفاوت قيمت سوخت گازوئيل و CNG‌ خودروها را پرداخت مي‌كند كه در اين خصوص اين پرداخت‌ها آغاز شده، اما ممكن است، مقداري تاخير داشته باشد.
وي همچنين افزود: در بحث قطار و هواپيما نيز دستگاه‌هاي حمايتي ديده شده تا افزايش قيمتي همانند اتوبوس و مترو نداشته باشيم.
وي در خصوص استفاده از گاز CNG‌ در خودروها نيز به ايسنا، گفت: رويكرد به سمت استفاده از گاز CNG فعلا عملا به شكلي متوقف شده، اما از سال 90 كارت هوشمند CNG نيز در كشور اجرايي مي‌شود كه بر اين اساس مشكلات سوخت تاكسي‌ها بر طرف خواهد شد.
1389/10/28 01-18-2011 13:07:29 8910-19150: كد خبر

0 نظرهای شما: